هوش مصنوعی چه تاثیری بر زندگی روزمره ما در 2022 دارد؟

هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به واقعیت است، ممکن است حضور آن را مستقیما احساس نکنید، اما هر روز به ما کمک می کند. پاسخ دادن به ایمیل ها یا حتی باز کردن قفل گوشی به کمک هوش مصنوعی انجام می شود. اگر این برای شما علمی تخیلی به نظر می رسد، در اینجا چند نمونه از هوش ماشینی آورده شده است که هر روز با آنها روبرو می شوید و خودتان خواهید دید که هوش مصنوعی چگونه دنیای اطراف ما را تغییر داده است. با دیجیباران همراه باشید


1. هوش مصنوعی
و رسانه های اجتماعی

هوش مصنوعی پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی را مطابق با نیازهای ما سفارشی می کند. ممکن است به ما امکان دهد دوستان خود را پیدا کنیم یا با آنها ارتباط برقرار کنیم. پلتفرم هایی مانند Instagram نیز از هوش مصنوعی از طریق الگوریتم استفاده می کنند. هوش مصنوعی به تصاویر هویت می دهد و اشیاء را در آنها تشخیص می دهد. به عنوان مثال، اگر می خواهید اتاق نشیمن خود را تغییر دهید و نقاشی عالی پیدا کنید، احتمالاً می توانید به بازار آنلاینی که این نقاشی را می فروشد دسترسی پیدا کنید. 

اینستاگرام به روشی متفاوت از هوش مصنوعی استفاده می کند. سیستم‌های هوشمند آن، حجم عظیمی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تبلیغات هدفمند را به همه کاربران، با توجه به علاقه‌شان، ارائه دهد. تمام نظرات را تجزیه و تحلیل می کند، کلمات توهین آمیز را تشخیص می دهد و محتوای توهین آمیز را حذف می کند.  


2. ارسال و دریافت ایمیل

بسیاری از ایمیل ها یا جیمیل ها به عنوان یک وسیله ارتباطی رسمی استفاده می شود و ما روزانه ده ها ایمیل در محل کار ارسال می کنیم. اما آیا می دانستید که هوش مصنوعی به ما در نوشتن ایمیل کمک می کند؟ به عنوان مثال، Gmail اجازه می دهد تا پاسخ های هوشمند به صورت آنی ارسال شوند. عبارات بلافاصله پس از تجزیه و تحلیل متن به عنوان پاسخ های هوشمندانه ظاهر می شوند. هوش مصنوعی ایمیل های دریافتی را می خواند و مناسب ترین پاسخ ها را به شما ارائه می دهد. 

animation

علاوه بر این، هوش مصنوعی به شما کمک می کند پیام های بدون خطا بنویسید، نمونه ای از آن برنامه Grammarly است که از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی استفاده می کند. این برنامه هوشمند نه تنها اشتباهات املایی را به شما می گوید، بلکه به شما پیشنهاد می دهد که متن چه میزان خوانائی دارد و یا چگونه آن را بهبود ببخشید و اگر باید یک ایمیل رسمی بنویسید، به شما می گوید که آیا کلمات استفاده شده رسمی هستند یا نه، و غیره …

هوش مصنوعی همچنین ایمیل های دریافتی را در حساب شما توزیع می کند. به عنوان مثال، جیمیل آن را به 3 بخش اصلی، اجتماعی و تبلیغاتی تقسیم می کند. کاربران همچنین می توانند آن را به دلخواه تقسیم کنند. ناگفته نماند نظارت و ارسال اسپم در قسمت خودش به وسیله داده کاوی هوش مصنوعی – AI انجام می شود. بنابراین هوش مصنوعی در جیمیل مسئول هدف – مکان و اهمیت هر پیام است. 


3. سرویس های پخش

هوش Ai توسط سرویس های پخش مانند Netflix برای بهبود تجربه کاربر اعمال می شود. هر بار که فیلم یا سریالی را روی آن تماشا می کنید، این سرویس داده ها را ذخیره می کند. از کاربر پرسیده می شود که آیا مایل به دنبال کردن یک دسته خاص یا دسته دیگر از انواع فیلم است یا خیر! سپس با توجه به پاسخ های کاربران، هوش مصنوعی پیشنهادات و فیلم های توصیه شده برای تماشا را ارائه می دهد. این یک راه ایده آل برای کشف سلیقه کاربر و تبلیغ محتوایی است که آنها مایل به تماشای آن هستند. 

Netflix English

سرویس های پخش از هوش Ai به روش دیگری نیز استفاده می کنند. به عنوان مثال، آمازون Firestick را معرفی کرد، دستگاه کوچکی که دنیایی از امکانات را در اختیار کاربر خود قرار می دهد و یک کنترل کننده معمولی نیست. به نظر می رسد این پلتفرم با تشخیص صدا کار می کند، بنابراین نیازی به تایپ نام فیلم یا سریال نیست. و با صدای خود می توانید ولوم صدا، کیفیت و مشخصات فیلم را کنترل کنید. 

Fire Stick صدای الکسا را ​​ارائه می دهد که صدای آن را شبیه دستیار مجازی شما می کند و به شما امکان می دهد تمام اشتراک های خود را در سرویس های استریم مدیریت کنید، البته نه مثل آمازون پرایم، که به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارد. 


4. دستگاه های خانه
با فناوری هوش Ai

دستگاه های خانه هوشمند هر روز محبوب تر می شوند، به ویژه در پرتو همه گیری COVID زیرا ما زمان زیادی را در خانه های خود می گذرانیم. 

به کمک فناوری های AI اکنون این امکان وجود دارد که چراغ ها و اسپیکرهای خانه خود را به اینترنت متصل کنید و با انتخاب یک گزینه از موبایل خود، کنترل کاملی بر این دستگاه ها در اختیار داشته باشید. برای مثال دستگاه آمازون الکسا نمونه ای عالی از هوش مصنوعی در جهان است. فناوری های مجهز به هوش Ai یک راه سرگرم کننده و تعاملی برای مدیریت خانه هوشمند شما است. 

اگر می خواهید کارها را به سطح بالاتری ببرید، می توانید یک یخچال مجهز به Ai بخرید، زیرا می تواند با تجزیه و تحلیل غذاهای ذخیره شده در آن، لیست خریدهای شما را مشخص کند. به عنوان مثال، به محض تمام شدن شیر، یک اعلان روی گوشی شما ظاهر می شود و شیر به لیست خرید شما اضافه می شود و کار را آسان تر و راحت تر از خرید می کند. 


5. صرافی و بانکداری

هوش مصنوعی به شدت در امور بانکی و حواله دخیل بوده است. امکانات Ai مبنایی برای سیستم های امنیتی شد که تعیین می کنند آیا چیزهای غیرعادی در حساب بانکی وجود دارد یا خیر! هوش Ai می تواند تقلب ها، خریدهای غیرقانونی و غیره را شناسایی کند. همچنین الگوهای خرید را ثبت می کند و ارزیابی هایی را انجام می دهد تا مطمئن شود که شما و هیچ کس دیگری از کارت شما به منظور مقاصد نا متعارف استفاده نمی کند. 

علاوه بر این، ممکن است هنگام استفاده از برنامه‌های بانکی، با هوش مصنوعی در تماس مستقیم بوده باشید. مثلن Intelligence مسئول دسترسی و تأیید حساب شما است. در صورت داشتن سؤال، به پشتیبانی کارمندان نیازی نیستو از طریق ربات های Ai پاسخ های مناسب را دریافت می کنید.

فراموش نکنید که چت بات ها به یک ضرورت تبدیل شده اند زیرا اکثر مصرف کنندگان واقعاً به کمک مستقیم کارمندان نیاز ندارند، این ربات ها بهترین راه حل ها را در پایگاه داده خود به مشتری ارائه می دهند.

در آینده ی نزدیک ربات های فیزیکی باهوش نیز مشاغل انسانها را تصاحب می کنند. باید دید …

هوش مصنوعی در وسایل حمل و نقل

از ساده ترین کاربرد Ai برای حمل و نقل شخصی شروع می کنم. اتومبیل شما محاسبه می کند که با میزان سوخت کم فقط می توانید 10 کیلومتر رانندگی کنید و این را به عنوان هشدار برای شما منعکس می کند. این کمترین لطف داشتن یک اتومبیل هوشمند است. اما هوش Ai بسیار فراتر از این قضیه عمل می کند. با کمک این فناوری جدید امروزه آمار مرگ و میر در سفر های زمینی و هوائی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

هوش مصنوعی در سفرهای بین شهری

امروزه صدها هواپیما یا چندصد خط مترو در هر قاره از جهان وجود دارد که به لطف هوش مصنوعی ، برنامه های دقیقی را برای تردد ایمن برنامه ریزی کرده و حتی اجرا می کند. با کمک هوش مصنوعی تعداد تصادفات و یا تداخل هایی که در سفرهای بین شهری با قطار و مترو اتفاق می افتاد حتی در کشورهای پیشرفته نزدیک به صفر رسیده است.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

سیزده − ده =