لپ تاپ ایسوس X543MA به همراه آنباکس ویدیوئی

فوریه 18, 2024

یک مدل یا بهتر بگم یک سری چندگانه از لپ تاپ ایسوس X543MA وجود داره که وقتی سراغ لپ تاپ دانشجوئی یا لپ تاپ مناسب تردی را میگیریم این یکی از اولین گزینه ای هست که فروشنده از تو ویترین بیرون میاره و به عنوان یه لپ تاپ اینتلی زیر ده میلیون نشون مشتری خواهد داد. قیمت ایسوس X543MA در محدوده زیر ده میلیون هست و از نظر رنگ بندی در سه طیف : سرمه ای روشن ، سرمه ای تیره و خاکستری در دسترس است. تنوع مدل ها را در زیر مشاهده کنید :

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس X543MA

صفحه نمایش FULL HD برای لپ تاپ های ارزان قیمت به عنوان یک برگ برنده برای خریدار محسوب می شود. این لپ تاپ با پنل ۱۵.۶ اینچ طراحی شده و زیر مدل های لپ تاپ با دو رزولوشن ساخته و دسته بندی شده اند.

وقتی به صفحه نمایش نگاه می کنیم، خبرهای خوب و بد باهم وجود دارند اما بیایید مثبت شروع کنیم . وضوح تصویر 1080p است که قیمت ایسوس X543MA را پائین نگه می دارد. با این حال، این پنل یک مدل TN است که طبیعتاً به معنای زاویه دید باریک و نسبت کنتراست ( درخشندگی ) ضعیف خواهد بود.

سری اول: لپ تاپ X543MA با صفحه نمایش مات 1920 در 1080 پیکسل

ایسوس X543 مجهز به پنل Full HD TN با شماره مدل BOE NT156FHM-N41 (BOE069C) است. قطر آن 15.6 اینچ (39.62 سانتی متر) و وضوح 1920 در 1080 پیکسل است. نسبت صفحه نمایش 16:9 است و تراکم پیکسلی – 142 ppi و گام 0.18 x 0.18 میلی متر را مشاهده می کنیم.

  1. VivoBook X543MA – A
  2. VivoBook X543MA – DM905
  3. VivoBook X543MA – DM1064
  4. VivoBook X543MA-DM1098
  5. VivoBook X543MA-DM1067

سری دوم : لپ تاپ X543MA با صفحه نمایش مات 1366 در 768 پیکسل

  1. X543MA – PL
  2. X543MA-GQ1012
  3. X543MA – Q

حداکثر روشنایی اندازه گیری شده 214 نیت در وسط صفحه و 213 نیت به عنوان میانگین برای کل منطقه، با حداکثر انحراف تنها 3٪ می باشد. دمای رنگ همبسته در یک صفحه سفید 6130K است و کمی گرمتر از بهینه استاندارد sRGB 6500K می باشد.

مشخصات پردازنده ASUS X543MA  چیست ؟!

تمام مدل های این کالا با پردازنده اینتل کار می کنه. البته یک نکته درباره این دستگاه وجود داره و زمانی که ما میگیم پردانزده اینتل منظور ما تراشه SoC اینتل است که شامل پردازنده مرکزی ، پردازش گرافیکی و حافظه رم هست که در یک تراشه جمع شده است.

این لپ تاپ از پردازنده اینتل N4020 استفاده می کند. اینتل Celeron N4020 یکی از مقرون به صرفه ترین و کم مصرف ترین پردازنده های لپ تاپ است. این تراشه 6 واتی برای لپ‌تاپ‌های مقرون‌به‌صرفه طراحی شده و به سرعت پردازنده‌های میان‌رده محبوب 15 واتی، مانند پردازنده‌های سری Core U اینتل یا AMD Ryzen U نیست. Intel Celeron N4020 یک SoC دو هسته ای سطح پایه از خانواده محصولات Gemini Lake Refresh است که برای لپ تاپ های مقرون به صرفه مانند X543MA طراحی شده و هسته های آن با فرکانس 1.1 گیگاهرتز تا 2.8 گیگاهرتز کار می کنند. این پردازنده 4 مگابایت حافظه کش دارد.

گرافیک

Intel UHD Graphics 605: آداپتور گرافیکی یکپارچه پایین رده با پشتیبانی DirectX 12 که در برخی از SoCهای ULV از سری Gemini Lake یافت می شود. در مقایسه با HD Graphics 505، 605 خروجی های نمایشگر بهبود یافته ای را ارائه می دهد.

درباره انواع حافظه های این لپ تاپ X543MA

درباره حافظه دسترسی تصادفی این دستگاه بایدگفت که نسخه پایه دارای 4 گیگابایت رم ( ۴GB LPDDR۴ on board ) است و با اینکه همه فکر می کنند این دستگاه ها هیچ سیستم عاملی ندارد اما نوعی سیستم عامل سبک ( چیزی شبیه به سیستم عامل کروم بوک ) روی آن وجود دارد.

برای نصب سیستم عامل های مایکروسافت تا ویندوز 10 مشکل خاصی وجود ندارد اما برای نصب ویندوزهای بالاتر بهتر است حافظه رم را با کمک اسلات خالی که به همین منظور در نظر گرفته شده است به 12 گیگابایت ارتقاء دهید.

این دستگاه معمولا با یک هارد دیسک هیبریدی یک ترابایتی مجهز است و در برخی از مدل ها می توانید حافظه اس اس دی ( M2 ) را روی آن نصب کنید.

بررسی ASUS X543 در سایت های تخصصی و بین المللی، لقبی را با عنوان سخت افزار بسیار کارآمد در داخل یک شاسی قدیمی به این دستگاه اعطا نموده است. این رایانه با سه عدد پورت USB و یک اسلات کارت MicroSD ارائه شده و می توانید به راحتی تمام خاطرات خود را از دوربین به هارد دیسک دستگاه انتقال دهید.

راستش را بخواهید، اگر مسئله مقداری عدم تعادل در شاسی که باعث شده قسمت پشتی سنگین تر شود، وجود نداشت ما این نوت بوک را به عنوان بهترین لپ تاپ برای استفاده روزانه توصیه می کردیم. ما درباره قاب ایسوس X543MA نقدر و بررسی های خوبی را نخوانده ایم و بسیاری از مردم بدنه این دستگاه را ضعیف می دانند. اما واقعا بدنه دستگاه اینقدر ضعیف و به درد نخور است ؟! حقیقتا بدنه ساده و ضعیف به نظر می رسد ولی این یکی از طرح های مبتنی بر بازسازی پلاستیک است که هدف آن حفظ محیط زیست می باشد.

داخل جعبه کارتنی لپ تاپ خوش قیمت ایسوس X543MA  چه خبره!؟

در داخل بسته، خود لپ تاپ، و همچنین تعدادی دفترچه راهنمای کاغذی، و کوچکترین شارژر یک نوت بوک را که تا به حال دیده ایم، پیدا کردیم. آداپتور از نوع 33 وات ساعت می باشد که تقریباً به اندازه شارژر موبایل است. این حاصل سخت افزار کم مصرف در سال 2020 خواهد بود.

باتری

اکنون، با روشن بودن تنظیمات عملکرد بهتر ویندوز، تنظیم روشنایی صفحه روی 120 نیت و سایر برنامه‌ها به جز برنامه‌ای که نوت‌بوک را با آن آزمایش می‌کنیم، آزمایش‌های باتری را انجام می‌دهیم. از نظر ظرفیت، این دستگاه دارای یک باتری داخلی لیتیومی 33 وات ساعت است.و ما توانستیم حدود 7 ساعت و نیم مرور وب و کمتر از 7 ساعت پخش ویدیو داشته باشیم.

طراحی و ساخت

با وجود شارژر مدرن، طراحی ASUS X543 با استانداردهای سال 2020 فاصله زیادی دارد. ضخیم است و ردپایی شبیه به چرخ عقب خودروهای فرمول 1 دارد. ضخامت دقیق شاسی 27.2 میلی متر و وزن آن 1.90 کیلوگرم و در واقع، سبک تر از میانگین 15 اینچی است. اکنون، باید توجه داشته باشیم که طراحی آن در واقع بد نیست و در دو رنگ آبی و نقره ای در بازار های جهان وجود دارد.

ما در مورد مواد پلاستیکی صحبت می کنیم، اما درب و پایه دارای طرحی شبیه به روکش برس خورده هستند، در حالی که صفحه کلید دارای طراحی نقطه چین است که در نوت بوک های قدیمی ایسوس دیده می شود. بهتره درب دستگاه را با یک دست باز نکنید و دستگاه را حتما دو دستی جابجا کنید.

درباره صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ ایسوس X543MA

ما با توجه به قیمت ایسوس X543MA اصلا انتظار صفحه کلید دارای بک لایت ( نور پس زمینه ) را نداشتیم اما صفحه کلید به اندازه کافی نرم و خوش دست بود. تاچ پد خیلی سریع و شگفت انگیز نیست اما از اکشن های ویندوز 10 پشتیبانی می کنه و  یه حاشیه نقره ای دور تا دور تاچ اونو زیبا کرده.

لپ تاپ ایسوس X543MA

بلندگو ها

یکی دیگر از راه حل های طراحی جذاب، قرار دادن بلندگو در جای مناسب است البته اینجا صدا از قسمت بالای صفحه کلید می آید و هیچ برش اختصاصی در هیچ کجا دیده نمی شود. در قسمت پایین، تنها می‌توانید یک درچه تهویه را ببینید، در حالی که هوای گرم از سمت چپ دستگاه خارج می‌شود.

پورت ها

جالب اینجاست که تمامی پورت های این نوت بوک خوش قیمت ایسوس X543MA در سمت چپ قرار دارند. در آنجا دوشاخه برق، کارت خوان MicroSD، کانکتور HDMI و به دنبال آن سه پورت USB Type-A – یکی 3.1 (Gen. 1) و دو پورت 2.0 را خواهید دید. در نهایت، جک صدا وجود دارد. در کل چیز خاصی نیست، اما هنوز یک انتخاب مناسب برای یک دستگاه ارزان قیمت است.

اعضای این خانواده

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

سه × 3 =

سبد خرید