پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ بدون نرم افزار

دسامبر 24, 2023

همانطور که می دانید شماره سریال لپ تاپ یک شماره منحصر به فرد و متمایز است که نمی توان آن را روی هیچ محصول دیگری تکرار کرد، زیرا مانند اثر انگشت انسان است! بنابراین، گاهی اوقات مهم است که این شماره را بدانید زیرا در آینده به ناچار به نفع شما خواهد بود. اگر برچسب شماره سریال لپ تاپ شما کنده شده یا مخدوش است نگران نباشید زیرا چند راه حل دیگر وجود دارد.

به طور کلی موقعیت های زیادی وجود دارد که شما را به جستجوی «شماره سریال» وادار می کند.اگر از لپ تاپ استفاده می کنید و نیاز به دانستن شماره سریال دارید، بیش از یک روش وجود دارد که می توانید دنبال کنید. بر اساس خطوط زیر، ساده ترین این روش ها را که نیازی به استفاده از هیچ برنامه خارجی ندارند، بررسی می کنیم.

روش اول : پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ از طریق CMD

شما در واقع می توانید از خط فرمان در ویندوز چه PowerShell و چه CMD برای اطلاع از شماره سریال لپ تاپ خود از طریق یک دستور بسیار ساده استفاده کنید، اما گاهی اوقات این روش موفق به نمایش شماره سریال صحیح نمی شود. به طور کلی می توانید مراحل را اعمال کنید و اگر جواب نداد راه های دیگری وجود دارد.

ساده ترین راه این است که کلیدهای Win + S را روی صفحه کلید فشار دهید تا نوار جستجو باز شود و سپس “CMD” را تایپ کنید. یا اگر از ویندوز 11 استفاده می کنید “Terminal” را تایپ کنید سپس از نتایج جستجو، روی گزینه “Open” کلیک کنید.

پس از ظاهر شدن پنجره CMD عبارت wmic bios get serialnumber یا gwmi win32_bios | fl SerialNumber را تایپ کرده و Enter را فشار دهید. شماره سریال را در زیر متن ” SerialNumber ” خواهید دید. این دستور ابزار WMIC را برای استخراج شماره سریال دستگاه از تراشه BIOS فراخوانی می کند.

روش دوم: پیدا کردن شماره سریال لپ تاپ از طریق صفحه BIOS

اگر روش قبلی جواب نداد، می توانید به صفحه تنظیمات BIOS یا UEFI دستگاه خود بروید که باید حاوی اطلاعاتی در مورد دستگاه از جمله شماره سریال لپ تاپ می باشد. اما اجازه دهید اعلام کنیم که این فرآیند از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است، به عنوان مثال در لپ تاپ ASUS ما باید دکمه F2 را فشار داده و نگه داریم و دستگاه را روشن کنیم در حالی که همچنان به فشار دادن F2 ادامه می دهیم تا صفحه BIOS ظاهر شود، اما برای برخی رایانه های دیگر ممکن است نیاز به فشار دادن دکمه Delete یا F10 داشته باشید.

به طور کلی، اگر نمی دانید چگونه به صفحه BIOS دسترسی پیدا کنید، به مبحث نحوه ورود مستقیم به حالت UEFI از ویندوز مراجعه کنید . همچنین موضوعی در مورد نحوه ورود به صفحه بایوس در تمامی دستگاه ها منتشر کردیم که می توانید به آن مراجعه کنید.

برای مشاهده شماره سریال لپ تاپ در بایوس : در صفحه اصلی BIOS، به دنبال متنی با برچسب “Serial Number” بگردید. بسته به دستگاه و طرح‌بندی صفحه بایوس، این متن در جای دیگری قرار می‌گیرد، اما معمولاً می‌توانید آن را در “Main” یا “System” یا “Information” پیدا کنید. “

روش چهارم: از طریق جعبه بسته بندی یا برچسب داده

می‌توانید به جعبه بسته‌بندی نگاه کنید، زیرا در یک طرف آن برچسبی وجود دارد که حاوی اطلاعات بسیار مهمی درباره دستگاه، مانند مشخصات لپ تاپ و مدل، علاوه بر شماره سریال در کنار S/N یا شماره سریال است،چیزی را پیدا کنید که ترکیبی از حروف و اعداد انگلیسی است. حالا می توانید از این برچسب عکس بگیرید یا شماره سریال را روی یک کاغذ بنویسید تا گم نشود.

در صورتی که جعبه بسته بندی در ابتدا گم شده باشد، فرصت دیگری دارید تا از طریق برچسبی که در قسمت کف لپ تاپ قرار دارد و حاوی اطلاعات مهم زیادی مانند مدل، شناسه کارخانه، شماره سریال آن است، از شماره سرایل و سایر اطلاعات لپ تاپ مطلع شوید.

امیدوارم این مقاله هم مفید واقع شده باشد. ممنونم که تیم دیجی باران را همراهی کردید

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

دوازده + 12 =

سبد خرید