فهمیدن سال ساخت گوشی سامسونگ تا 2022 و عمر باتری گوشی

فهمیدن سال ساخت گوشی سامسونگ چه اهمیتی دارد!؟ برخی از کاربران خصوصاً هنگام خرید گوشی دست دوم ممکن است بخواهند تاریخ تولید آنرا را بدانند تا عمر و عملکردی آن را بررسی کنند . به راحتی می توان تاریخ عرضه گوشی را دانست، اما با استفاده از سایت های معروفی مانند GSMArena و سایر این سایت ها این موضوع واقعا قابل فهمیدن است. البته احتمال اینکه مثلا گوشی شما در اواسط سال 2020 معرفی شده باشد اما دستگاه شما تولید 2022 باشد هم وجود داره!  متأسفانه سازندگان تاریخ ساخت را روی جعبه گوشی ثبت نمی کنند، اما اگر صاحب یک گوشی اندرویدی سامسونگ هستید، اجازه بدهید ساده ترین راه را برای اطلاع از سن گوشی و تاریخ تولید آن را به شما آموزش بدهیم. با دیجی باران همراه باشید

استفاده از دیتای شماره سریال برای فهمیدن سال ساخت گوشی سامسونگ

مطمئنا شما خواننده عزیز می دانید که هر گوشی که از خط تولید سامسونگ خارج می شود به یک شماره سریال منحصر به فرد متشکل از حروف و اعداد مجهز است. اما اگر فکر می کنید که این عدد فقط یک رشته از حروف و نمادهای تصادفی است، در اشتباهید. در واقع هر عدد و حرف در شماره سریال نشان دهنده اطلاعات گوشی شما است و خوشبختانه تاریخ ساخت نیز در آن گنجانده شده است. اما از آنجایی که توضیح عملکرد هر قسمت در شماره سریال دشوار است، می‌توان با تکیه بر بررسی های بیشتر، اطلاعات مورد نیاز درباره سال ساخت را از روی شماره سریال استخراج کرد، این ترفند همان چیزی است که در ادامه مقاله توضیح می دهیم.

برای بررسی سن گوشی از کد مخفی استفاده کنید

ممکن است از وجود کدهای مخفی در اندروید مطلع باشید که  به شما امکان می دهد اطلاعاتی در مورد گوشی به دست آورید ویا تنظیمات مخفی که در منوی تنظیمات ( عمومی ) یافت نمی شوند را تغییر دهید اما اینجا اطلاعات بیشتری را درباره کاربرد یکی از منوهای مخفی موبایل بدست خواهید آورد.

مثلا کافی است برنامه «شماره گیر تلفن» را باز کنید و کد [ *12580*#369# ] را تایپ کنید ؛ سپس صفحه جدیدی باز می‌شود که حاوی اطلاعات مدنظر شماست. اطلاعات سن گوشی با احتساب تاریخ ساخت گوشی در سال و ماه و روز و در کنار قسمت RF Cal (مخفف عبارت Radio Frequency Calibration) قرار دارد.

با این حال، اگر از یک گوشی قدیمی سامسونگ استفاده می کنید که قبل از سال 2017 تولید شده است، ممکنه این کد مخفی کار نکند. در این حالت، می توانید کد مخفی [ *#197328640#* ] یا [ *#*#197328640#*#* ] را امتحان کنید تا صفحه “Service Mode” را نشان دهد، سپس “Version Info” و سپس در صفحه بعدی را فشار دهید. “نسخه سخت افزاری یا HW” را انتخاب کنید و روی “خواندن تاریخ CAL” کلیک کنید تا تاریخ تولید گوشی نمایش داده شود.

  با استفاده از Phone INFO تاریخ ساخت گوشی سامسونگ را بیابید

برنامه های زیادی در فروشگاه Play طراحی شده اند تا تمام اطلاعات ممکن در مورد تلفن شما را فقط با استفاده از شماره سریال یا کد IMEI استخراج کنند . اما از آنجایی که این آموزش به طور خاص گوشی های سامسونگ را هدف قرار می دهد، ما برنامه Phone INFO را که به طور خاص برای نمایش اطلاعات دقیق در مورد گوشی های Samsung Galaxy طراحی شده است، توصیه می کنیم.

این اپلیکیشن کاملا رایگان است و از طریق آن می توانید از تاریخ تولید، کشور مبدا و حتی تعداد چرخه های شارژ باتری را بررسی نموده و در صورت تمایل از هر چیز کوچک و بزرگی در مورد گوشی ( سامسونگ) خودتان مطلع  شوید. اگر گوشی شما از خانواده گلکسی نوت است ؛ این اپلیکیشن حتی قابلیت نمایش تعداد دفعاتی که قلم را درآورده اید را دارد. S-Pen!! Phone INFO همچنین دارای ابزاری است که به شما امکان می‌دهد بفهمید که آیا گوشی شما بازسازی شده یا اورجینال سامسونگ است.

پس از اجرای برنامه، پنجره ای ظاهر می شود که از شما می خواهد شماره سریال گوشی را بنویسید، اما این مرحله تنها در صورتی لازم است که گوشی شما One UI 2.5 را اجرا کند، در غیر این صورت برنامه بلافاصله نتیجه را نمایش می دهد. برای به دست آوردن این شماره، دکمه “STATUS” را از پنجره فشار دهید تا صفحه “اطلاعات وضعیت” باز شود، به پایین بروید و قسمت “Serial Number” را فشار دهید و نگه دارید تا شماره در کلیپ بورد ذخیره شود. اکنون دوباره به برنامه برگردید تا شماره را در پنجره پاپ آپ جایگذاری کنید، سپس “Ok” را فشار دهید و تاریخ ساخت همانطور که در تصویر پیوست شده نشان داده می شود.

این روش، روشی ساده و سریع برای اطلاع یافتن از زمان تولید قطعات سخت‌افزاری دستگاه و نصب نرم‌افزارها بر روی آن است.
گام 1: اپلیکیشن Phone ( همان منوی تماس ها ) را باز کنید و کد *#12580*369# ( ستاره مربع 12580 ستاره 369 مربع ) را شماره‌گیری نمایید.
گام 2: در این مرحله، بخش RF Cal را چک کنید و تاریخ ساخت دستگاه سامسونگ را که در این صفحه نمایش داده شده است، به دقت بررسی کنید.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

ده + سیزده =