پردازنده مناسب بازی ” اینتل گیمینگ در 2022 کدام است؟

دسامبر 15, 2023

گیمرها در سرتاسر دنیا به دنبال داشتن یک کارت گرافیک افسانه‌ای و یک ” پردازنده مناسب بازی ” قدرتمند هستند تا از یک سو ، اشتیاق فنی خود را بر آورده کنند و از طرف دیگر شاخ هر رقیبی را که سعی در ضعیف نشان دادن رایانه آنها دارد را بشکنند. بهترین پردازنده های گیمینگ معمولا اورکلاک می شوند اما اینکه کدام CPU اینتل از نظر گیمینگ مناسب است را برای شما توضیح می دهیم لطفا ما را تا انتها دنبال کنید.

مقدمه ای بر آنچه که نیاز دارید

یک پردازنده هیولا، رم، گرافیک RTX برای پیروزی در نبرد کافی است و هیچ چیز دیگری مهم نیست پس از آن با قدرت شروع کنید! از آنجایی که ما در مورد گیمرها و سخت افزارهای رایانه ای صحبت می کنیم که در دسته ” گیمینگ ” قرار می گیرند، ابتدا باید به این سؤال رایج پاسخ دهیم: کدام پردازنده برای بازی ها بهتر است؟

اگر به نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده توسط پلتفرم معروف Steam تکیه کنیم، متوجه می شویم که پردازنده شش هسته ای با تقریباً 35 درصد رای ، محبوب ترین پردازنده در بین گیمرها در سراسر جهان است در حالی که پردازنده چهار هسته ای در جایگاه دوم است. جایگاه سوم برای پردازنده‌های هشت هسته‌ای با تقریباً 18 درصد از کاربران فعلی Steam باقی مانده است.

آیا پردازنده شش هسته ای عملکرد برتر در بازی در سال جاری و حتی سال آینده ارائه می دهد؟! تعجب خواهید کرد که پاسخ مثبت است. همه می دانید که پردازنده های چهار هسته ای همچنان رتبه دوم را به عنوان پردازنده مناسب بازی حفظ می کنند، که به معنای توانایی آنها در اجرای بسیاری از بازی ها است اما نه همه بازی ها !

آیا پردازنده مناسب بازی به تعداد هسته ها متکی است ؟1

صرفاً تعداد هسته ها معیار استانداردی نیست که شما را قادر به قضاوت در مورد عملکرد پردازنده برای بازی ها کند و موارد دیگری نیز وجود دارد که برای این بررسی پردازنده مناسب بازی باید در نظر گرفته شود. ممکن است فکر کنید که پردازنده هشت هسته ای بهتر از شش هسته ای است، اما در دنیای پردازنده ها چیزی به نام “بهترین پردازنده” وجود ندارد!

  1. جای تعجب است که یک پردازنده چهار هسته ای ممکن است گاهی اوقات از پردازنده های شش و هشت هسته ای بهتر عمل کند
  2. تعداد هسته ها نشان می دهد. کار با چه سرعتی انجام می شود، این یعنی پردازنده هشت هسته ای از نظر سرعت بهتر از شش هسته ای است، اما برای گیمرها موارد مهم تر مانند حداکثر کارایی نسبت به قیمت CPU وجود دارد.

منظور از ارزش خرید پردازنده گیمینگ چیست؟!

درست است که حداقل استاندارد مورد نیاز برای اجرای بازی ها یک پردازنده چهار هسته ای است، اما تجربه بازی ایده آل ، معمولا به بیشتر از یک پردازنده شش هسته ای نیاز نخواهد داشت! بنابراین پردازنده هشت هسته ای در دنیای گیمرها فقط به یک کالای لوکس تبدیل می شود و نه بیشتر !

  1. علاوه بر موارد فوق، تمامی بازی‌هایی که امسال عرضه می‌شوند ( در مقیاس قابل پیش‌بینی ) انتظار می‌رود در صورتی که بازیکن در حین بازی به پخش زنده ( استریم ) متکی باشد، حتی از نظر تعداد فریم‌ها به بیش از یک پردازنده شش هسته‌ای نیاز ندارد.
  2. این ارزیابی به نفع پردازنده هشت هسته ای ( با حداقل راندمان ) خواهد بود و تفاوت آن با شش هسته ای قدرت مند محسوس نخواهد بود.
  3. همه اینها باعث می شود پردازنده شش هسته ای مورد علاقه گیمرها باشد و در برخی موارد حتی بیش از حد نیاز کافی باشد.

از جنبه اقتصادی و قیمت چطور؟

اجازه دهید برای مقایسه از این پردازنده های ارائه شده توسط اینتل استفاده کنیم، زیرا میانگین قیمت یک پردازنده پردازنده -10400 شش هسته ای بین 180 دلار برای Core i5 است، در حالی که بایدر در آمازون 305 دلار پرداخت کنید اگر پردازنده انتخابی شما Core i5-10600k باشد.

در مورد پردازنده هشت هسته ای باید گفت ؛ قیمت در آمازون حدود 330 دلار برای پردازنده Core i7-10700 در مقایسه با 410 دلار برای پردازنده Core i7-10700k است. از آنجایی که تفاوت قیمت 100 دلاری در این دو به نفع عملکرد بهتر بازی تمام نمی شود، بدیهی است که گیمرها یک پردازنده شش هسته ای را ترجیح می دهند.

نتیجه گیری cpu مناسب گیمینگ

برای هر گیمری که در سرتاسر دنیا که می خواهد شاخ بازی را بشکند و یک پردازنده CPU قدرتمند داشته باشد؛ در حال حاضر پردازنده شش هسته ای ” اینتل ” می تواند کاملا خواسته گیمیر را برآورده کرده. و در کوتاه مدت Intel 6 core را به بهترین انتخاب تبدیل می‌کند، با این حال، نمی‌توانیم قدرت فوق‌العاده پردازنده هشت هسته‌ای را نادیده بگیریم که ممکن است در آینده توسط توسعه‌دهندگان بازی مورد سوء استفاده قرار گیرد، زیرا در حال حاضر فقط یک نمایش عضلانی و واقعی است. بازیکن نیازی به کشتن مگس با توپ ندارد!

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

شانزده − هفت =

سبد خرید