خرید شارژر گوشی موبایل معمولی و اورجینال از وارد کننده با قیمت عمده

چرا این راهنمای خرید شارژر موبایل را می نویسم ؟! گوشی های هوشمند امروزی چه از نوع سامسونگ ، شیائومی و یا اپل به آداپتور های قوی تری برای شارژ کردن باتری گوشی نیاز دارند. اگر بخواهیم تاریخچه موبایل و تجربه کاربر را بررسی کنیم تغییرات خیلی مهمی رخ داده است! از حذف سوکت میکرو و جانشین شدن آن با یو اس بی تایپ سی و جدا شدن کابل از آداپتور تا حذف شارژر از جعبه گوشی های پرچمدار به بهانه کوچک تر شدن بسته بندی گوشی ها را تجربه کردیم. این تغییرات مهمی است که بازار خرید گوشی و لوازم جانبی را تحت تاثیر قرار داده است.

نخریدن شارژر مناسب برای گوشی ممکن است باعث آسیب به باتری و احتمالا مدارهای شارژ داخل گوشی شود که گاهی منجر به انفجار گوشی می شود، اما در خرید شارژر باید به چه نکاتی توجه کرد؟ این همان چیزی است که در مقاله امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

خرید شارژر موبایل

انواع شارژر معمولی ، کلگی فست شارژ 25 وات اورجینال و یا شارژرهای سیم دار برای گوشی های قدیمی که هنوز هم به عنوان گوشی دوم جمع و جور استفاده می شود و بسیاری از نیاز های کاربران به خرید شارژر برای موبایل را بررسی خواهم کرد. با من در این مقاله از دیجی باران همراه باشید.

چرا خواندن این راهنمای خرید شارژر اهمیت دارد؟!

سال ها پیش وقتی یه گوشی جدید میخریدیم ؛ بعد از بازکردن یه جعبه کارتنی نسبتا بزرگ علاوه بر خود گوشی هوشمند با تعدادی دفترچه راهنما – یک عدد هندزفری با کیفیت – یک عدد شارژر روبرو می شدیم. بعدها که تولید کننده گان بر سر یکپارچه سازی سوکت های شارژر به توافق رسیدند و استاندارد میکرو یو اس بی جایگزین سر سوکت های مختلف شد کم کم نوبت به جدا شدن کابل از بدنه آداپتور برق رسید.

خصوصا امروزه به طور رسمی شاهد این هستیم که آداپتور شارژ به طور کلی از روی جعبه گوشی های پرچمدار سامسونگ و شیائومی و محصولات اصلی اپل مانند آیفون سیزده پرو و پرو مکس حذف شده و حالا من می توانم یک راهنمای خرید مفصل برای خرید یا جایگزینی شارژر گوشی برای شما بنویسم! پس با من همراه باش دوست عزیز

خرید شارژر برای پرچمداران بدون آداپتور شارژ

چند سالی هست که شارژر رو کارتنی از داخل جعبه از گوشی های سامسونگ و اپل حذف شده و با اینکه تعداد مدل قابل توجهی از گوشی های شیائومی هنوز هم با آداپتور برق به فروش می رسد اما حذف شارژر روکارتنی از داخل جعبه گوشی در هنگام فروش ، یک تصمیم جهانی است که همه به آن احترام می گذارند! وقتی ما گوشی جدید از سری پرچمدار می خریم اگه گوشی قبلی ما از همین سری پرچمدار باشه خب ما احتمالا به خرید شارژر جدید نیازی نخواهیم داشت. استفاده از شارژر قبلی فقط برای آداپتوری که یک الی سه سال قبل خریداری شده ( احتمالا  ) نیاز گوشی شما را به شارژر رفع خواهد کرد.

فست شارژ 90 و 120 وات شیائومی

خرید شارژر موبایل مدل فست شارژ 120 وات شیائومی

اگه امروز بعد از سه سال تصمیم به خرید یه گوشی جدید شیائومی داشته باشید این اتفاق کمی پیچیده تر خواهد شد زیرا گوشی های جدید شیائومی از فناروری شارژ سریع تا 120 وات پشتیبانی می کنه و اگر جعبه گوشی شما طی یک تصمیم از طرف شیائومی : بدون آداپتور شارژر موبایل 120 واتی ارائه بشه قطعا به خرید فست شارژ اورجینال 120 وات شیائومی نیاز پیدا خواهید کرد.

شارژر اورجینال برای گوشی سامسونگ

همونطور که قبلا گفتم گوشی های پرچمدار سامسونگ با جعبه های کوچک و فاقد شارژ ارائه می شود که برای مدل های پر طرفداری مثل سامسونگ A73  و یا گوشی سامسونگ A53  یک اداپتور اورجینال 25 واتی کفایت خواهد کرد. این شارژر اورجینال برای طیف وسیعی از گوشی های هوشمند و جدید سامسونگ کفایت خواهد کرد. به دستگاه های خود شارژ قدرتمندی که شایسته آن است بدهید. شارژر دیواری Super Fast Charging (25W) تا 25W شارژ فوق العاده سریع را برای دستگاه های سازگار فراهم می کند. برای بهترین نتیجه از شارژر دیواری با کابل شارژ 2 پین Type-C سامسونگ استفاده کنید.

خرید شارژر موبایل برای استفاده از حداکثر ظرفیت

یک نکته در مورد گوشی ها وجو داره که البته در گوشی های میان رده و اقتصادی سامسونگ مشهود تر هست! من گوشی های سامسونگ بسیاری را دیدم که بعضا با آداپتور داخل جعبه به فروش رسیده که مثلا 9 وات توان شارژ کردن داره و خب یک شارژ کامل باتری از صفر تا صد حدود دو ساعت طول خواهد کشید و ما در مقابل با شیائومی هایی سر و کار داریم که باتری 5000 میلی آمپری ( قوی تر ) در حدود 15 الی 20 دقیقه به طور کامل شارژ می شود!

از کند بودن سرعت شارژ سامسونگ واقعا ناراحت هستیم!

همین الان یک تصمیم جدی بگیرید: زیرا اکثر گوشی هایی که سامسونگ در یکی دوسال اخیر به بازار عرضه کرده به کمک یک شارژر 25 واتی اورجینال سامسونگ و یا یک کلگی شارژ 30 واتی با سرعت بیشتری شارژ می شود. حتی وقتی مشخصات گوشی را چک می کنید متوجه خواهید شد که گوشی مثلا با یک آداپتور 9 وات اورجینال ارائه شده ولی تو سایت نوشته که گوشی از آداپتور شارژر 25 وات نیز پشتیبانی می کند.

این یک ابتکار هوشمنداه بود و کابل هایی که به عنوان مهم ترین دلیل خرابی شارژر و حتی گوشی موبایل شناخته می شد را قابل تعویض کرد زیرا کابل شارژ گوشی خیلی زود خراب می شد و مردم بخاطر بالا بودن قیمت خرید شارژرهای جایگزین از پرداخت پول امتناع میکردند و همین غفلت بود که خیلی زود به گوشی ها آسیب می زد. جدا کردن شارژر از کابل یک بازار جدید ایجاد کرد : تولید هزاران نوع کابل اندرویدی با شکل و طرح مختلف!

وقتی شما قصد تهیه شارژر یا پاوربانک جدید برای تلفن همراه خود دارید، دو نکته اصلی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. اولین نکته مقدار انرژی مورد نیاز است که سرعت شارژ را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، برای تلفن‌های هوشمند معمولاً میزان انرژی مصرفی بین 18 تا 120 وات است، در حالی که برای دستگاه‌های تبلت، حداکثر 45 وات است.

برای لپ‌تاپ‌ها، مصرف انرژی بسیار بیشتر است و تا 140 وات می‌رسد، که از طریق کابل USB-C قابل شارژ است و به طور عمومی می‌تواند برای شارژ تقریباً تمام دستگاه‌های الکترونیکی حتی موبایل استفاده شود. اگر به دنبال خرید شارژر مناسب هستید می‌توانید میزان انرژی مصرفی تلفن همراه خود را از مشخصات باتری و شارژر گوشی در سایت GSMARENA ، کتابچه راهنما یا از طریق اینترنت پیدا کنید.

آیا شارژر گوشی شما خاص است ؟

گاهی اوقات شرکت‌های تلفن همراه در طراحی استاندارد شارژ خود تلاش می‌کنند تا یک استاندارد خاص را ارائه دهند که اغلب سرعت بالاتری نسبت به USB PD دارد، اما تنها با دستگاه‌ها و پریزهای خاص شرکت مورد نظر سازگاری دارد. نمونه‌هایی از چنین شارژرهایی شامل Warp Charge از OnePlus و VOOC از Oppo می‌باشد. همچنین استانداردهای قدیمی همچنان در بازار وجود دارند که قبل از USB-C بوده و در دستگاه‌های با توان کم و تلفن‌های قدیمی استفاده می‌شوند، مانند Quick Charge 3 و Apple 2.4A و Samsung Adaptive Fast Charging.

در گذر دو سال گذشته بیشتر گوشی‌های هوشمند با استاندارد شارژ USB PD برای شارژ معمولی و استاندارد Qi برای گوشی‌های پشتیبانی کننده از شارژ بی‌سیم عرضه شده‌اند. شما می‌توانید این مورد را از طریق مشاهده مشخصات گوشی بدانید، سایت‌های اینترنتی یا برگه‌های مشخصات رسمی که با گوشی همراه هستند اطلاعات دقیقی ارائه می دهد. اگر گوشی شما به استاندارد خاصی وابسته باشد، در این صورت نیاز به شارژر اصلی از همان شرکت سازنده خواهید داشت، آیا شارژری که با جعبه‌ی گوشی داخل آمده است یا یک شارژر جدید یا حتی یکی از شارژرهای قدیمی که در دسترس دارید، از این دسته شارژرها می‌تواند باشد؟! احتمالش هست.

حتما اورجینال بخرید

بعد از آشنایی با استاندارد شارژ صحیح برای گوشی و میزان انرژی مورد نیاز، می‌توانید شارژر مناسب را بر اساس اطلاعاتی که بدست آوردید انتخاب کنید. در اینجا، باید مشخصات شارژر خود را با مشخصات هد شارژ یا پاوربانکی که قصد خرید آن را دارید مطابقت دهید. البته، بهتر است همیشه شارژرهای اصلی و اورجینال یا حداقل انواع دارای گارانتی معتبر را تهیه کنید، به خصوص بهتره برند انتخابی شما از همان شرکت سازنده خود گوشی باشد؛ زیرا این شارژرها بهترین سرعت و کیفیت را ارائه می‌دهند و باتری را برای مدت طولانی تر حفظ خواهند کرد.

آیا مدل های چند پورت مناسب است ؟!

یکی از مسائل دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که شارژرهای چندپورتی به شیوه‌ای کمی متفاوت عمل می‌کنند، زیرا بیشتر پورت‌های USB هر کدام دارای معیار شارژ مختلفی هستند. مثلا برخی از شارژر های فندکی با یک پورت 2 آمپر و دو پورت 1.5 آمپر ارائه شده است.

همچنین این نکته را توجه داشته باشید؛ میزان انرژی ( وات کلی شارژر چند پورت ) که شارژر پشتیبانی می‌کند معمولا برای پورت‌های مختلف تقسیم می‌شود و زمانی که چند دستگاه را همزمان به شارژر متصل می‌کنید، احتمالاً انرژی به طور نامتوازنی تقسیم می‌شود. بنابراین، باید این مسئله را در نظر داشته باشید ممکن است به طور ناگهانی با کاهش سرعت شارژ مواجه شوید و گپدر هنگام شارژ باتری از آن نکنید.

و در نهایت، اگر به دنبال انتخاب شارژری هستید که با اکثر گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی سازگاری داشته باشد و سرعت شارژ را به خوبی ارائه دهد، می‌توانید یک شارژر را انتخاب کنید که هر دوی USB Power Delivery PPS و Quick Charge 5 | Fast Charging Technology | Qualcomm را پشتیبانی کند، به این ترتیب بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی را پوشش خواهد داد.

image

همچنین، می‌توانید برای شارژر خود قدرت ۶۰ وات را انتخاب کنید تا آن را برای گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ و سایر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار دهید. همچنین، بهتر است شارژر اصلی از شرکت‌های قابل اعتماد مانند Anker و Aukey را تهیه کنید زیرا آنها بهترین کیفیت و عملکرد را در ارائه سرعت شارژ، اقدامات ایمنی و پردازش انرژی به درستی با دستگاه‌های مختلف دارند.

فناوری Qualcomm Quick Charge چگونه کار می‌کند؟

پاسخ: Quick Charge در محدوده مناسب برای اکثر باتری‌های گوشی‌های هوشمند عمل می‌کند. این فقط باتری را به روشی شارژ می‌کند که برای آن طراحی شده است. تولیدکنندگان دستگاه‌های هوشمند با باتری خاصی گوشی را طراحی می‌کنند که می‌تواند سطح خاصی از شارژ را قبول کند.

شارژ سریع کوالکام 3.0 چیست؟

Qualcomm Quick Charge 3.0 طراحی شده است تا بتواند باتری گوشی های هوشمند را به طور متوسط در نیم ساعت تا 50٪ شارژ کند. گوشی های دارای این فناوری با استفاده از 36 وات قدرت، دو برابر سریعتر از Quick Charge 1.0 اصلی شارژ می شود.

آیا شارژ سریع کوالکام 4.0 سریع است؟

کوالکام ادعا می کند که Quick Charge 4 با Dual Charge ++ تا 5 °C خنک تر، 20٪ سریعتر و 30٪ کارامدتر از Quick Charge 3.0 با Dual Charge + است.

آیا شارژ سریع برای باتری خوب است؟

شارژ سریع ذاتا برای تلفن شما بد نیست. این خطر ناشی از گرمایی است که یک شارژ سریع تولید می کند. گرما، چه از ترک تلفن در یک ماشین داغ و یا شارژ بیش از حد ان، می تواند مانع عملکرد باتری شما شود. در شرایط شدید، باتری حتی می تواند متورم یا منفجر شود

شارژ سریع چند وات است؟

به عنوان یک قاعده کلی، یک شارژر باید حداقل 18 وات از یک پورت باشد تا شارژ سریع را ارائه دهد. شما همچنین می توانید ارم های USB Power Delivery و Quick Charge را در بسته بندی بررسی کنید. امروزه شیائومی فست شارژ تا 240 وات ارائه داده است.

فهمیدن مدل شارژر مورد نیاز برای گوشی موبایل

برای اینکه متوجه شوید آیا گوشی شما از فست شارژ پشتیبانی می کند یا خیر یا اینکه تا چند وات پشتیبانی می شود این مراحل را دنبال کنید.

  1. ابتدا وارد سایت GSMARENA.COM شوید
  2. مدل گوشی مورد نظر خودتون را جستجو کنید.
  3. در قیمت پائین مشخصات اطلاعات مربوط به شارژر را مشاهده خواهید کرد.
  4. اگر فست شارژ باشد در همین قسمت در کنار وات نوشته شده
فهمیدن مدل شارژر گوشی

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

سبد خرید