تعمیرات لپ تاپ در اصفهان 30 نکته درباره نمایندگی مجاز

تعمیرات لپ تاپ در اصفهان 30 نکته درباره نمایندگی مجاز را به طور تخصصی اینجا بخوانید زیرا این مقاله درباره نکات مهم و مرتبط با تعمیرات لپ تاپ نوشته شده است. خواندن این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بهترین تجربه را در این زمینه داشته باشید.  این راهنما شامل معرفی مراکز تعمیراتی معتبر اصفهان ، بررسی روند عیب یابی و رفع مشکلات با کمترین هزینه و در زمان کوتاه است. اگر از اصفهان ، تهران ، مشهد یا شیراز در حال مطالعه هستید واقعا خوشحالم که مهمان ما شده‌اید و امروز برای راهنمایی درباره این عناوین مهم در خدمت شما هستم.

  • بهترین مرکز تعمیرات لپ تاپ های قدیمی و جدید استان و شهر اصفهان به همراه ضمانت معتبر
  • خدمات عیب یابی و رفع مشکلات انواع لپ تاپ و نوت بوک از برند های معتبر
  • تجربه بهترین خدمات تعمیرات ایسوس – لنوو – ایسر – اچ پی و دل
  • خدمات تعمیرات انواع لپ تاپ اچ پی سری pavilion / أل اینسپایرون / ایسوس ROG و ده ها سری دیگر
  • تعمیر لولا ، رفع شکستگی و تعویض قاب ، تعویض باتری ، سوکت شارژ ، نمایشگر و غیره
  • بررسی و عیب یابی لپ تاپ های دو گرافیکه و دارای GPU دوم و ریبال BGA تصویر

خواندن این مطلب برای شما چه فایده ای دارد؟!

قرار است با خواندن این مقاله بتوانید بهترین تعمیرگاه لپ تاپ شهر اصفهان را پیدا کنید و تهران، اصفهان، شیراز، مشهد هیچ تقاوتی نخواهد داشت. همه مردم ایران با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده و در عین حال کم ترین هزینه را برای رفع مشکل لپ تاپ پرداخت خواهند کرد. قبل از هر چیز بهتره این چند نکته را در نظر بگیرید.

  • مواردی مانند قدیمی یا جدید بودن لپ‌تاپ همچنین اینکه آیا لپ تاپ شما یک مدل پرفروش و مشهور است و یا اینکه یک دستگاه خاص وارداتی است در روند تعمیر آن تاثیر مستقیم و قابل توجهی دارد. لطفاً به مثال‌های زیر توجه کنید :
  • مشکلات و ایرادات سیستم‌های کامپیوتری معمولا دلایل و منشا مشترکی دارند برای همین است که می گوییم ؛ بررسی و عیب یابی مشکلات لپ‌تاپ‌های رند بازار بسیار آسان است. 
  • اگر لپ تاپ شما یکی از مدل‌های پرفروش و رند بازار باشد عیب یابی آن در هر زمینه ای اعم از زمینه‌ای سخت‌افزار و نرم‌افزار راحت‌تر است؛ برای همین لازم است که هنگام خرید لپ تاپ خصوصا در زمان خرید مدل‌های دست دوم استوک به مسئله حسن شهرت آن توجه کنید.

انواع خدمات مرتبط با تعمیرات لپ تاپ 

انواع خدمات مرتبط با تعمیر کردن لپ‌تاپ به طور کلی در دو دسته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم بندی می‌شود.

مشکلات نرم افزاری : مواردی مانند پارتیشن بندی هارد دیسک یا SSD همچنین سیستم نصب سیستم عامل‌های مختلف و یا نصب و به روز رسانی فایل درایوها و حتی ویروس‌یابی جزئی از خدمات نرم‌افزاری هستند. البته ممکن است برخی از مشکلات و ایرادات ظاهر نرم‌افزاری داشته باشند اما به سخت‌افزار دستگاه مربوط باشد.

 خدمات سخت‌افزاری” همانطور که از نامش پیداست با یک بخش الکترونیکی از دستگاه درگیر است. تعمیرات سخت‌افزار انواع لپ‌تاپ شامل بررسی و رفع عیب قاب و لولاهای لپ تاپ، بررسی و تعمیر مادربرد دستگاه و تعمیر کردن احتمالی یک قطعه از روی برد، و یا حتی تعویض و تعمیر انواع حافظه‌ها مانند رم و هارد دیسک می‌باشد.

آیا تمامی لپ‌تاپ‌ها قابل تعمیر است ؟!

اینکه آیا لپ تاپ قابل تعمیر است یا خیر آیا اینکه هزینه تعمیر کردن آن چقدر می‌شود به چند عامل مهم بستگی دارد. 

laptop repair isfahan

همانطور که در بالای متن اشاره کردم. مدل دستگاه همچنین سال ساخت آن به تعمیر شدن و یا عدم تعمیر آن ارتباط مستقیمی دارد. روند عیب یابی و تعمیرات لپ‌تاپ‌های رند بازار بسیار ساده و در دسترس است .

به طور مثال اگر شما یک لپ‌تاپ قدیمی دارید و ویندوز آن بالا نمی‌آید احتمالاً با عیب یابی و رفع مشکل فایل‌های بوت این مشکل رفع گردد و در حالت‌های شدیدتر نیز نصب سیستم عامل جایگزین مشکل بالا نیامدن ویندوز را برطرف می‌کند .

حالا فرض کنید ر یک لپ تاپ قدیمی دچار مشکل قطع شدن صدا باشد و اسپیکر آن بازار پیدا نشود احتمالاً کمی دچار دردسر خواهید شد و نهایتاً تعمیرگاه بتواند یک اسپیکر متفرقه را جایگزین کند.

ولی مشکلاتی مانند عیب و ایرادات مربوط به مادربرد ممکن است دردسرهای جدی برای شما ایجاد کند. دستگاه‌های خیلی قدیمی معمولا با تامین قطعات روبرو هستند. پیدا نشدن مادربرد لپ تاپ برای دستگاه‌های خاص و کمیاب نیز دردسرساز است در عین حال باید به این نکته اشاره کنم که تهیه و جایگزینی قطعات سخت‌افزار لپ‌تاپ‌ در مدل های رند بازار  به راحتی امکان‌پذیر است.

آیا دغدغه تعمیر لپ‌تاپ را دارید؟

اگر احساس می کنید از آن دسته کاربرانی هستید که ممکن است رایانه قابل حمل شما خیلی زود دچار آسیب و ایرادات مختلفی شود ما توصیه می‌کنیم انواع لپ‌تاپ‌های صنعتی و یا نیمه صنعتی از برندهای مشهور و مدل‌های پرفروش را تهیه کنید

لپ‌تاپ‌هایی که در ایران بهترین قابلیت عیب یابی و تعمیر را دارند شامل محصولات شرکت کمپانی دل، مدل های جدید و قدیمی شرکت hp محصولات مختلف برند ایسوس شامل لپ‌تاپ‌های خانگی لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای مخصوص بازی. و همچنین لپ‌تاپ‌ها و نوت بوک‌های مختلف ایسوس می‌باشد.

در عین حال پاسخ این سوالات در مشکل پیش آمده نهفته است . انواع خدمات زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار شامل هزینه و تایم متفاوتی برای نتیجه گرفتن روند تعمیر لپ تاپ است.

تعمیر کردن لپ تاپ چقدر طول می‌کشد ؟!

مشکلات نرم‌افزاری معمولا در مدت زمان کوتاهی رفع می‌گردد و رفع مشکلات نرم‌افزاری لپ تاپ معمولا هزینه قابل توجهی ندارد. مگر اینکه به تعمیر یک بخش از سخت‌افزار و یا تعویض قطعه‌ای نیاز باشد!

The laptop is installing Windows 10

به طور مثال

اگر ویندوز لپ تاپ پریده باشد به روز رسانی و حتی نصب یک ویندوز در زمان کمتر از یک ساعت قابل انجام است خب این ایراد طبیعتاً یک مشکل نرم‌افزاری است و رفع آن مدت زمان زیادی طول نمی‌کشد. 

ولی اگر بالا نیامدن یا پریدن سیستم عامل به خاطر اشکالاتی مانند خراب شدن رم یا مشکلات هارد دیسک به وجود آمده باشد این مسئله شامل هزینه و زمان بیشتر بیشتر برای رفع ایراد خواهد بود.  رفع مشکلات سخت‌افزاری لپ تاپ معمولا از ۲۴ ساعت الی ۷۲ ساعت کاری به زمان نیاز دارد.

حالا تصور کنید دستگاه شما یک مدل قدیمی باشد که قطعه آن گیر نمی‌آید آیا لازم باشد مربوطه به صورت استوک از بازار کامپیوتر پایتخت تهیه شود خوب این روند روی افزایش زمان تعمیر لپ‌تاپ تاثیرگذار است.

درباره هزینه تعمیرات لپ تاپ 

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شدید جواب این سوال به مدل قدیمی و جدید بودن و همچنین مشکل لپ تاپ شما مربوط است. به طور مثال فرض کنید لپ تاپ شما بالا نمی‌آید رفع مشکل بالا نیامدن لپ تاپ اگر فقط با یک ویندوز حل شود قطعاً هزینه کمتری دارد.

ولی اگر همین بالا نیامدن لپ تاپ به علت مشکلات حافظه باشد. خرید یک قطعه سخت‌افزاری جدید و جایگزین کردن آن شامل هزینه‌ها و زمان بیشتری خواهد شد. افزایش هزینه تعمیر لپ تاپ به بیشتر شدن زمان آن ارتباط خیلی مستقیمی دارد.

به طور معمول مراکز تعمیر لپ‌تاپ در کلانشهرها و یا مراکز استان‌ها شامل افراد متخصص و تجهیزات کارگاهی کامل هستند. بهترین مراکز تعمیرات لپ تاپ در پایتخت ایران یعنی در تهران وجود دارد. اما مراکز خدماتی دراصفهان مشهد و شیراز نیز وجود دارد که بسیار قابل اعتماد و مجهز هستند. لطفاً به مثال‌های زیر توجه کنید :

وقتی لپ تاپ با مشکلاتی مانند نداشتن تصویر و یا خاموش شدن ناگهانی پس از روشن شدن آن مواجه است. باتسترهای مختلفی می‌توان منشا مشکل را خیلی سریع پیدا کرد. یکی از معروف‌ترین تجهیزات تعمیر لپ تاپ انواع تسترها و دیباگرها هستند.

تعمیرکاران متخصص با کدهای بوق بایوس به خوبی آشنا هستند و می‌توانند از نحوه صدای بوق بایوس مشکل پیش آمده را به راحتی تشخیص دهند.سایر نرم‌افزارهای حرفه‌ای و تخصصی مربوط به تست و بررسی قطعات مختلف سخت افزاری در تعمیرگاه‌های معتبر و مجهز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیرگاه‌های کاملا مجهز تجهیزاتی مانند دستگاه پروگرامر بایوس و یا ماشین تعویض قطعات بی جی را در اختیار دارد. همچنین دستگاه‌هایی مانند هیترها اسیلوسکوپ و مولتی مترهای دقیق و پیشرفته در تعمیرگاه‌های مجهز در دسترس تعمیرکاران خبره قرار گرفته است.

مقایسه تعمیرات لپ تاپ در پایتخت با شهرستان های مختلف

هنوز هم برخی از مردم خصوصا اهالی پایتخت از اصفهان به عنوان یک شهرستان یاد می‌کنند. حتی شخصا شاهد و ناظر این بوده ام که قشر تحصیل کرده برای تعمیر لپ تاپ در تهران علاقه بیشتری نشان می دهند تا اینکه بخواهند رایانه خود را به یک تعمیرکار در اصفهان بسپارند! این کمی خوشایند و گاهی نا خوشایند است.

  • اگر دستگاه شما جزو مدل های خاص و منحصر به فرد است و کمتر کسی از آن سر در می آورد؛ بهتره مستقیما آن را به مراکز معتبر تهران ارسال کنید. ولی اگر شما یک مدل لپ تاپ پرفروش و معروف دارید بهتره به مرکز تعمیرات معتبر و مشهور در اصفهان اعتماد کنید.
  • وقتی لپ تاپ شما از یک برند معروف مثل دل یا ایسوس باشد. و مدل ان نیز جزو یکی از مدل های پر فروش باشد احتمال تسلط تعمیرکار به مشکلات دستگاه و احتمال وجود قطعه در صورت لزوم ؛ بالا به نظر می رسد. به مثال های زیر توجه کنید:
  • تعمیر صفحه کلید و تعویض کیبورد ایسوس سری ROG یا سری ideapad لنوو ، اینسپایرون از برند دل و سایر مد های مشابه در اصفهان آسان است. اما برای تعمیر مک بوک های جدید یا تعویض تاچ و السیدی سرفیس های جدید مایکروسافت توصیه می کنیم دستگاه خود را به تهران ارسال کنید.
  • به طور کلی باید گفت که تهران به عنوان مرجع فروش لپ تاپ نو و دست دوم همچنین مرکز ارائه خدمات و فروش قطعات کامپیوتری است. ما سعی می کنیم بهترین تعمیرگاه اصفهان را پیش روی شما بگذاریم. ابتدا با انواع سبک های تعمیرات آشنا شوید.

چطور به مراکز تعمیرات اعتماد کنم؟!

بهتره بدانید که انتخاب یک مرکز مجاز و معتبر تعمیر لپ تاپ و مراجعه به نمایندگی معتبر و دارای سابقه درخشان که به کاهش ریسک تعمیر کردن و هزینه ها نیز توجه می کند خیلی اهمیت دارد.  پس در ادامه با دیجیباران همراه باشید که بهترین راه حل ها را باهم بررسی کنیم. در ادامه مقاله ابتدا به معرفی سبک های مختلف ارائه خدمات در مرکز مختلف تعمیرات لپ تاپ پرداخته و تفاوت‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. مراکز واسطه‌ای:

برخی مراکز تعمیرات لپ تاپ به صورت واسطه‌ای عمل می‌کنند. این مراکز لپ تاپ شما را دریافت کرده و سپس آن را به تعمیرگاه‌های دیگر ارسال می‌کنند. این روش ممکن است زمان بیشتری برای تعمیرات نیاز داشته باشد و همچنین ممکن است هزینه بیشتری را برای شما به همراه آورد. به طور مثال ممکن است یک تعمیرگاه دستگاه شما را دریافت کند و برای ریبال چیپ تصویر آن را به تعمیرگاه دیگر ارسال کند.

البته همین هم خالی از لطف نیست زیرا برخی از مراکز به طور تخصصی روی برخی از موضوعات کار می کنند و در یک مورد خاص مثل تعویض GPU گرافیک لپ تاپ واقعا خبره هستند.

2. مراکز خودتعمیراتی و بدون قطعات:

بعضی از مراکز تعمیرات لپ تاپ خودشان تعمیرات را انجام می‌دهند اما قطعات یدکی لپ تاپ را در اختیار ندارند. این به این معناست که اگر لپ تاپ شما نیاز به تعویض قطعات دارد، شما ممکن است مجبور به خرید قطعات از جای دیگر شوید، که این می‌تواند زمان‌بر و مشکل باشد.

این در نگاه اول یک مشکل به نظر می رسد اما با توجه به تنوع هزاران مدل موجود از لپ تاپ ها و نوت بوک های مختلف در دست مردم، انبار کردن قطعات مختلف کار هرکسی نیست!

3. مراکز تعمیراتی مجهز به کارگاه و قطعات:

مراکز تعمیراتی مجهز به کارگاه و قطعات لپ تاپ، یک گزینه مطلوب برای تعمیرات کامل و بهینه هستند. این مراکز توانایی تعمیر انواع مشکلات لپ تاپ را دارند و همچنین دارای قطعات یدکی مورد نیاز برای تعمیرات سریع و کارآمد هستند.

این می تواند بهترین انتخاب باشد! اما هیچ تعمیرگاهی کامل نیست. مثلا اکثر مراکز تعمیراتی، لاشه لپ تاپ هایی که قابل تعمیر نیستند را از مشتری خریده تا بعدا از قطعات آن برای تعمیر سایر مدل های مشابه استفاده کنند. حالا ممکن است یک تعمیرگاه آرشیو کاملی از قطعات استوک اچ پی داشته باشد اما آرشیو قطعات او در برند دل به اندازه اچ پی کامل نباشد!

قبل از اینکه بخواهید به سرعت به تعمیرگاه مراجعه کنید؛ ابتدا بهتره سعی کنید وضعیت را به طور کامل بررسی کنید تا با اطمینان بیشتر به سمت تعمیرگاه حرکت کنید. اگر هنوز از مراجعه قطعی به تعمیرگاه لپ تاپ مطمئن نیستید این چند گام مهم را در نظر بگیرید:

قبل از مراجعه تست کنید: آیا لپ تاپ واقعا خراب است؟!

اگر قصد مراجعه به یکی از مراکز و تعمیرگاه لپ تاپ را دارید ابتدا مطمئن شوید که آیا لپ تاپ شما واقعا ایراد دارد؟! چون احتمال اینکه مشکل از خود لپ تاپ نباشد نیز وجود دارد. در ادامه، ده مشکل ظاهری را که به نظر می‌آیند مشکلات لپ تاپ، اما در واقعیت ایرادات دیگری دارند، معرفی می‌کنم:

  1. ایراد پریز برق: اگر پریز برقی که لپ تاپ شما به آن وصل می‌شود، مشکل دارد، ممکن است لپ تاپ به نظر بیاید که دچار مشکل باتری یا شارژر شده است. در واقعیت، مشکل از پریز برقی خود است که به عنوان منبع برق برای لپ تاپ عمل می‌کند.
  2. ایراد باتری یا شارژر: گاهی اوقات ممکن است ایرادات در برق یا شارژر لپ تاپ باعث به نظر رسیدن مشکلاتی در عملکرد لپ تاپ شود. برای بررسی این موضوع، می‌توانید باتری یا شارژر را با لپ تاپ دیگری تست کنید و ببینید آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.
  3. مشکل فلش معیوب: اگر یک فلش USB به لپ تاپ وصل شده و به نظر می‌آید که لپ تاپ به خاطر آن مشکل دارد، مشکل ممکن است از خود فلش USB باشد. اگر فلش USB به درستی کار نمی‌کند یا حاوی برنامه‌های مخرب است، ممکن است از طریق فلش USB به لپ تاپ منتقل شود.
  4. مشکلات غیر تکراری: برخی مشکلات غیر تکراری ممکن است به نظر بیاید که از لپ تاپ ناشی شده‌اند، اما اصلی‌ترین علت آن‌ها ممکن است به عوامل خارجی مانند برنامه‌های ناسازگار یا تغییرات در تنظیمات سیستم باشد. در این موارد، بررسی دقیق تنظیمات و نصب شده‌ها و اجرای یک آنتی‌ویروس ممکن است به شناسایی و حل مشکل کمک کند.
  5. صفحه کلید ناسازگار یا مشکلات در ورود داده: اگر صفحه کلید لپ تاپ شما به نظر می‌آید که ناپاسخ است یا برخی از کلیدها به درستی کار نمی‌کنند، این مشکل ممکن است از خود صفحه کلید باشد و نه لپ تاپ.
  6. کاور دور صفحه نمایش ناپایدار: اگر کاور دور صفحه نمایش لپ تاپ ناپایدار باشد و به نظر بیاید که مشکل از صفحه نمایش است، ممکن است به عوامل خارجی و محیطی مرتبط با کاور دور صفحه نمایش باشد.
  7. کارت حافظه SD یا کارت حافظه خارجی ناسازگار: اگر یک کارت حافظه SD یا کارت حافظه خارجی به لپ تاپ وصل شده و مشکلاتی ایجاد می‌کند، مشکل ممکن است از کارت حافظه خود باشد و نه از لپ تاپ.
  8. مشکلات در اتصال به اینترنت: اگر لپ تاپ به اینترنت به درستی متصل نمی‌شود و به نظر می‌آید که مشکل از لپ تاپ است، ممکن است مشکل از مودم یا شبکه ایجاد شده باشد.
  9. مشکلات در نمایش تصاویر یا صدا: اگر تصاویر یا صدا در لپ تاپ به درستی نمایش داده نمی‌شوند، این مشکل ممکن است از درایورهای گرافیکی یا صوتی باشد که به عنوان نرم‌افزارهای خارجی بر روی سیستم نصب شده‌اند.
  10. مشکلات در نصب نرم‌افزارها: ممکن است به نظر بیاید نصب یک نرم‌افزار جدید باعث مشکلات لپ تاپ شده باشد، اما مشکل اصلی ممکن است به دلیل ناسازگاری نرم‌افزار با سیستم یا نصب نادرست باشد.

 * همه موارد، برای تشخیص دقیق تر و رفع مشکلات، ممکن است نیاز به مشاوره یک تکنسین متخصص یا پشتیبانی فنی داشته باشید تا مشکل اصلی تعیین شود و راه‌حل مناسب ارائه شود. به این مثال که از حالت پیشفرض یک لپ تاپ بدون باتری و روشن کردن فقط با آداپتور شروع شده دقت کنید:

.

تعمیر تخصصی لپ تاپ شامل کدام خدمات است ؟

بنابر مشکل پیش آمده ممکن است به یکی از خدمات سخت افزاری یا نرم افزاری نیاز پیدا کنید. به طور مثال برخی از مشکلات بالا نیامدن ویندوز به نرم افزار ها و یا فایل های راه انداز مرتبط است اما در برخی از موارد خطاهای بوت شدن به مشکلات بدسکتور هارد و یا خطاهای رم مربوط می شوند. عیب یابی توسط کاربر معمولا حدس و گمان است و تشخیص راه حل دقیق رفع مشکل را به تعمیرکار بسپارید. اینجا چند مورد از سر فصل های مراکز تعمیر لپ تاپ را برای شما لیست کرده ایم و درباره آنها توضیحات مفیدی وجود دارد.

تعمیر مادربرد لپ تاپ

مشکلات مادربرد ممکن است با اختلالات کوچکی همراه باشد یا اینکه لپ تاپ شما را بطور کل از کار بیندازد. با توجه به اینکه همه قطعات روی مادربرد سوار شده و از طریق مادربرد لپ تاپ با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند سلامت این قطعه از اهمیت خاصی برخوردار است. برخی از مشکلات با عیب یابی جزیی مثل تست ولتاژ قابل شناسایی و رفع شدن است اما بسیاری از مشکلات مادربرد نیاز به بررسی های دقیق تر دارند. بهترین تعمیرگاه مادربرد را می توانید در بازار کامپیوتر خیابان طالقانی پیدا کنید. 

عیب یابی و تعمیر مادربرد لپ تاپ شامل این موضوعات است: بررسی و عب یابی تخصصی مادربرد – تست اتصالات و مدار مادربرد – بررسی آبخوردگی یا اتصال کوتاه – بررسی و تست سلامت فازها و تعویض چیپ گرافیک ( G.P.U ) رفع مشکلات لحیم سردی – ترمیم قطعی مدار مادربرد لپ تاپ و رفع سایر مشکلات که کارکرد رایانه را با اختلال مواجه می کند.

تعمیر و تعویض قاب و بدنه نوتبوک و لپتاپ

مشکلات قاب لپ تاپ یکی از آن ایراداتی است که نه تنها ظاهر دستگاه را ناخوشایند می کند بلکه ایرادات فنی نیز برای آن ایجاد می نماید. یکی از مهم تری قسمت های قاب که دچار آسیب می شود معمولا به جای پیچ ها و یا پیم های قاب ها ارتباط دارد.خدمات تعمیر قاب لپ تاپ در اصفهان شامل این موارد است:جوش قاب و بدنه لپ تاپ – ترمیم ترک ها و شکستگی قاب کف یا سایر پنل های لپ تاپ – رفع مشکل و جوش لولا و درب انواع لپ تاپ – جوش پلاستیک قاب و رفع شکستگی جای پیچ ها و سایر ایراداتی که بدنه را ضعیف کرده است.

تعمیر و تعویض باتری لپ تاپ

تعمیر باتری لپ تاپ یکی از دغدغه های کاربران آن است. کسانی که لپ تاپ را جایگزین کامپیوتر رومیزی کرده و یا هر جایی که مشغول کار هستند به برق دسترسی دارند معمولا دغدغه خاصی بابت از کار افتادن باتری ندارند. اما افرادی مثل داشنجویان و مهندسین به طور مدام به باتری نیازمند هستند. به طور کلی باید گفت که باتری  لپ تاپ قابل تعمیر نیست مگر آنکه دچار قطعی و ایرادات جزیی شده باشد.

laptobattery replace

 راهنمای خرید باتری لپ تاپ 

تعمیر السیدی و نمایشگر لپ تاپ

لپ تاپ به عنوان رایانه قابل حمل در معرض آسیب های گوناگون قرار دارد. یکی از بخش هایی که زیاد دچار مشکل می شود مربوط به نمایشگر است. در بسیاری از موارد دیده شده است که نمایشگر لپ تاپ تصویر ندارد و علت ان یک ترک بسیار ریز است که با چشم برای کاربر قابل مشاده نبوده است. 

در مواقعی دیده شده که مشکل تصویر نداشتن لپ تاپ به علت کم شدن نور صفحه نمایش است و کاربر برای باز کردن لپ تاپ اقدام نموده و نمایشگری که به تعویض نیاز نداشته را دچار شکستگی اساسی نموده. ما توصیه می کنیم رفع مشکلات تصویر لپ تاپ را به تعمیرکاران متبرح بسپارید چون دلایل مختلفی وجود دارد که به اختلالات تصویر منتهی شده و هیچ ربطی به خود السیدی ندارد.

قبل از مراجعه به مرکز تعمیرات حتما این موارد را در نظر بگیرید:

برخی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ معمولا صدماتی را به کسب و کار ما وارد می کند که تا چند برابر اشکالات سخت افزاری  می توانند به اقتصاد و کسب و کار شخصی ما آسیب برساند. یکی از مواردی که حتما باید قبل از ورود به تعمیرگاه لپ تاپ به آن توجه کنید مربوط به اطلاعات شخصی ، فایلهای محرمانه و یا رمز های عبور است.

برخی دیگر از اطلاعات مانند رمز های ورود به حساب بانکی و یا حساب جیمیل از جمله مواردی هستند که باید در حفاظت از آنها دقت کنید و به هنگام مراجعه به مراکز تعمیراتی ، اهمیت و امنیت داده های حساس را جدی بگیرید.

تعدادی از این فایل ها مانند عکس های خانودگی برای ما جنبه شخصی دارد و لو رفتن آن برای ما ناراحتی های روحی و روانی را در پی دارد. 

یک سری از اطلاعات مهم مانند رمز های عبور کیف پ.ل اکترونیکی وجود دارد که لو رفتن آنها دردسرهای جدی را برای شما ایجاد میکند و یا باعث از دست رفتن سرمایه شما خواهد شد. پس هنگام مراجعه به هرکدام از مراکز تعمیرات لپ تاپ حتما این نکات امنیتی را در نظر داشته باشید.

مراقب اطلاعات شخصی ( اینترنتی ) خودتان باشید

اطلاعات بسیار مهمی در حافظه کش مرورگر کروم ما ذخیره می شود که از لو رفتن آنها غافل هستیم. فرض کنید که شما لپ تاپ خودتان را برای نصب نرم افزارهای گرافیکی به یک مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسوس سپرده اید. این شرکت به شما اعلام می کند که لپ تاپ شما ایراداتی دارد که رفع آنها یک هفته طول می کشد!! ابتدا تعجب می کنید اما اگر شما یک چهره معروف و سرشناس هستید حتما به نیت تعمیرکار شک کنید.

اگر حساب کاربری جیمیل شما در مرورگر کروم لپ تاپ و گوشی موبایل به طور هم زمان باز باشد اشخاص می توانند از حواس پرتی شما سو استفاده نموده و در طول این یک هفته از تمام سوابق عبور مرور شما آگاه شود. پس امنیت اطلاعات در مرکز تعمیرات بسیار اهمیت دارد.

مواردی مانند کش مرورگر را پاک کنید و از حساب کاربری خارج شوید اما قبل از این کار باید حتمن از رمزهای ذخیره شده در مروگر ، پشتیبان تهیه کنید.

هنگام مراجعه برای خدمات نرم افزاری لپ تاپ حتما از فایل ها و اسناد موجود در دستگاه خصوصا آنهایی که در درایو C و پوشه دانلودها وجود دارد نسخه پشتیبان تهیه کنید.هنگام مراجعه به تعمیرگاه حتما به شرایط گارانتی توجه کنید. اگر لپ تاپ خود را تازه خریده اید و یا حتی لپ تاپ استوک شما توسط فروشگاه یک ماه ضمانت شده است قبل از انجام تعمیرات روی دستگاه ؛ این کار را با گارانتی دهنده هماهنگ کنید زیرا بسیاری از دستکاری ها گارانتی لپ تاپ شما را باطل خواهد کرد حتی اگر نرم افزاری باشند

خوب امیدوارم تا اینجای مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد و با مهم‌ترین نکات مرتبط با تعمیر لپ تاپ به خوبی آشنا شده باشید این مقاله در آینده نزدیک به روز رسانی و تکمیل خواهد شد. از توجه شما واقعا متشکرم اگر سوال یا نظری هست در بخش کامنت مطرح نمایید.

برخی از مشکلات نرم افزاری لپ تاپ شامل موارد زیر است

با به روز نگه داشتن برنامه ها و نرم افزارهای لپ تاپ می توانید از دستگاهی پر سرعت تر استفاده کنید. ویندوزهای قدیمی و یا سیستم عامل هایی که در اثر خاموش شدن ناگهانی به اشکالات نرم افزاری دست و پنجه نرم می کنند احتمالا همین امروز یا شاید در چند روز آینده کاملا از کار می افتد. برخی از مشکلات نرم افزاری هرگز جدی گرفته نمی شوند اما به طور ناگهانی فاجعه ای را رقم می زنند. 

تعمیرات نرم افزاری لپ تاپ در اصفهان یکی از حساس ترین موضوعات برای نوت بوک یا لپ تاپ شما است و اینجا چند نکته مهم برای شما نوشته ام که بهتر است هنگام مراجعه به تعمیرگاه های اصفهان حتما به این موارد دقت کنید.

سوالات متداول درباره تعمیرات لپ تاپ

آیا لپ تاپ پنج ساله ارزش تعمیر کردن دارد ؟!

اگر لپتاپ شما 5 سال یا بیشتر دارد، تعمیرات بعضی از موارد ممکن است ارزش نداشته باشد و بهتر باشد یک دستگاه جدید خریداری کنید. اگر نیاز شما فقط به تعویض باتری است، ممکن است به تعمیر فکر کنید. اگر آسیب به لپتاپ شما بیشتر و گسترده‌تر است، خرید یک کامپیوتر جدید ممکن است گزینه‌ی بهتری باشد.

گران ترین قسمت لپ تاپ برای تعمیر کدام است ؟!

عوامل مختلفی بر هزینه تعمیر لپ تاپ تاثیر می گذارد. برخی از آنها شامل مدل، پوشش گارانتی و هزینه های دستمزد تعیمر است. اما به طور کلی گران ترین قطعه برای تعمیر در لپ تاپ، مربوط به جایگزینی مادربرد و تعویض صفحه نمایش است.

کدام لپ تاپ ها بیشترین قابلیت تعمیر را دارد؟!

به طور مقابل، دل و ایسوس به بالاترین مقام در فهرست لپتاپ‌های قابل تعمیر رسیدند. از بین 36 لپتاپ دل و 22 لپتاپ ایسوس که توسط US PIRG ارزیابی شده بودند – لیست‌هایی که بیشتر شامل مدل‌های فعلی این شرکت‌ها در دسامبر و ژانویه بودند.

تعمیر لپتاپ چرا گران است؟

استفاده از اجزای اختصاصی: یکی از دلایل اصلی گران شدن تعمیر لپتاپ‌ها استفاده از اجزای اختصاصی است. به منظور حفظ وزن و اندازه کوچک، بسیاری از تولیدکنندگان مجبور به ساخت اجزا سفارشی هستند که تنها برای محصول خاص خود استاندارد شده‌اند. این اجزا اغلب با محصولات دیگر سازگار نیستند و این باعث می‌شود تعمیر لپتاپ با استفاده از این اجزا اغلب پیچیده‌تر و گران‌تر شود.

دیجی باران
10 نظرات
  1. سلام بنده طاهری هستم لبتابه من یک لبتابه قدیمی مارک دل است و فکرشا نمیکردم اصلن کسی بخواهد تعمیر کنه ولی زنگ زدم آقای کدخدایی بسیار خب راهنمایی کردند و دست ایشان درد نکنه چونکه اصن لبتاب من سرعت نداشت دیر روشن می شد برای من زنگ زدند تماس گرفتند دفتر تعمیراتی و من را معرفی کردند و با اینکه حدود پونصد خرج من شد ولی راضی هستم الان سرعت دستگا خوب شده و مدلش هم دل اینسپایرن ۵۱۱۰ است و ممنونم از همه

  2. سلام وقت بخیر آیا لب تاب n552 برای رندر گرفتن از برنامه 3D مکس کافی است یا به گرافیک آسیب میزند؟ سپاس

    • درود جناب صابری اگرچه لپ تاپ های جدید خیلی پر قدرت هستند ولی بنده اصولا لپ تاپ و خصوصا مدلهای قدیمی را برای رندر گرفتن توصیه نمیکنم

  3. من وقتی لبتابم را روشن می کنم بسیار دیر میاد گاهی باید حدود سه دقیقه یا پنج دقیقه منتظر بشینم تا بیاد بالا به نظر شما چقدر خرجش میشه برای رفع این مشکل چی حدس میزنید؟ با هارد جدید مشکلش حل میشه ؟ و چقدر هزینشه ؟ مدل i5 ایسوس هست

    سپاسگزارم

    • سلام و درود؛ بله اگر روی دستگاه شما هارد دیسک مغناطیسی نصبه با ارتقا به SSD مشکل شما رفع خواهد شد و موارد بیشتر نیاز به بررسی فیزیکی دستگاه دارد.

  4. پاسخ دهید
    مدیریت فروشگاه آسمان آوریل 22, 2023 از 10:45

    ظاهرا این یک صفحه مشاور رایگان هست من هم یک سوال مهم دارم که چرا لپتاب کارهای اصفهان خودش تعمیر نمی کنند و همه به تهران ارسال می کنند و ادعای تعمیرات دارند؟؟؟ خنده دار نیست؟؟؟؟

  5. پاسخ دهید
    دانشجوی نقشه کشی جولای 16, 2023 از 19:59

    مهندس چرا من وقتی دستگاهم را روشن می کنم فن پر سرعت کار میکنه و خاموش میشه ؟ نسوزه یوقت!

  6. آیا طبیعیه وقتی دستگاهو روشن میکنم چنتا بوق میزنه بعد ویندوز بیاد بالا

پاسخ دهید

19 − 18 =

سبد خرید