خرید شارژر لپ تاپ و آداپتور نوت‌بوک در اصفهان از عمده فروش 1500 مدل!

مارس 29, 2024

خرید آداپتور شارژ لپ تاپ به دقت در چند نکته حساس و قابل توجه برای فهمیدن مدل شارژر نیاز دارد. قبل از اینکه یک رایانه قابل حمل باشد ، به عنوان یک وسیله الکترونیکی شناخته می شود و برای روشن شدن و روشن ماندن و تامین برق به انرژی الکتریکی نیاز دارد که از طریق اداپتر برق تامین می شود.

لپ تاپ انرژی مصرفی را به دو طریق تامین می کند. بطور مستقیم از طریق آداپتور شارژر و بطور غیر مستقیم و به کمک باتری لپ تاپ که شارژ را در خود ذخیره نموده است ولی به هر حال لپ تاپ به یک آداپتر شارژر برای تامین برق و شارژ باتری سالم نیاز دارد که حتما لازم است ( با مدل مورد نیاز ) لپ تاپ همخوانی داشته باشد. برای فهمیدن مدل شارژر نوت بوک یا لپتاپ لطفا بامن همراه باش تا خرید آداپتور شارژ لپ تاپ آسون به نظر بیاد.

خرید آداپتور شارژ لپ تاپ با کیفیت و اورجینال چه اهمیتی دارد؟

شارژر لپ تاپ در واقع ولتاژ بالا و دارای آمپر ضعیف و پر نوسان برق شهری را گرفته و با کاهش ولتاژ – افزایش آمپر و رگولاتور آنرا برای مدار حساس رایانه و شارژ باتری قابل استفاده می کند. آداپتر برق به خودی خود دارای قطعات الکترونیکی ساده مثل NTC و قطعات پیشرفته روی مدار است که از لپ تاپ و خود اداپتور محافظت می کند. هرچه کیفیت آداپتر شما بهتر باشد از مدار کامل تر و قطعات الکترونیکی با کیفت تری بهره می برد پس به جنس آن اهمیت دهید.

گاها آداپتر برق لپتاپ دچار اشکال شده و به جایگزینی آن با مدل دقیق و منطبق با شارژر قبلی احتیاج است. البته خرید و جایگزین کردن شارژر لپ تاپ فقط مربوط به خرابی نیست در برخی از مواقع ما به آداپتر دوم نیازمندیم. اما کدام نکات فنی برای فهمیدن مدل شارژر اهمیت دارد ؟!

توان الکتریکی – وات ساعت شارژر لپ تاپ

وات خروجی آداپتور ، مهم ترین معیاری است که برای خرید آداپتور شارژ لپ تاپ باید به آن توجه کنیم. وات حاصلضرب ولتاژ در آمپر است. به طور مثال یک شارژر 19V 3.42A حدود 65 وات ساعت توان دارد. برای انتخاب شارژر مناسب نباید مدلی را انتخاب کنید که ولتاژ آن ( V ) از میزان مورد نیاز لپ تاپ شما بالاتر یا کمتر باشد.

خرید آداپتور شارژ لپ تاپ وات ساعت

آداپتر مخصوص روشن کردن و شارژ باتری لپ تاپ در مدلهای قدیمی معمولا سنگین و پر حجم است زیرا پردازنده CPU -GPU در مدلهای قدیمی تر به انرژی زیادی نیاز دارد. توان این آداپتور ها از حدود ۴۰ وات ساعت شروع می شود و در مدلهای متناسب لپ تاپ دارای گرافیک ( دوم GPU ) تا ۹۰ وات – ۱۸۰ وات و حتی فراتر افزایش می یابد.

به سر سوکت شارژ لپ تاپ و سوکت شارژر توجه کنید

شارژر از طریق کانکتور یا سر سوکت به لپ تاپ متصل میشود و سوکت ها به چند دسته و مدل تقسیم می شوند. دسته پر مصرف این سر سوکت ها انواع گرد و استوانه ای هستند. مدل های خاص نیز وجود دارد که ممکن است فقط یک برند یا حتی یک مدل لپ تاپ از آن بهره ببرد. پس هنگام خرید آداپتور شارژر لپ تاپ توجه کنید که سوکت به عنوان یک بخش مهم قابل بررسی است.

laptop adapter charger

شارژر با سر سوکت سرگرد استوانه ای

اگرچه ” سر سوکت گرد استوانه ای ” با ضخامت 5.5 میلی متر و 2.5 میلی متر قطر داخلی به عنوان پر مصرف ترین سوکت و حتی مرجع تمام سوکت ها شناخته می شود اما سوکت های بسیاری نیز وجود دارد که باید حتمن همان مدل را جایگزین کنید. برخی از این سر سوکت ها با یکدیگر مشابهت دارند اما قابل جایگزینی نیست! ضخامت داخل و بیرون سوکت ها با یک دیگر متفاوت است و باید سوکت منطبق و درست را انتخاب کنید.

درباره سوزن شارژر

سوکت های استوانه ای در دو نوع دارای سوزن در داخل سوکت شارژر و یا دارای حفره برای اتصال سوزن از لپ تاپ تقسیم می شود؛ پس هنگام اتصال باید دقت کنید که سوزن داخل سوکت ورودی لپ تاپ تعبیه شده و یا داخل سر سوکت آداپتر قرار دارد. اگر این سوکت دچار شکستگی شود قطعا هزینه تعمیرات و رفع مشکل شارژ را در پی خواهد داشت.

به طور مثال در تصویر بالا چند مدل سوکت دل وجود دارد که دارای سوزن وسطی هستند. مدل 7.4*5.0 میلی متر دل و اچ پی یکی از مدلهای پر استفاده است که سوزن آن در وسط قرار دارد اما در بسیاری از لپ تاپ های نسل بعدی، سوطن میانی ضخیم شده و در داخل خود درگاه شارژ لپ تاپ قرار گرفته است. این مدل ها با توجه به نوع باتری ( داخلی و بیرونی ) نیز گاهی متفاوت است.

مسئله قطبیت آداپتور خیلی مهم است

آداپتور های USB TYPE C و یا شارژر های خاص مانند آداپتور های 4 پین لپ تاپ با مسئله قطبیت درگیر نیستند اما اکثر آداپتورهای سرگرد استوانه ای از نظر قطبیت اهمیت دارند! قطبیت یعنی اینکه جریان مثبت و منفی را بررسی کنید تا دستگاه دچار مشکلات سخت افزاری نشود.

قطبیت شارژر لپ تاپ
مشخصات مهم قابل توجه برای جایگزینی مدل شارژر لپ تاپ

راهنمای خرید آداپتور شارژ لپ تاپ و نوت بوک های جدید

سری های جدید لپ تاپ و نوتبوک خیلی کم حجم ، ظریف و سبک ساخته شده پس لازم است وزن و حجم آداپتور چنین لپ تاپی نیز متانسب با آن باشد. البته سخت افزار نوت بوک و لپ تاپ امروزه بهینه شده و مثل گذشته به انرژی زیادی نیاز ندارد مگر اینکه شما با یک لپ تاپ گیمینگ سر و کار داشته باشید. به هرحال برای خرید آداپتور شارژ لپ تاپ یا نوت بوک ها و الترابوک های سری جدید نکات ظاهری و فنی مهمی وجود دارن که برای شما مطرح می کنیم.

شارژر های جدید با سر سوکت جهانی ” یو اس بی TYPE C “

چند سال پیش سر سوکت USB TYPE C به عنوان یک سوکت عمومی و استاندارد جهانی معرفی شد و قرار شد که همه وسایل الکترونیکی از این نوع سوکت استفاده کنند و لپ تاپ های جدید و امروزی ( شامل نوت بوک و اولترابوک ) معمولا از انواع آداپتور شارژر با سرسوکت USB TYPE C استفاده می کنند. شرکت دل یکی از شرکت هایی است که در طراحی لپ تاپ های USB TYPE C تصمیم جدی گرفته است اما انواع آداپتورهای شارژ TYPE-C برای سایر برندها مانند ایسوس نیز طراحی و ساخته شده است.

شارژر لپ تاپ یو اس بی C
  • ترجیحا بهتر است از آداپتوری استفاده کنید که با برند شما یکسان است.
  • برای خرید شارژر لپ تاپ یو اس بی C باید به وات ( توان خروجی ) آداپتور برق دقت کنید.
  • شارژر یو اس بی مسئله قطبیت نداشته و جهت خاصی برای اتصال ندارد.
  • ولتاژ در آمپر برابر است با وات خروجی آداپتور.

فهمیدن مدل شارژر لپ تاپ چقدر مهم است ؟!

اگر نکات مهم را رعایت نکنید یک جایگزینی ساده می تواند به بحران عمیق تبدیل شود پس اطلاعات فنی را جدی بگیرید. اگر هنگام خرید شارژر با مشکلاتی از قبیل پرش تصویر و یا ایراداتی از قبیل مشکل تاچ روبرو شدید حتما فروشگاه را در جریان بگذارید.

هنگام خرید شارژ جدید بهتر است سر سوکت را چک کنید . فقط کافیست سوکت را لمس کنید چون نباید حرارت بیشتر از 60 الی 70 درجه سانتیگراد در آداپتر و خصوصا سوکت آن احساس شود. اگر متوجه شدید که اداپتور آنقدر داع می کند که دست شما را می سوزاند حتما با فروشگاه مطرح کنید.

یک توصیه هنگام خرید لپ تاپ کارکرده !

انواع لپ تاپ نو و استوک با مدلهای متنوعی در بازار وجود دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای اینکه برای خرید لپ تاپ میان رده اقدام کنند، پول خودشان را برای خرید لپ تاپ کارکرده که از تست های بنچمارک سربلند بیرون آمده هزینه کنند. اگر لپ تاپ مورد نظر کم کار باشد و کمتر از 5 سال از عمر آن گذشته، این موضوع بسیار منطقی به نظر می رسد. اگر قصد خرید هر چیزی به جز یک رایانه دست اول را دارید هنگام خرید به وضع ظاهر و سلامت شارژر لپ تاپ حتما دقت کنید! طرز استفاده ” صحیح ” و سلامت ظاهری آداپتور می تواند بیانگر نحوه استفاده کاربر از کل سیستم باشد.

آیا می توانیم از USB و Type C برای شارژ کردن لپ تاپ استفاده کنیم؟!

بسیاری از لپ تاپ های امروزی با درگاه های جدیدی مانند یو اس بی Type-C که بیشتر در موبایل ها دیده شده استفاده می کنند. مدل هایی که امکان شارژ با Type-C دارند با نماد باتری یا رعدبرق ( نماد الکتریسیته ) در کنار پورت مشخص می شوند

تفاوت شارژر اورجینال با تقلبی چیست ؟!

شارژرهای تقلبی و اورجینال از طریق کیفیت قاب و بدنه و یا وزن قابل شناسایی هستند. برخی از شارژرهای بی کیفیت لپ تاپ را دچار مشکلاتی مانند پرش صفحه و ز کار انداختن – تاچ – کیبورد و صفحه نمایش می کنند. شارژر غیر اصلی معمولا زیاد داغ می کند و در کارهای سنگین از کار می افتد.

آیا می توانم شارژر لپ تاپ را جایگزین کنم ؟!

برای جایگزین کردن شارژری غیر از آنچه که به عنوان شارژر اصلی لپ تاپ می شناسید باید به وات خروجی ( ولتاژ * آمپر ) و تطبیق کانکتور توجه کنید. مسئله تطابق قطبیت نیز حائز اهمیت است.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

سه × دو =

سبد خرید