خرید مینی کیس رومیزی این 10 نکته مهم را دارد!

مینی کیس ها Mini Case PC در واقع نسلی از کامپیوتر های خوش قیمت، کوچک و کم مصرف از نوع رومیزی هستند که توسط شرکت های بزرگی مانند دل ، اچ پی ، لنوو و سایر سازندگان بزرگ رایانه دنیا طراحی و ساخته شده است. در این مقاله قصد داریم درباره بررسی مشخصات، ویژگی و قیمت انواع مینی کیس اطلاعات مفیدی در اخیتار خریداران مینی کیس در اصفهان و یا مشتریان خرید مینی کیس در تهران قرار دهیم.

انواع مینی کیس کارکرده با برند HP Elite Desk و همچنین استوک دل ( Dell ) در ایران مووجوده و بسیار پر طرفدار از سایر برندها است. این رایانه ها برای کارهای اداری و یا استفاده در خانه مناسب به نظر می رسد. لیست برترین ویژگی این مدلها به شرح زیر می باشد:

  • انواع مینی کیس مصرف انرژی و برق کمتری نسبت به کیس های بزرگ دارد.
  • حرارت و دمای کیس های کوچک معمولا پایین است.
  • پورت های USB به منظور کارهای اداری با تعداد بیشتری عرضه شده.
  • قیمت خرید کیس مینی اروپایی از لپ تاپ مقرون به صرفه تر است.
  • خطر سرقت ناگهانی کیس نسبت به لپ تاپ کمتر است و …
مقایسه مینی کیس و کیس بزرگ و انواع کامپیوتر آماده

قبل از بررسی و انتخاب مینی کیس مانند هر رایانه یا کالای دیجیتالی دیگر لازم است به سخت افزار آن دقت کنیم. مهم ترین قطعه سخت افزاری که تمام قطعات نیز به آن متکی است مادربرد می باشد. پس بیایید ابتدا درباره مادربرد مینی کیس ها اطلاعاتی به شما بدهم.

درباره مشخصات مادربرد مینی کیس

پر‌استفاده ترین کیس های کوچک که ما به طور مثال در دفاتر اداری مشاهده می کنیم با مادربرد SSF , USSF یا ATX و یا Micro ATX با پردازنده AMD یا اینتل ساخته شده است.

مادربرد mini-ITX انواع مینی کیس

این رایانه های کوچک و کم مصرف از نظر سخت افزاری کارآمد محسوب می شود و برای کسانی که به یک کامپیوتر کوچک نیاز دارند تا کارهایی مثل حسابداری و یا کار با سامانه های اداری و مالی را انجام می دهند به راحتی پاسخگو می باشد.

mini pc mb

مادربورد پرفروش ترین مینی کیس های بازار چیست ؟!

با خرید مینی کیس های G3 , G4 اچ پی و یا مدل های مشابه DELL میتوانید انتظار داشته باشید که این مدل‌ها ابعاد کمتری نسبت به استاندارد ATX داشته باشد و برای استفاده در فضاهای کوچک مناسب باشد. اما این مدل ها دارای چه مادربردی است ؟!

مادربرد مینی کیس های HP چیست ؟!

برخی از مدل‌های Mini PC مانند G4 معمولا دارای مادربرد با فرم فاکتورهای SFF (Small Form Factor) یا USFF (Ultra Small Form Factor) می باشد. اینها فرم فاکتورهایی هستند که برای سیستم‌های کامپیوتر کوچک و قابل حمل مناسب هستند.

mini case main

به طور مثال مدل‌های HP EliteDesk 705 G2 SFF و HP EliteDesk 800 G2 Mini PC از HP از فرم فاکتور (Small Form Factor) یا همان SFF استفاده می‌کنند. این فرم فاکتور SFF برای کیس‌ها و مادربردهایی با ابعاد کوچک، اما با امکانات کامل و عملکرد مطلوب طراحی شده است.

کارایی پردازنده های اینتل و AMD در مینی کیس ها :

پردازنده ها ( CPU ) به عنوان اصلی ترین قطعات کامپیوتر شناخته می شوند. کیس های دسکتاپ کوچک با هر دو پردازنده اینتل و AMD سازگار هستند، بنابراین انتخاب بین این دو بستگی به نیازهای خاص ساخت شما دارد. پردازنده های اینتل عموماً به دلیل عملکرد قوی تک هسته ای شناخته می شوند، در حالی که پردازنده های AMD به عملکرد قوی چند هسته ای خود معروف هستند.

آیا مینی کیس برای کارهای گرافیکی مناسب است ؟!

اگرچه سخت افزار مینی کیس با مادربورد کوچک تر طراحی شده ولی امکان نصب کارت گرافیک روی برخی مدل ها وجود دارد.اگر به دنبال کیس دست دوم گرافیک دار هستید بهتر است بدانید؛ حتی استفاده از مینی کیس های دارای کارت گرافیک به عنوان سیستم کوچک و مناسب بازی نیز یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه به حساب می آید.

من اخیرا به مدت یک سال و نیم با یک مینی کیس HP مجهز به پردازنده سری i7   اینتل ، 16 گیگابایت رم DDR4  و یک کارت گرافیکی 2 گیگابایت کار کردم و برای کارهایی مانند طراحی بنر و برش عکس های مخصوص وب مشکلی نداشتم و حتی برای برش و ادیت های معمولی فایل های ویدیویی با نرم افزار پریمیر راحت بودم. همچنین برای رندر کلیپ های زیر پنج دقیقه با کیفیت HD توانستم به خوبی به قدرت سخت افزار مینی کیس اعتماد کنم.

مقایسه عملکرد کارت گرافیک رایانه کوچک با کیس بزرگتر:

یک کارت گرافیک کوچک در هنگام مونتاژ رایانه های شخصی کوچک مفید است. اغلب با مادربردهای Mini-ITX برای کیس های کوچک استفاده می شود، یک GPU با فرم فاکتور کوچک یا GPU “Mini” معمولاً فقط یک فن دارد و اغلب گران تر از کارت های گرافیک با اندازه کامل است.

کارت گرافیک مخصوص مینی کیس

کیس‌های دسکتاپ کوچک ممکن است فضای کافی برای قرار دادن کارت‌های گرافیکی بزرگ را نداشته باشند، بنابراین مهم است مدلی را انتخاب کنید که با کارت گرافیکی مدنظر شما سازگار باشد. اگر به دنبال استفاده از یک کارت گرافیک سطح بالا هستید، خرید یک کیس با ابعاد بزرگ مناسب تر باشد.

با این حال، هنوز تعدادی کیس دسکتاپ کوچک وجود دارد که می توانند کارت های گرافیک قدرتمند را در خود جای دهند و ساخت یک سیستم جمع و جور با کارایی بالا را ممکن می سازند. برای تعیین اینکه آیا یک کیس دسکتاپ کوچک با کارت گرافیک مورد نظر شما سازگار است یا خیر، باید ابعاد کیس و کارت گرافیک را بررسی کنید. همچنین مهم است که مشکلات مربوط به فاصله، مانند ارتفاع GPU را بررسی کنید، که می تواند باعث ایجاد مشکل در درب یا سایر اجزای کیس شود.

جزئیات فنی گرافیک مینی کیس

حداکثر طول GPUبرابر با 325 میلی متر با SSD نصب شده / 335 میلی متر بدون SSD نصب شده . حداکثر ارتفاع GPU: 125 میلی متر با فن(های) بالایی نصب شده / 137 میلی متر بدون فن بالا. حداکثر ضخامت پردازنده گرافیکی: 57 میلی متر با 2 عدد فن 140 میلی متری نصب شده / 82 میلی متر بدون فن جانبی

مقایسه مصرف برق و انرژی:

کیس‌های دسکتاپ کوچک نسبت به کیس‌های بزرگ‌تر انرژی کمتری مصرف می‌کنند و به گزینه‌ای سازگار با محیط زیست تبدیل می‌شوند. این می تواند در طول زمان منجر به کاهش قبض برق شما شود.

23234 power supply original for hp mini case

مقایسه از نظر عمر مفید:

کیس‌های رومیزی کوچک معمولاً برای دوام، با مواد باکیفیت و توجه به جزئیات ساخته می‌شوند. عمر مفید یک کیس رومیزی کوچک به عوامل مختلفی مانند اجزای مورد استفاده و میزان استفاده آن بستگی دارد. به طور کلی، یک کیس رومیزی کوچک خوش ساخت می تواند چندین سال بدون هیچ مشکلی دوام بیاورد.

بهترین مشخصات مینی کیس با قیمت مقرون به صرفه

ما با توجه به بررسی هایی که انجام داده ایم؛ خرید مینی کیس از نسل ششم Intel به بعد تا سخت افزار اینتل نسل دهم را توصیه می کنیم. کیس هایی با این مشخصات با وجود اندازه کوچک، می توانند قدرت سخت افزاری قابل قبولی را عرضه کنند و عملکرد عالی را برای طیف وسیعی از کارها ارائه دهند.

  • مینی کیس DELL اینتل i3 نسل ششم با 4 گیگابایت رم DDR4 برای انجام امور حسابداری و راه اندازی صندوق خرید واقعا مناسب است.
  • مینی کیس HP اینتل i5 نسل ششم با 8 گیابایت رم DDR4 دارای کارایی مناسب برای انجام امور حسابداری و کارهای طراحی سبک با فتوشاپ است.
  • مینی کیس Lenovo با پردازنده اینتل i7 نسا نهم با مشخصات 16 گیابایت رم و کارت گرافی ک2 گیابایت علاوه بر انجام کارهای سخت افزاری بالا میتواند از پس تولید محتوای ویدیویی در سطح محتوای شبکه های اجتماعی مناسب باشد.

معرفی مینی کیس رومیزی؛ مناسب برای حسابدرای

اگر به دنبال مشخصات یک مینی کیس مناسب حسابدرای هستید باید خدمت شما عرض کنم : با توجه به اینکه برنامه های حسابدرای معمولا به سخت افزار های قوی و آخرین نسخه از سیستم عامل و فریمورک ها نیازی ندارند؛ برای خرید کیس مینی مناسب کارهای حسابداری و ثبت فاکتور می توانید روی مدل : کیس مینی اینتل i5  نسل 6 ، دارای 4 گیگابایت حافظه رم DDR4 و گرافیک آنبورد حساب کنید.  البته مدل های پایین تر اینتلی و هم نسل های AMD نیز هنوز پاسخگوی کارهای حسابداری شما هستند ولی ما دستگاهی رابه شما معرفی کردیم که حداقل پنج سال خیالتان راحت باشد.

وضعیت گارانتی کیس آماده ( مینی ) چگونه است ؟!

اکثر کیس های مینی موجود دربازار در واقع از نوع مینی کیس استوک اروپایی یا کارکرده آمریکایی هستند و کامپیوترهای دست دوم معمولا فاقد گارانتی شرکتی هستند. اما فروشگاه های معتبر برای اطمینان خاطر مشتری این سیستم ها را با سه روز مهلت تست به فروش رسانده و یا توسط شرکت گارانتی میکنند. البته اگر یکی از قطعات مانند : حافظه اس اس دی ، نو باشد حتما دارای گارانتی شرکتی خواهد بود.

lenovo mini case

بیشتر بخوانید درباره : معرفی و بررسی کیس رو میزی و مینی کیس HP

لیست بهترین برندهاو مدل های انواع کیس کوچک رومیزی:

برخی از بهترین برندها در بازار کیس دسکتاپ کوچک عبارتند از SilverStone، Fractal Design، Lian Li، In Win و Phanteks. هر یک از این مارک ها طیف گسترده ای از گزینه ها را ارائه می دهند، بنابراین به راحتی می توان کیسی را پیدا کرد که نیازهای شما را برآورده کند. در اینجا ده مورد از بهترین مینی کیس های بازار برای شما آورده شده است:

  • SilverStone Fortress FT05
  • Meshify 2 Mini
  • TU150
  • Win A1 Plus
  • Phanteks Eclipse P400A
  • SilverStone Fortress FT03
  • Meshify C Mini
  • PC-Q35
  • Win 101C
  • Phanteks Enthoo Evolv ITX

معایب Mini-ITX چیست؟

مادربردهای Mini-ITX در مقایسه با فاکتورهای بزرگتر مانند ATX یا Micro-ATX
اسلات های توسعه کمتری دارند. این پتانسیل اضافه کردن اجزای اضافی مانند کارت های توسعه یا چند کارت گرافیک را محدود می کند. 
ارتقا یا گسترش سیستم ممکن است به دلیل فضای محدود موجود چالش برانگیزتر باشد.

تفاوت مینی کیس با کیس کامپیوتر معمولی در چیست ؟!

تفاوت ها و شباهت هایی بین مینی کیس و کیس های معمولی کامپیوتری وجود دارد. به طور مثال : مینی کیس ها نیز مانند سایر کامپیوترها دارای مادربرد ، پردازنده مرکزی ، رم ، کارت گرافیک و سایر قطعات مورد نیاز یک سیستم رایانه ای است. اما قطعات سخت افزار این کیس های کوچک از نظر فرم فاکتور با کیس های معمولی تفاوت دارد. این یعنی : شما نمیتوانید از منبع تغذیه ، رم یا کارت گرافیک کیس های معمولی برای کامپیوتر های کوچک رومیزی استفاده کنید.

آیا قطعات کیس در مینی کیس نصب می شود ؟!

نا گفته نماند که انواع هارد مغناطیسی با فرم فاکتور 3.5 اینچ یا حافظه اس اس دی 2.5 اینچی (  مدل لپ تاپی به کمک براکت ) که در کیس های بزرگ نصب می شود داخل این جعبه های کوچک نیز قابل نصب است.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

سه × 5 =