چرا لپ تاپ شارژ نمی شود و علت شارژ نشدن باتری چیست؟

منظور از اینکه چرا لپ تاپ شارژ نمی شود laptop not charge مهم ترین سوالی است که به باتری دستگاه شما مربوط است. شارژ نشدن لپ تاپ با روشن نشدن لپ تاپ تفاوت دارد. در مواقعی که لپ تاپ روشن می شود اما شارژ نمی شود ما احتمال ایراد اصلی آداپتور را رد می کنیم. مشکلات باتری لپ تاپ یکی از مهم ترین دلایلی است که از شارژ شدن آن جلوگیری می کند. در این مقاله به دلایل مختلف شارژ نشدن لپ تاپ و نحوه عیب یابی آن ها می پردازیم.

محافظت از شارژر لپ تاپ

وقتی عمر مفید باتری یا چرخه شارژ آن به اتمام می رسد و یا حداکثر دفعات شارژ در حافظه IC باتری ثبت می شود ، سلول ها پر نحواهد شد. یکی دیگر از دلایل و مشکلات شارژ نشدن نوت بوک ها ارتباط مستقیمی با خرابی سلول های باتری لپ تاپ دارد. این سلول ها وقتی در اثر اتمام چرخه شارژ، تمام شدن عمر مفید و یا فرسوده شدن در اثر گرمای بیش از حد کارایی خود را از دست می دهند دیگر قابل استفاده نیست.

شارژر یا آداپتور معیوب

یکی از رایج ترین دلایل شارژ نشدن لپ تاپ، شارژر یا آداپتور معیوب است. ممکن است شارژر دارای سیم شکسته یا سیم برق آسیب دیده باشد یا با مدل لپ تاپ شما سازگاری نداشته باشد. اگر شک دارید شارژر مشکل دارد ، از شارژر یا آداپتور دیگری استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل را حل می کند یا خیر. توجه داشته باشید که از شارژر منطبق استفاده کنید. مسئله قطبیت و انطباق را از راهنمای خرید شارژر دنبال کنید. در ضمن برای افزایش طول عمر آن بهتر است اصول نگهداری از شارژر لپ تاپ را حتما رعایت کنید.

باطری خراب

اگر باتری لپ‌تاپ شما قدیمی یا آسیب دیده باشد، ممکن است دیگر شارژ نشود. درباره باتری لپ تاپ باید اشاره کرد که سلول ها مصرف شدنی هستند و عمر محدودی دارند و در نهایت؛ توانایی خود را برای نگه داشتن شارژ از دست می دهند. اگر مشکوک هستید که این مشکل است، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید. قبل از انجام این کار، می توانید باتری را خارج کرده و شارژر را به برق وصل کنید تا ببینید آیا لپ تاپ روشن می شود یا خیر. اگر این کار را کرد، مشکل باتری است.

گرم شدن بیش از حد

لپ‌تاپ‌ها گرمای زیادی تولید می‌کنند و اگر سیستم بیش از حد گرم شود، می‌تواند بر قابلیت شارژ باتری تأثیر بگذارد. مطمئن شوید که لپ‌تاپ شما بیش از حد گرم نمی‌شود و دریچه‌های هوا از هر گونه گرد و غبار یا زباله پاک باشند. می توانید از یک قوطی هوای فشرده برای تمیز کردن دریچه ها و فن استفاده کنید. داغ شدن لپ تاپ یکی از دلایل شارژ نشدن و حتی خاموش شدن لپ تاپ به طور ناگهانی است.

مشکل پورت شارژ

پورت شارژ لپ تاپ شما ممکن است آسیب دیده باشد یا از کار بیفتد. اگر پورت شارژ اتصال خوبی برقرار نکند، لپ تاپ شارژ نمی شود. می توانید کابل شارژ را تکان دهید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می کند یا خیر. در این صورت ممکن است مشکل از پورت شارژ باشد و باید آن را تعمیر کنید.

مشکل نرم افزاری

گاهی ممکن است مشکل عدم شارژ مربوط به سخت افزار نباشد، و شاید یک مشکل نرم افزاری است. اگر باتری لپ تاپ شما شارژ نمی شود، ممکن است به دلیل مشکل درایور یا نرم افزار باشد. سعی کنید درایورهای لپ تاپ و بایوس خود را به آخرین نسخه به روز کنید. همچنین می توانید لپ تاپ خود را به تنظیمات پیش فرض خود بازنشانی کنید.

دیجی باران
نظر دهید

پاسخ دهید

2 × 1 =