امکانات گوگل درایو به عنوان بهترین فضای ابری 2022

دسامبر 9, 2023

هنگامی که نام Google Drive ذکر می شود، همه به امکانات گوگل درایو و عملکرد اصلی آن در ذخیره فایل ها در فضای ابری از طریق اینترنت و مراجعه آسان به فایلها در هر زمان و از هر مکان فکر می کنند زیرا Google Drive یک پلت فرم قدرتمند برای ذخیره سازی ابری است و 15 گیگابایت فضا در اختیار شما قرار می دهد و در میان رقبایی مانند OneDrive، iCloud یا Dropbox بیشترین فضای رایگان را ارائه داده است.

امکانات گوگل درایو

درست است که گوگل درایو عمدتا به عنوان یک ابزار امن برای ذخیره، همگام سازی و دسترسی به فایل ها کار می کند، اما بسیاری از ویژگی های دیگر که این سرویس گوگل ارائه می دهد و اکثر کاربران آن را نمی دانند نیز واقعا مفید است. بنابراین ما اطلاعاتی درباره امکانات گوگل درایو با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. شما از طریق این مقاله مهمترین ویژگی های گوگل درایو را خواهید دانست!

جستجو و یافتن فایل ها آسان است

زمانی که تعداد فایل ها و اسنادی که در گوگل درایو نگهداری می کنید افزایش می یابد، مشکل دسترسی به فایل های مورد نیاز نیز افزایش می یابد و در این هنگام به نوار جستجو مراجعه می کنید . ممکن است فکر کنید که اینکار خسته کننده خواهد بود، اما به لطف جستجوی پیشرفته می توانید از گزینه های بسیاری برای جستجو در گوگل درایو استفاده کنید، گزینه هایی مانند جستجوی همه فایل ها با یک کلمه خاص در نام فایل ها یا عبارت درون فایل های متنی واقعا مفید و کاربردی است. برای اینکار فقط کافیست روی نماد Show Search Options در نوار جستجو کلیک کنید تا پنجره ای نمایش داده شود. در ادامه کار می توانید اطلاعاتی را اضافه کنید تا پیدا کردن آنچه می خواهید آسان تر شود. 

شما می توانید نوع فایل مورد نظر خود را انتخاب کنید که ممکنه : پی دی اف، سند، ویدئو، فایل صوتی و غیره باشد و اگر فایل را در سطل زباله قرار داده اید می توانید در حین جستجو محل سرچ را مشخص کنید. حتی می توانید تاریخ اصلاح فایل را نیز انتخاب کنید. برای جستجوی دقیق تر لازم است تا پس از انتخاب گزینه هایی که در مورد فایل به خاطر دارید، روی جستجو کلیک کنید، نتایج به طور مستقیم برای شما ظاهر می شود. اگر می‌خواهید جستجوی دیگری انجام دهید، روی گزینه Reset که در پایین کادر گزینه‌های جستجو قرار دارد کلیک کنید، سپس عبارت‌های جدید را برای جستجو وارد کنید.

لینک مستقیم و جداگانه از هر فایل

ویژگی دیگری در Google Drive وجود دارد که به شما کمک می کند تا به سرعت به فایل های خاص در Google Drive دسترسی پیدا کنید و همچنین اشتراک گذاری با دیگران را تسهیل می کند. دریافت لینک مستقیم از فایل  واقعا کاربردی به نظر میاد، به طوری که می توانید برای دسترسی سریع ، پیوندها را اشتراک گذاری کرده و یا در یادداشت های خود اضافه کنید.

اگر تنها چیزی که نیاز دارید این است که پیوندی به یکی از فایل های خود در Google Drive دریافت کنید، می توانید این کار را حتی بدون باز کردن فایل انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی آن راست کلیک کرده و روی «دریافت پیوند» کلیک کنید. در آن مرحله، روی «Copy Link» ضربه بزنید و آن را در هر جایی نگه دارید. همچنین از همان پنجره می‌توانید هنگام نوشتن ایمیل آن‌ها لینک را به اشتراک بگذارید، و یک ویژگی دسترسی عمومی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید این قضیه را کنترل کنید که هر فردی که پیوند ( لینک ) را دارد چه اختیاراتی برای مشاهده و یا دستکاری فایل خواهد داشت.

کار با انواع فایل های آفیس

در حالی که راه‌های زیادی برای باز کردن و یا ویرایش اسناد مایکروسافت آفیس ( بدون نصب نرم‌افزار آفیس ) وجود دارد، بهترین راه قطعاً تکیه بر Google Drive است. آنجا می‌توانید فایل‌های Word، Excel و PowerPoint را از طریق برنامه‌های اداری Google مربوط به Microsoft، مانند Docs برای اسناد، Sheets برای صفحات گسترده اکسل، و Slides برای ارائه مشاهده و ویرایش پاور پوینت ها استفاده کنید.

تنها کاری که برای باز کردن یک سند آفیس باید انجام دهید این است که علامت + را در Google Driveکلیک کنید و فایلی را از دستگاه خود انتخاب کنید تا در سرویس گوگل آپلود شود. سپس روی آن دابل کلیک کنید یا راست کلیک کنید و “Open With” را انتخاب کنید و سپس برنامه مناسب را برای مشاهده فایل انتخاب کنید. وقتی فایل را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که قالب‌بندی همچنان همان‌طور که در برنامه مایکروسافت آفیس ظاهر می‌شود در دسترس است و همه چیز با ابزارهای ویرایشی فراوان وجود دارد و تغییرات به‌طور خودکار نیز ذخیره می‌شوند. در صورتی که فایل را تغییر داده اید، می توان آن را دوباره با فرمت اصلی Microsoft Office مانند DOCX یا XLSX در دستگاه خود بارگیری کنید. برای ذخیره مجدد فایل ها روی سیستم؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی File و سپس Download کلیک کنید و فرمت مورد نظر برای دانلود فایل را انتخاب کنید.

تبدیل فایل های PDF به اسناد قابل ویرایش

فایل‌های PDF اغلب نیاز به دانلود و نصب یک برنامه خارجی مانند Adobe Acrobat یا Foxit Reader دارد و از آنجایی که دریافت این برنامه‌ها ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد، می‌توانید برای تبدیل هر فایل PDF به یک سند قابل ویرایش به Google Drive اعتماد کنید و سپس فایل را دوباره ذخیره کنید. پس از انجام تنظیمات مد نظر میتوانید فایل را دوباره در قالب PDF در اختیار داشته باشید. برای ادیت پاور پوینت از طریق گوگل درایو؛ پس از آپلود فایل PDF در سرویس، روی آن کلیک راست کرده، سپس «Open With» را از منو انتخاب کرده و «Google Docs» را انتخاب کنید. ظرف چند لحظه محتویات فایل به عنوان یک سند متنی در یک پنجره جدید در مرورگر کروم شما نمایش داده می شود.

از اینجا به راحتی می توان تغییراتی در PDF ایجاد کرد اما توجه داشته باشید که اگر فایل PDF حاوی فونت‌ها و قالب‌بندی‌های زیادی باشد، ممکن است Google Drive نتواند آن را به طور دقیق در برنامه Google Docs نمایش دهد. پس از اتمام تغییرات بر روی File و سپس Download کلیک کنید و PDF Document را انتخاب کنید تا فایل دوباره با فرمت اصلی PDF  دانلود شود.

مدیریت کپی فایل

Google Drive هنگامی که آن‌ها را تغییر می‌دهید یا یک نسخه جدیدتر را با نسخه قدیمی‌تر ادغام می‌کنید به‌طور خودکار چندین نسخه از فایل‌ها را ذخیره می‌کند. این روند برای تصاویر، فایل‌های PDF و اسناد ایجاد شده توسط Microsoft Office اتفاق می‌افتد. کپی ها را می توان با کلیک راست روی فایل و انتخاب “Manage copies” مدیریت کرد زیرا بلافاصله پنجره ای با تمام نسخه های قبلی فایل به همراه نسخه فعلی ظاهر می شود.

اگر فایلی را روی سیستم به روز رسانی کردید امکان آپلود فایل از دستگاه شما وجود دارد تا تغییرات جدید با نسخه قبلی ادغام شود. Google Drive همچنین به شما این حق را می دهد که با کلیک کردن یک یا همه آن کپی ها را برای همیشه نگه دارید. روی سه نقطه کنار نسخه انتخاب شده و انتخاب برای همیشه نگه داشتن آن. این ویژگی اضافی به این دلیل است که نسخه‌های قدیمی‌تر Google Drive پس از 30 روز یا پس از ذخیره 100 نسخه حذف می‌شوند. همچنین می توانید هر یک از کپی های نمایش داده شده در مقابل خود را از طریق سه نقطه حذف یا دانلود کنید و انتخاب خود را انجام دهید. امیدوارم از این مقاله دیجی باران خوشتون اومده باشه

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

شانزده − 4 =

سبد خرید