تعمیر قاب لپ تاپ در اصفهان و تعمیرات بدنه نوت بوک با 3 نکته مهم !

مارس 29, 2024

در حالت اول بهتر است قاب را کامل تعویض کنید و زاویه لولا ها و بار جک را تنظیم کنید؛ اگر قاب جایگزین در دسترس نبود و یا به هر دلیلی که تعمیرکار ترجیح دهد قاب لپ تاپ را تعویض نکند ، احتمالا به شما پیشنهاد می دهد آنرا برایتان بچسباند. اگر شما کاربر یک دستگاه جدید و امروزی هستید قاب و بدنه آن راحت تر در دسترس است. البته باید یکی دو سال از عمر آن گذشته باشد. در این مقاله در مورد دلایل شکستن قاب لپ تاپ و راه حل ها اطلاعات بیشتری کسب می کنید

IFIXIT

مهم ترین دلایل شکستن قاب لپ تاپ

آیا شکستن قاب لپ تاپ یا نوتبوک شما آزار دهنده است ؟ برخی از شکستگی ها به مرور زمان رخ می دهد و همانطور که گفتیم ؛ حرارت و ضربه مهم ترین دلایل شکستن قاب لپ تاپ و آسیب به اجزای پلاستیکی مثل قاب و درپوش است. البته بازکردن اشتباه لپ تاپ یکی از دلایل شکستن قاب ها و پین های پلاستیکی نگه دارنده آن است. اگر برای بازکردن هرکدام از قاب ها مهارت کافی نداشته باشید خیلی راحت به آن صدمه وارد می شود. یهتر است هنگام بازکردن درب لپ تاپ حتما درب را از دو طرف بگیریدتا فشار تقسیم شود. مهم ترین دلایل آسیب در قاب دستگاه به شرح زیر است.

  • عمرش زیاد گذشته
  • شکستگی نزدیک لولا
  • در اثر حرارت فرسوده شده
  • باز کردن و بستن اشتباه

چه مواقعی باید قاب را تعمیر یا تعویض کنیم

اگر به هر دلیلی قاب دستگاه دچار شکستگی و خرابی شده و این آسیب باعث کاهش مقاومت آن می شود و بهتر است به فکر تعمیر قاب لپ تاپ و یا تعویض آن باشید. قاب کف لپ تاپ در بسیاری از مدلها به عنوان شاسی اصلی دستگاه و محل مونتاژ مادبرد و قطعات مهم کاربرد دارد. ترک ها وشکستگی های قاب کف را حتما جدی بگیرید. لولای لپ تاپ که به علت باز و بسته کردن درب دستگاه باید فشار زیادی را تحمل کند نیز روی قاب کف لپ تاپ نصب می شود.

یکی از دلایل مهم شکستن قاب لپ تاپ به علت گرم شدن زیاد دستگاه است. اگر شما از لپ تاپ های گرافیک دار ( قدیمی ) یا لپ تاپ گیمینگ استفاده می کنید بهتر است هنگام کارکردن با لپ تاپ آنرا خنک نگه دارید.

اهمیت ترمیم قاب لپ تاپ

خراب شدن جای پیچ و نگهدارنده لولا می تواند در حین باز و بسته کردن درب لپ تاپ به نمایشگر آن آسیب رساند. ممکن است شکستگی جزئی باشد و مشکل قاب کف با یک چسب کاری مختصر رفع شود اما در صورتیکه با همین مشکل شکستگی، اوقات را به سپری کنید آسیب های بیشتری به قاب وارد شده و غیر قابل ترمیم می شود.

شکستن جای پیچ لپ تاپ ؟!

قاب و بدنه لپ تاپ با چند مدل پیچ به یکدیگر متصل شده است. معمولا این پیچ ها کوتاه و بلند هستند و اگر قصد دارید قاب های لپ تاپ را باز کنید ابتدا یک برگه کاغذ را دم دست خودتان بگذارید. حفره های هر پیچ را روی کاغذ ترسیم کنید و هر پیچی را که باز کردید در جای خودش بگذارید و برای اینکه پیچ ها را گم نکنید بهتر است روی آنرا چسب نواری بزنید.

برخی از مواقع وقتی لپ تاپ را باز می کنید متوجه شکستن جای یک یا چندتا از پیچ های لپ تاپ می شوید. جای پیچ لپ تاپ معمولا ( مهره ) فلزی است که در قاب لپ تاپ مونتاژ می شود. این جای پیچ ها در بازار یافت نمی شود. ولی به هرحال به تعمیرگاه ها مراجعه کنید شاید بتوانید مهره ها را تهیه کرده و بچسبانید.

مشکل شکستن جای لولا و مهره های اصلی

وقتی پیچ قاب از جای خودش شکسته می شود با مشکلات شل شدن لولا و درب لپ تاپ درگیر خواهید شد. تعمیر قاب لپ تاپ در این زمان بسیار مهم و حیاتی است. تعمیر کردن جای پیچ ها کمی سخت است اما با تبحر خاصی میتوانید آنها را چسب کنید.

چسب قاب لپ تاپ

قاب ها خصوصا در محل اتصال لولاها خیلی حساس هستند. اگر جای پیچ لولای لپ تاپ شکست شما به یک چسب قوی نیاز دارید. قبل از چسباندن بهتر است محل چسب کاری را حسابی سنباده کاری کرده یا اگر می توانید تعدادی شیار ایجاد کنید تا چسب ها درون آن نفوذ کنند. هنگام چسباندن قاب لپ تاپ سعی کنید سطح چسب را زیاد کنید. اگر قاب دستگاه شما خیلی فرسوده شده بهتر است جای لولا ها را از دو طرف به وسیله پیچ ومهره ریز محکم کنید. اینکار قاب دستگاه را زشت می کند اما در عوض مشکلات ناشی از شکستگی برای همیشه رفع می شود. اینجا یک چشب مناسب برای چسباندن قاب لپ تاپ به شما معرفی می کنم

پیشنهاد دیجیباران برای مشکل قاب لپ تاپ چیست ؟!

قاب هایی که برای تعویض در نظر گرفته می شود معمولا استاک و دست دوم هستند. هنگام سفارش بهتر است از فروشنده بخواهید عکس قاب را گرفته و برای شما ارسال کند. وجود خط و خش در این قابها امکان دارد و ررسی آن توافقی است. در نهایت بهتر است برای مدلهایی که قاب جایگزین نو و یا قاب دست دوم و استوک سالم پیدا می شود از تعمیرات بپرهیزید. اما برای مدلهای خاص که قاب آنها در بازار پیدا نمی شود بهتر است برای چسباندن قاب به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

برای تعمیر قاب لپ تاپ در اصفهان در خدمت شما هستیم

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

دو × 3 =

سبد خرید