درباره پارت نامبر آیفون اپل و بهترین روش فهمیدن آن

اپل گوشی های “آیفون” خود را با چند پارت نامبر آیفون مختلف در تمام کشورهای جهان می فروشد، به گفته مدیرعامل این شرکت، “تیم کوک”، بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از آیفون استفاده می کنند! با این حال، همه این گوشی‌ها حتی اگر از یک مدل باشند اما کاملا یکسان نیستند،، زیرا اپل مجبور است در برخی از قسمت‌های سخت‌افزار داخلی گوشی یا نرم‌افزار ( iOS ) تغییراتی را متناسب با قوانین کشورها ایجاد کند.

بنابراین، مشخصات و اجزای آیفون شما ممکن است کمی با گوشی های آیفون فروخته شده در چین یا ژاپن متفاوت باشد. اگرچه این تفاوت ها تاثیری در تجربه استفاده از گوشی ندارند، اما برخی علاقه مند هستند تا کشور آیفونی که دارند رابدانند. یا اگر قصد خرید گوشی آیفون نو و یا دست دوم را دارند در مورد پارت نامبر آن اطلاعاتی را کسب کنند و خوشبختانه راهی برای اطلاع از این موضوع وجود دارد.

آیفون آنطور که شما فکر می کنید ساخت آمریکا نیست!

بر خلاف تصور برخی، گوشی های آیفون کاملا ساخت آمریکا نیست، زیرا برخی از قطعات آن در کشورهای اروپایی و برخی دیگر در ایالات متحده آمریکا و روسیه تولید می شوند و سپس در چین مونتاژ می شود. آیفون ها به طور خاص در منطقه “چینی ژنگژو”، که شامل بزرگترین کارخانه مونتاژ آیفون در سطح جهان است، تحت مدیریت شرکت تایوانی فاکسکان مونتاژ می شود. البته چین به دلیل نیروی کار زیاد و دستمزدهای پایین نسبت به بازار آمریکا انتخاب شد.

بنابراین، در اکثر آیفون ها، اگر به قسمت پایین پشت گوشی نگاه کنید، با عبارت Assembled in China به معنای مونتاژ شده در چین مواجه می شوید و درحالیکه آیفون ( واقعا ) ساخت چین نیست! و البته که بین تولید و مونتاژ تفاوت زیادی وجود دارد.

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، آیفون ها با توجه به کشوری که در آن به فروش خواهند رسید، تولید می شوند. گوشی‌های آیفونی وجود دارند که مطابق با استانداردهای ایالات متحده آمریکا تولید می شود، برخی دیگر برای کشورهای عربی و خاورمیانه، و برخی دیگر برای کشورهای آسیای شرقی تولید می‌شوند.

در برخی موارد، تفاوت‌ها بسیار ناچیز و بی‌اثر هستند، به عنوان مثال، در گوشی‌های آیفونی که برای فروش در چین تولید می‌شوند، به دلیل پروتکلی که توسط دولت چین به نام WAPI ایجاد شده است، به جای «Wi-Fi» کلمه «WLAN» را پیدا می‌کنید. پروتکل چین کنترل هایی را برای اتصال به اینترنت تعیین می کند و شرکت هایی که می خواهند گوشی های خود را در چین بفروشند از این پروتکل استفاده کنند که با Wi-Fi متفاوت است، بنابراین به جای Wi-Fi به آن WLAN گفته شد.

تأیید اعتبار و حریم خصوصی WLAN یک استاندارد ملی چین برای شبکه های بی سیم است. اگرچه گفته می شود برای کار با Wi-Fi طراحی شده است ، اما سازگاری با پروتکل امنیتی استفاده شده توسط استاندارد شبکه بی سیم 802.11 که توسط IEEE ساخته شده است مورد اختلاف است. 

ویکی‌پدیا (فارسی)

در برخی از مواقع تفاوت ها واقعا مهم هستند، به عنوان مثال، گوشی های iPhone XR و XS متعلق به کشورهای آسیای شرقی با پشتیبانی از دو سیم کارت فیزیکی (دو سیم کارت) مانند تلفن های اندرویدی ساخته شده و سیم دوم به جای تراشه ارتباط الکترونیکی ( eSIM ) تعبیه می شود. . شایان ذکر است که در گوشی های اروپا، آمریکا و خاورمیانه شرایط گارانتی نیز بین دستگاه ها با توجه به کشور مبدا متفاوت است، اگر ساکن یکی از کشورهای خاورمیانه هستید، ممکن است این شرکت گارانتی گوشی های فروخته شده در کشورهایی مانند چین، استرالیا و … را نپذیرد. ولی در برخی موارد نیز گارانتی گوشی آیفون از نوع بین المللی است.

هویت آیفون را از کدهای مدل بیابید ( پارت نامبر آیفون )

کد مدل آیفون شما مخفیانه کشور مبدای که گوشی برای فروش در آن ساخته شده است را نشان می دهد، بنابراین تنها چیزی که باید شماره مدل آیفون را بدانید این است که به «تنظیمات» سپس «عمومی» سپس «درباره» بروید. شماره مدل ” پارت نامبر آیفون ” را پیدا خواهید کرد. اینجا از Ctrl + F برای یافتن سریع حرف(های) منطبق استفاده کنید:

کانادا = A، C، یا VC
عربستان سعودی ، امارات، قطر، اردن، مصر = AB یا AE
کویت، بحرین = ق
انگلستان و ایرلند = B یا ZO
بلغارستان = BG
برزیل = BR یا BZ
انگلستان = BT
چین = CH
پاراگوئه = CI
مجارستان، کرواسی = CM
کرواسی = CR
اسلواکی، جمهوری چک = CS
اسلواکی = CN یا SL
جمهوری چک = CZ
آلمان = D یا DM
اتریش، آلمان، هلند = DN
مکزیک = E
استونی = EE
استونی، لتونی = EL
ایرلند = ER
استونی = ET
فرانسه = F
فرانسه، لوکزامبورگ = FB
اتریش، لیختن اشتاین، سوئیس = FD
فنلاند = FS
یونان = گیگابایت
مجارستان = GH
پرتغال = GP
یونان = GR
مجارستان و بلغارستان = اچ سی
موجودیت صهیونیستی = HB
هند = IN
ایتالیا = IP یا T یا TY
ژاپن = J یا JP
اندونزی = شناسه
سوئد = K
کره جنوبی، چین = KH
دانمارک و نروژ = KN
فنلاند و سوئد = KS
باربادوس، جمهوری دومینیکن، کلمبیا، کاستاریکا، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه، پاناما، پرو، پورتوریکو = LA
آرژانتین = LE
ایالات متحده = LL
لهستان = LP
لیتوانی = LT
لتونی = LV
پاراگوئه، شیلی، اروگوئه = LZ
مجارستان = MG
مونته نگرو، آلبانی و مقدونیه = MM
مالزی = من
هلند = ND
بلژیک، فرانسه، لوکزامبورگ و پرتغال = NF
لهستان و فنلاند = PK
لهستان = PL یا PM
پرتغال = PO
فیلیپین = PP
اسپانیا = PY یا Y
روسیه = QB یا RP یا RS یا RU
سوئد، دانمارک، ایسلند، نروژ = QN
اسپانیا، ایتالیا و پرتغال = QL
رومانی = RO
روسیه، مولداوی = RR
روسیه، قزاقستان = RM
قزاقستان = RK
صربستان = SE
آفریقای جنوبی = SO
اوکراین = SU
تایوان = TA
تایلند = TH
ترکیه = TU
ویتنام = VN
سنگاپور = ZA
لوکزامبورگ، اتریش، بلژیک، موناکو، آلمان، فرانسه، هلند، سوئیس = ZD
دانمارک = ZG
هنگ کنگ و ماکائو = ZP
جامائیکا = ZQ

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

هجده − هشت =