لپ تاپ ایسوس 2023 مدل های معرفی شده در نمایشگاه CES 

لپ تاپ ایسوس 2023 مدل های معرفی شده در نمایشگاه CES می تواند چشم ها را خیره کند و همه را به تحسین وا دارد. ایسوس در جریان نمایشگاه CES 2023 دستگاه های جدید شگفت انگیز را معرفی کرد که از نسل جدید پردازنده های مرکزی AMD و اینتل بهره مند شده.  همچنین برخی از مدل های افساانه ای این رایانه های قابل حمل 2023 ایسوس از  پردازنده های گرافیکی سری RTX 40 از NVIDIA بهره فراوان بردند. این گرافیک های شگفت انگیز انویدیا سری 40 را در نسخه های جدید لپ تاپ های ROG مشاهده کردیم. با دیجی باران همراه باش تا اخبار لپ تاپ جدید 2023 ایسوس را مرور کنیم.

رونمایی لپ تاپ ایسوس 2023 آیا چیز شگفت انگیزی داشت ؟!

ایسوس برای مدل های 2023 به صدر جدول قهرمانی آمده و به‌روزرسانی‌های جدید فقط به تغییرات در پردازنده‌ها و کارت‌های صفحه‌نمایش داخلی محدود نشدند. نوآوری‌های ایسوس برای سال 2023 با تمرکز بر بلاگرها و سازندگان محتوا به افق‌های بیشتری جهش کرد. راه‌حل‌های جدید ایسوس برای شگفت انگیز کردن مردم ؛ شامل فناوری صفحه نمایش فضایی ASUS است که امکان مشاهده محتوای سه بعدی بدون نیاز به وسیله خاصی مانند عینک را فراهم می‌کند! خب این واقعا چیز جالبیه و در کنار خلاقیت های هوش مصنوعی قطعا جالب خواهد بود.

لپ تاپ ایسوس 2023

تنوع محصولات ایسوس برای 2023

مجموعه‌ای از محصولات تجاری جدید از طرف ایسوس اعلام شد که هر کدام از این رایانه های جدید؛ عملکرد، تطبیق پذیری و مقیاس‌پذیری باورنکردنی را برای گروه های پرطرفدار ایسوس؛ مانند لپ‌تاپ‌های Expert Book، Chromebook Vibe، روتر Expert WiFi و نسل جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ مقرون به صرفه TUF ارائه می‌کنند. در مجموع به نظر می‌رسد سال 2023 سالی برجسته در تاریخ محصولات ایسوس باشد. در ادامه برخی از مدلهای جدید لپ تاپ ایسوس 2023 را معرفی می کنیم.

در جریان رویداد CES 2023، ایسوس مجموعه ای از نرم افزارهای جدید و دستگاه های نوآورانه را برای طراحی، مونتاژ و همه کارهای مربوط به تولید محتوای بصری ارائه کرد. تمامی ایسوس های Pro Art Studio Books، Zen-book Pros و Vivobook Pro اکنون با جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی خانواده RTX 40 خواهد بود. 

مدل های 2023 با پشتیبانی از فناوری‌های NVIDIA Studio برای سازندگان محتوا و بهره‌گیری از بهینه‌سازی‌های RTX در بیش از 110 نرم‌افزار ارائه خواهند شد. درایورهای NVIDIA Studio برای بالاترین ثبات و عملکرد عالی در نظر گرفته شده و همراه با ابزارهای انحصاری NVIDIA که مجهز به هوش مصنوعی هستند؛ شما Omni verse و Canvas را در خانواده جدید 2023 لپ تاپ ها تجربه خواهید کرد.

جیسون پل، معاون و مدیر کل پلتفرم استودیو انویدیا، گفت: «هوش مصنوعی در جریان کار به طور خلاقانه تزریق می‌شود و به سازندگان کمک می‌کند تا ایده‌های خود را سریع‌تر از همیشه زنده کنند. لپ‌تاپ‌های ASUS ProArt، Vivobook و Zenbook مجهز به هسته‌های جدید RTX 40 است که کارایی سبک و خیره‌کننده‌ای را با عملکرد و ماندگاری بالا که سازندگان محتوا برای اجرای ابزارهای پیشرفته‌ای مانند AI و NVIDIA Omniverse نیاز دارند، ترکیب می‌کنند.

اولین صفحه نمایش OLED سه بعدی بدون عینک در جهان!

در یک رقابت صنعتی هیجان انگیز؛ ابتدا ایسوس فناوری ASUS Spatial Vision را معرفی کرد که اولین صفحه نمایش OLED سه بعدی بدون عینک در جهان است و اجازه می دهد صحنه های سه بعدی همه جانبه به طور خودکار بر روی لپ تاپ رندر شوند. 

 لپ تاپ ایسوس 2023 مدل 3D

این فناوری چگونه کار می کند ؟!

این امر با استفاده از یک لنز کانفوکال و فناوری پیشرفته دوربین ردیابی چشم امکان پذیر شده است که به مانیتور امکان می دهد تصاویر متمایز را برای هر چشم ببافد و در نتیجه یک تصویر سه بعدی اتوسکوپی ایجاد کند. البته کاربران می توانند به راحتی بین حالت دو بعدی و سه بعدی سوئیچ کنند. 

این فناوری جدید می تواند سبک کار سازندگان محتوا را به طور کامل تغییر دهد زیرا آنها می توانند جزئیات اشیاء و افکت های سه بعدی را مستقیماً روی صفحه و بدون نیاز به بررسی فیزیکی نمونه های اولیه مشاهده کنند و در زمان و هزینه صرفه جویی کنند و در عین حال گردش کار را کارآمدتر کنند.

این نمایشگرهای OLED خیره‌کننده با نسبت کنتراست 1،000،000:1 و زمان پاسخ 0.2 میلی‌ثانیه و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز واقعا شگفت انگیز هستند. همه اینها در حالی که اعوجاج را برای تجربه تماشای روان‌تر به حداقل می‌رسانند و می تواند یک تجربه بی نظیر از لپ تاپ ایسوس گیمینگ 2023 را به همراه داشته باشد. 

همچنین این فناوری جدید، پتانسیل خوبی برای برنامه های کاربردی Metaverse که به سرعت در حال رشد هستند را فراهم می کند. این فناوری OLED سه بعدی با برنامه اختصاصی ASUS Spatial Vision Hub ادغام شده است که به کاربران اجازه می دهد فیلم های سه بعدی را تماشا کنند، بازی های سه بعدی انجام دهند و از تجسم مدل سه بعدی یا ایجاد محتوا لذت ببرند. 

ASUS Spatial Vision همچنین از ابزارهای توسعه مبتنی بر واقعیت مجازی Dimenco پشتیبانی می‌کند تا با پوشش کنترل حرکات، یادگیری تعاملی و موارد دیگر، امکانات نامحدودی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد و کاربران مدل های لپ تاپ ایسوس 2023 به بعد ؛ یک اکوسیستم رویایی برای آینده دنیای سه‌بعدی ایجاد کنند.

ASUS امروز همچنین ProArt Creator Hub 2.0 جدید را معرفی کرد که برای اطمینان از اینکه سازندگان می توانند بهتر از سخت افزار جدید ASUS خود برای زنده کردن ایده های خودشان استفاده کنند طراحی شده است. این نسخه جدید میزبان یک رابط کاربری به روز شده و یک ویژگی جدید انحصاری – کنترل رنگ است که تمام راه حل های تنظیم دقت رنگ را گرد هم می آورد.

ProArt Creator Hub 2.0 قابلیت‌های ASUS Dial Wheel و Control Panel ASUS را به‌روزرسانی می‌کند تا نه تنها سفارشی‌سازی‌های جدید برای نرم‌افزار Adobe در دسترس باشد، بلکه سفارشی سازی جدیدی مانند Microsoft 365، Spotify، YouTube و مرورگرهای وب را نیز امکان‌پذیر می کند. ProArt Creator Hub 2.0 برای همه مدل‌های Studiobook، Zenbook و Vivo book با ASUS Dial، ASUS DialPad یا ASUS ScreenPad Plus همچنین برای دستگاه های جانبی ProArt و همچنین تمام صفحه نمایش های لمسی ایسوس در دسترس خواهد بود.

ایسوس برای پیشبرد مرزهای تجربه سازندگان، با پنتون ( رهبر رنگ جهان ) همکاری کرده است تا به سازندگان فرصت دسترسی و استفاده از پایگاه داده منابع پنتون، از جمله کتابخانه‌های پنتون، داده‌های فضای رنگی، هماهنگی رنگ و غیره را فراهم کند . همه این ویژگی‌ها در همه دستگاه‌های جدید ایسوس از طریق ProArt Creator Hub 2.0 در دسترس خواهند بود.

لپ تاپ منحصر به فرد ASUS ProArt Studiobook 16 3D OLED

لپ تاپ 3D OLED ASUS ProArt Studiobook 16 اولین لپ تاپی است که از فناوری ASUS Spatial Vision بهره می برد و همچنین اولین لپ تاپ دنیا با صفحه نمایش OLED سه بعدی است. این دستگاه دارای روکش فلزی مشکی و طراحی گرادیان است که اجازه می دهد حاشیه های صفحه نمایش باریک تر باشد و فضایی را برای دریچه های هوای عقب آزاد کند. این طراحی همچنین به صفحه نمایش اجازه می دهد تا به صورت صاف قرار بگیرد و هر زاویه دیدی را تا 180 درجه ارائه دهد.

لپ تاپ ایسوس 2023 منحصر به فرد ASUS Pro Art Studio book 16 3D OLED
ASUS ProArt Studiobook 16 3D

به لطف صفحه نمایش 3D OLED 3.2K 120Hz، سازندگان محتوا و حتی گیمرها می توانند عکس ها، ویدیوها یا حتی بازی های سه بعدی را تماشا کنند – بدون استفاده از عینک سه بعدی یا هدفون اختصاصی. ایجاد محتوای بصری سه بعدی سریع‌تر و آسان‌تر شده است و فناوری ASUS Spatial Vision امکان تبدیل یکپارچه محتوای بصری دو بعدی را به سه بعدی همه‌جانبه در زمان واقعی با فشار یک دکمه فراهم می‌کند. همانطور که در ابتدا مشخص بود، پنل OLED روشنایی فوق العاده، جزئیات خیره کننده و رنگ های زنده را ارائه می دهد و دارای فناوری نور تطبیقی ​​برای به حداکثر رساندن عمر صفحه نمایش است.

از نظر مشخصات فنی، پردازنده اینجا Intel Core i9-13980HX است که قدرتمندترین پردازنده نسل سیزدهم لپ تاپ های اینتل است، علاوه بر کارت گرافیک قدرتمند خانواده RTX 40، رم با ظرفیت تا 64 گیگابایت و یک واحد ذخیره سازی فوق سریع SSD M.2، به سازندگان اجازه می دهد تا بهترین کار را انجام دهند که شامل طراحی بدون محدودیت خواهد بود و البته  صفحه نمایش به تنهایی به ارائه تصاویری بی نظیر کمک می کند. 

پد لمسی بزرگ سازگار با قلم دیجیتال و کنترلر مجازی ASUS Dial با هم، دقت و کنترل شگفت آوری را در برنامه‌های خلاقانه ارائه می‌کنند. همچنین از طریق دو پورت Thunderbolt 4، با سرعت انتقال تا 40 گیگابیت در ثانیه، همه لوازم جانبی مدرن شما به این صاحب عنوان بهترین مدل لپ تاپ ایسوس 2023 متصل می شود.

ویژگی‌های اضافی که برای این مدل فوق العاده در نظر گرفته شده؛ شامل فناوری خنک‌کننده پیشرفته ASUS IceCool Pro است که به ProArt Studiobook 16 3D OLED برتری بیشتری در مورد عملکرد بی سر و صدا می‌دهد.

برای کسانی که صفحه نمایش سنتی تر را ترجیح می دهند، یک صفحه نمایش لمسی 2 بعدی OLED سنتی نیز در دسترس است. بعداً، در سه ماهه دوم سال 2023، خانواده ProArt Studiobook 16 OLED با مدلی با گرافیک NVIDIA RTX که به طور خاص برای متخصصان محتوا طراحی شده است، به روز رسانی می شود.

لپ تاپ ASUS Vivobook Pro 16X 3D OLED

لپ تاپ دیگری با فناوری ASUS Spatial Vision با صفحه نمایش 16 اینچی OLED برای سازندگان محتوا با وضوح 3.2K و فرکانس 120 هرتز است. این لپ‌تاپ در نسخه‌های مختلف با مشخصات مختلف از جمله رم 64 گیگابایتی DDR5 در فرکانس 4800 مگاهرتز با ماژول‌های دوگانه SO-DIMM و حداکثر 2 ترابایت PCIe 4.0 x4 SSD برای ذخیره‌سازی عرضه خواهد شد.

لپ تاپ ASUS Vivobook Pro 16X 3D OLED

این لپ‌تاپ قدرتمند که بر تولیدکنندگان محتوا تمرکز می‌کند، از پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9-13980HX، با گرافیک ارائه‌شده توسط آخرین نسل کارت‌های گرافیک RTX 40، همراه با پشتیبانی از فناوری MUX Switch و NVIDIA Studio Driver برای بهبود عملکرد، در دسترس کاربران خواهد بود. سیستم خنک‌کننده بهبود یافته

Vivobook Pro 16X اجازه می‌دهد تا حداکثر توان 150 وات (TDP) را به طور ایمن ایجاد کنید. ,ویوبوک پرو 16X 3D OLED همچنین دارای فناوری خنک کننده پیشرفته ASUS IceCool Pro و کنترل ASUS DialPad است. همچنین از دو پورت Thunderbolt 4 برای سرعت انتقال فوق العاده تا 40 گیگابیت بر ثانیه و کارت خوان SD بهره می برد.

قدرتمندترین Zenbook تاکنون: Zenbook Pro 16X OLED

ایسوس و اینتل از نزدیک با یکدیگر همکاری کردند تا Zenbook Pro 16X OLED امسال را ارائه دهند و آن را به قدرتمندترین Zenbook تا کنون تبدیل کنند. در واقع، این لپ‌تاپ دارای یک پردازنده منحصربه‌فرد اینتل با جدیدترین طراحی Supernova SoM است که دارای مزایای متعددی از جمله کاهش 38درصدی مساحت پایه مادربرد و افزایش راندمان خنک‌کننده کلی دستگاه است. این امر فضای بیشتری را برای استفاده از سخت‌افزار قدرتمندتر مانند GPU آن هم با محدودیت‌های توان TDP بالاتر باقی می‌گذارد و به کاربران ثبات و عملکرد کلی بیشتری می‌دهد.

این طراحی مبتنی بر کوتاه کردن فاصله بین پردازنده مرکزی و RAM با قرار دادن هر دو جزء بر روی یک برد مدار است و به سرعت RAM اجازه می دهد تا به 7500 مگاهرتز باورنکردنی برسد. علاوه بر این، این لپ‌تاپ از فلز مایع برای خنک‌سازی استفاده می‌کند، که دمای آن را تا ۷ درجه سانتی‌گراد در حالت عملکرد بالا کاهش می‌دهد، که به آن اجازه می‌دهد به محدودیت‌های توان TDP تا ۱۵۵ وات دست یابد.

این طراحی مبتنی بر کوتاه کردن فاصله بین پردازنده مرکزی و RAM با قرار دادن هر دو جزء بر روی یک برد مدار است و به RAM اجازه می دهد تا به 7500 مگاهرتز باورنکردنی برسد. 

این لپ‌تاپ از فلز مایع برای خنک‌سازی استفاده می‌کند که دمای آن را تا ۷ درجه سانتی‌گراد در حالت عملکرد بالا کاهش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد به محدودیت‌های توان TDP تا ۱۵۵ وات دست یابد.

به لطف این طراحی که عملکرد قدرتمند نسل سیزدهم پردازنده Intel Core i9-13905H، کارت گرافیک GeForce RTX 40 و 32 گیگابایت حافظه DRAM سریع LPDDR5X را ارائه می دهد.

Zenbook Pro 16X OLED ویرایش ویدیویی 1.4 برابر سریع‌تر و زمان‌های رندر سه بعدی 8.9 برابر سریع‌تر از مدل قبلی ارائه می‌کند و سازندگان را قادر می‌سازد تا پروژه‌های خلاقانه را در زمان بی‌سابقه به پایان برسانند.

این لپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی OLED HDR Nano Edge با وضوح 3.2 کیلوهرتز و نسبت تصویر 16:10 است. مکانیزم Active Aerodynamic System Ultra) AAS Ultra) صفحه کلید را کج می کند که زاویه تایپ راحت را تضمین می کند و خنک کننده سیستم را برای حداکثر کارایی افزایش می دهد. 

یک سیستم روشنایی هوشمند RGB وجود دارد که صفحه کلید را روشن می کند و بعد کاملاً جدیدی به تجربه خلاقانه می بخشد و همچنین ویژگی های تعامل هوشمند را فعال می کند. علاوه بر این، شماره‌گیر نوآورانه ASUS کنترل دقیق عملکردها را با نوک انگشت برای نرم‌افزار Adobe و اکثر برنامه‌های کاربردی دیگر امکان‌پذیر می‌سازد، در حالی که فناوری Number Pad ASUS با بازخورد لمسی بهبود یافته و حساسیت فشار برای ورود آسان‌تر اعداد در صفحه لمسی ادغام شده است.

به زبان ساده، Zenbook Pro 16X OLED تعریف جدیدی را ارائه می‌کند که یک لپ‌تاپ جمع‌وجور 2023 برای سازندگان محتوا باید چگونه باشد و به ارتقای خلاقیت شما به سطح بالاتر کمک می‌کند.

لپ تاپ Zenbook Pro 14 OLED و Zenbook 14X OLED

Zenbook Pro 14 OLED با وزن تنها 1.65 کیلوگرم و ضخامت کمتر از 1.8 سانتی متر، دارای عملکرد عالی، بهترین تصاویر در کلاس، نوآوری شگفت انگیز و بدنه جمع و جور است – لپ تاپی برای سازندگان که جابجایی آن آسان است و در عین حال بهترین عملکرد در کلاس کاری خودش را ارائه می دهد. 

سرفصل مشخصات برتر Zenbook 14

صفحه نمایش OLED Nano Edge Dolby Vision کاملاً جدید پیشرفته 2.8K @ 120Hz است که جزئیات خیره کننده، حرکت فوق العاده صاف و رنگ های فوق العاده زنده را تولید می کند. همچنین دارای گواهی پنتون برای دقت رنگ است و دارای محدوده سینمایی 100٪ DCI-P3 است. بنابراین تولید محتوای بصری به لطف ترکیب این فناوری ها در یک صفحه نمایش بهتر از همیشه خواهد بود.

برای عملکرد فوق‌العاده در طول هر کار خلاقانه، Zenbook Pro 14 OLED مجهز به آخرین پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9-13900H و گرافیک خانواده RTX 40، با 16 گیگابایت رم DDR5 (قابل ارتقا تا 32 گیگابایت) و 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی است. ظرفیت ذخیره‌سازی SSD . همچنین دارای آخرین فناوری اتصال WiFi 6E است که توسط ASUS WiFi Master Premium بهبود یافته است.

Zenbook Pro 14 OLED شامل بسیاری از ویژگی های متفکرانه برای بهبود بهره وری و خلاقیت است، سری چهرده ایسوس 2023 با فناوری ASUS DialPad برای کنترل بصری برنامه، پشتیبانی از قلم دیجیتال ASUS Pen 2.0، همراه با مجموعه ای کامل از پورت های I/O در خدمت کاربران خواهد بود. علاوه بر این، باتری 76 وات ساعتی با ظرفیت بالا و ماندگاری عالی، لپ تاپ جدید Zenbook Pro 14 OLED را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ادامه کار خلاقانه‌تان در حال حرکت تبدیل می‌کند.

در خانواده سری چهارده از لپ تاپ های 2023 ایسوس مدل Zenbook 14X OLED نیز وجود دارد که دارای بدنه نازک تر، سبک تر و گزینه های رنگی متعدد است. Sandstone Beige Edition دارای درپوشی است که با پوشش جدید PEO سازگار با محیط زیست ما جلا داده شده است که ظاهری شبیه به سرامیک ایجاد می کند! 

داخل دستگاه یک پردازنده Core i9-13900H اینتل وجود دارد که توسط یک کارت گرافیک RTX 3050 برای کارهای خلاقانه، رم سریع 32 گیگابایتی LPDDR5 و یک حافظه ذخیره سازی 1 ترابایتی PCIe 4.0 SSD پشتیبانی می شود. همچنین یک صفحه نمایش 14.5 اینچی OLED HDR Nano Edge بزرگتر با وضوح 2.8K، فرکانس 120 هرتز و باتری بادوام 70Wh وجود دارد.

ایستگاه کاری برای طراحان: ASUS ProArt Station PD5

نسخه امسال ProArt Station به‌روزرسانی شده است تا ایجاد محتوای حرفه‌ای را یکپارچه کند. این کیس دارای یک طراحی حرارتی کاملاً جدید است که به قطعات اجازه می‌دهد سریع‌تر کار کنند و برای تجربه‌های خلاقانه‌تر، خنک‌تر کار کنند. این دستگاه مجهز به پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9 و واحد پردازش گرافیکی RTX A4000 با 16 گیگابایت حافظه ویدیویی، به اضافه 128 گیگابایت رم DDR4 با فرکانس 3200 مگاهرتز است. 

نسخه ProArt Station PD500TE عملکرد قدرتمند و پایداری را برای کارهای سخت مانند ویرایش ویدیو و مدل سازی سه بعدی ارائه می دهد. نکات طراحی اضافی شامل روشنایی LED قابل تنظیم ASUS Lumiwiz، محافظی برای دکمه روشن/خاموش برای جلوگیری از خاموش شدن تصادفی، و همچنین یک ویژگی ارسال ایمیل کاربر در هنگام اتمام رندر پروژه های مهندسی است.

طراحی حرارتی جدید، همراه با یک فن پردازنده با عملکرد بالا، ProArt Station PD500TE را قادر می سازد تا عملکرد قدرتمندی را ارائه دهد. نویز کار به کمتر از 40 دسی بل کاهش می یابد، در حالی که خنک کننده بهبود یافته سیستمی پایدار را برای حذف لکنت ( لگ زدن ) خرابی برنامه ها و خاموش شدن غیرمنتظره تضمین می کند که منجر به کاهش دمای پردازنده و کارت گرافیک؛ به ترتیب تا 5 درجه سانتی گراد و 4 درجه سانتی گراد می شود.

لپ تاپ ProArt Station PD500TE همچنین از ProArt Creator Hub 2.0 به روز شده پشتیبانی می کند: یک پورتال یک مرحله ای که به کاربران اجازه می دهد وضعیت دستگاه را نظارت کنند، تنظیمات شخصی را تنظیم کنند و گردش کار را بهبود بخشند. داشبورد بصری جابه‌جایی بین حالت‌های عملکرد، کالیبره کردن رنگ‌ها و سفارشی‌سازی LED‌های ASUS Lumiwiz با جلوه‌های رنگ و نور را آسان می‌کند.

ویدیوی کامل معرفی و بررسی مدل های 2023 از آپارات با ترافیک نیم بها

لیست مدل و قیمت لپ تاپ ایسوس 2023 در تربترب
لیست مدل و قیمت لپ تاپ ایسوس 2023 در ایمالزایمالز
لیست مدل و قیمت لپ تاپ ایسوس 2023 در دیجیکالادیجیکالا

امیدوارم این مقاله درباره لپ تاپ ایسوس 2023 برای شما مفید واقع شده باشد. این مقاله دیجی باران به زودی به روز رسانی خواهد شد.

بررسی Asus Zenbook Pro 14 Duo OLED (UX8402) به عنوان پر فروش ترین

لپ‌تاپی با دو صفحه‌نمایش از ایسوس با کیفیت بالا اما با مشکلات استفاده و عمر باتری در روبروی شما است. اما هرچه باشد این پر فروش ترین 2023 خواهد بود.

دیجی باران
4 نظرات
  1. مدل های خوبی را معرفی کردی ممنون

  2. سعی میکنم حتمن ایسوس بخرم معرکه هستند همشون معرکه هستن من عاشق مدلای ایسوسم خصوصا از وقتی شنیدم مدل جدیدی با صفحه سه بعدی اومده منتظرشم قیمتش بیاد پایین 😄

پاسخ دهید

هفده − پانزده =