نصب ویندوز و 10 نکته جالب که باید بدانید

شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۸۵ سیستم عامل گرافیکی را وارد بازار کرد این سیستم عامل ها نسخه های مختلفی داشت اما سیستم عامل ویندوز مشهورترین آنها است. امروزه آخرین نسخه عامل مایکروسافت با نام ویندوز ۱۱مشهور است . ویندوز ۱۱ رابط کاربری بین انسان و رایانه است سیستم عامل به خاطر رابط کاربری آسان و امکانات گسترده اش طیف وسیعی از کامپیوترهای رومیزی برای خانه های همراه را اداره می کند.

ویندوز به ما امکان می دهد تا از امکانات سخت افزار رایانه خود بهره برداری کنیم. این سیستم عامل گرافیکی نصب هنگامی که لپ تاپ خود را میخریم نسخه‌ای از آن روی دستگاه نصب شده باشد اما این موضوع شامل همه لپ تاپ ها نمی شود

مایکروسافت

برای لپ تاپ هایی که سیستم عامل ویندوز را ندارد و یا هنگام که یک کیس رومیزی را اسمبل می کنیم برای نصب سیستم عامل مایکروسافت که به نام ویندوز می شناسیم باید خودمان اقدام کنیم یا اینکه از فروشگاه کامپیوتر بخواهیم این کار را برای ما انجام دهد همه اینها واضح و روشن است اما کدام سیستم عامل برای لپ تاپ یا رایانه رومیزی ما مناسب خواهد بود آیا واقعا همه کامپیوتر ها از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می کنند؟! مشخصات سخت افزار مناسب نصب ویندوز ۱۱ و یا مشخصات سیستم برای نصب ویندوز ۱۰ چه خواهد بود؟!

کاربرانی که به فکر خرید کامپیوتر و لپ تاپ دست دوم هستند به این موضوع توجه دارند که آیا سیستم انتخابی آنها می توانند از آخرین ورژن ویندوز پشتیبانی نماید ؟؟! این سوالات مهم را اینجا پاسخ خواهیم داد

بخش اول انتخاب سیستم عامل مناسب برای نصب ویندوز


همه برای نصب آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت واقعا مشتاق هستیم ! شاید فکر کنید که خرید لپ تاپ آی سون دست دوم صنایع امکان نصب آخرین نسخه از سیستم عامل است. اما واقعاً اینطور نیست شما باید نسل سیستم را در نظر بگیرید. مثال لپ تاپ های اینتل آی سون رده پایین که فرکانس سی پی یو آنها زیر ۲ گیگاهرتز است با نصب ویندوز ده برق و به‌روزرسانی‌های آن مشکل دارند.

لپ تاپ هوآوی 14 اینچی مدل MateBook 14 - kelvinD
لپ تاپ هوآوی 14 اینچی مدل MateBook 14 – kelvinD

شاید با نصب یک حافظه اس است دی بتوانیم سیستم قدیمی را برای نصب آخرین نسخه از ویندوز ١٠. آماده کنیم اما همه مسئله این نخواهد بود به طور مثال اگر هارد دیسک رم و یا پردازنده مرکزی توان اجرای ویندوز ۱۰ و ۱۱ را داشته باشد ممکن است ضعیف بودن بخش گرافیک رایانه از عهده پشتیبانی گرافیک ویندوز برنیاید.
به طور کلی ما نصب ویندوز ۱۰ را برای سیستم هایی که از پردازنده اینتل آی فایو یا آیسون با فرکانس زیر ۲ گیگاهرتز که از نسل چهارم به پایین هستند را توصیه نمی کنیم

جدول زیر توضیحاتی درباره سخت افزار مناسب نصب ویندوز ۱۰ ارائه می دهد

اگر قصد نصب سیستم عامل ویندوز روی لپ تاپ خودتان را دارید یک راهنمایی کوچک را در اختیار شما قرار می دهم. به دکمه باز کننده منوی استارت لپ تاپ خود نگاه کنیم اگر شکل آیکون آن مشابه پنجره های لوگوی ویندوز ۱۰ است این لپ تاپ برای نصب ویندوز ۱۰ مناسب میباشد. ولی اگر آرم لوگوی ویندوز شکل دایره داشت ما توصیه می کنیم از ویندوز ۷ و یا نهایتاً ویندوز ۸.۱ استفاده کنید. اگر سیستم عامل انتخابی شما برای سخت افزار کامپیوتر سنگین به نظر برسد با مشکلاتی مانند داغ کردن لپ تاپ روبرو خواهید شد.

تفاوت ویندوز اورجینال با ویندوز غیرفعال

سیستم عامل مایکروسافت ویندوز اصلاً رایگان نیست و شما برای استفاده از آن باید حق اشتراک و پرداخته و یک کد لایسنس به نام شماره سریال را دریافت کنید. برای یک دوره چند ساله معمولا مایکروسافت پشتیبانی از سیستم عامل های قبلی را متوقف کرده و از سیستم ماهی جدیدتر پشتیبانی می کند. افرادی که برای استفاده از سیستم عامل ویندوز به نسخه های کرک شده و غیر قانونی آن روی می آورند شامل پشتیبانی رسمی مایکروسافت و دریافت رسمی آخرین به روز رسانی ها نخواهد شد.

اگر از سیستم عامل غیر قانونی و کرک شده استفاده کنید ممکن است هنگام مسافرت به برخی از کشورها با مشکلات قانونی جدی مواجه شویم. ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ با توجه به نوع و کاربری آن در نسخه‌های مختلفی مانند نسخه خانگی یا نسخه های تجاری و یا نسخه های ویندوز سرور طبقه‌بندی شده و از یکدیگر مجزا می شود.

توصیه ما این است که سیستم عامل ویندوز را به طور رسمی از سایت مایکروسافت دانلود کرده و با خرید لایسنس قانونی به طور رسمی است همه امکانات آن استفاده کرده و از خدمات و پشتیبانی مایکروسافت نیز بهره مند شویم. این صداقت و حسن استفاده در باره خدمات نرم افزار مایکروسافت آفیس مانند ورد و اکسل نیز صدق می کند.

فرض کنید هنگام ساخت پروژه ای که ساعت ها برای آن وقت گذاشته با مشکلی در ذخیره کردن فایل ها رو به رو می‌شوید اگر شما از سیستم عامل رسمی مایکروسافت استفاده کنید می توانید به راحتی از این شرکت درخواست پشتیبانی نموده و احتمالاً با چند راهنمایی ساده دیتای از دست رفته را بازیابی و یا ترمیم کنید این تنها بخشی از فواید نصب سیستم عامل اورجینال است.

این مقاله درباره نصب ویندوز در آینده نزدیک به روز رسانی می شود

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

یک + 11 =