لپ تاپ دل ۵۱۱۰ دست دوم و کارکرده i7 راهنمای خرید N5110

دسامبر 24, 2023

بیشتر از ده سال پیش شرکت دل لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۱۱۰ ( Dell inspiron N5110 ) را تولید کرد. این یک رایانه قابل حمل است که از فناوری قدیمی اینتل بهره می برد. افرادی که برای اولین بار این رایانه را خریدند پس از یک سال استفاده گفتند این واقعا بی نظیر است! تجربه‌ای از کارایی بینظیر این لپ تاپ به همراه دوام و استحکام که در طی سالیان استفاده داشت؛ خریداران لپ تاپ دست دوم را برای جستجوی نام و نشانی از این دستگاه ترغیب میکند. امروزه ما با رایانه های قابل حمل شرکت اپل که مجهز به تراشه m2 هستند روبرو شده‌ایم و حتی این لپ تاپ در مقابل مک بوک های تولید ۲۰۲۰ به عنوان یک عتیقه شناخته می شود!

جدیدترین مدل های اینتل که هنوز از فناوری اپل عقب است نیز خیلی بهتر از لپ تاپ ۵۱۱۰ دل دست دوم عمل می کند. این نوستالژی برای بعضی ها هنوز به معنای خرید بهترین لپ تاپ دست دوم است. طراحی مینیمال و اندازه نمایشگر خوب و کیفیت بالای بدن و استحکام آنان در برابر ضربات بخشی از دهها مزیت و ویژگی اینسپایرون ۵۱۱۰ است. امروزه زبان طراحی و فرم فاکتور رایانه‌ای قابل حمل شرکت دل بسیار ارتقا یافته است. ما شاهد محصولات و شاهکارهای بی‌نظیری از سری XPS دل هستیم. با وجود رایانه های میان رده جدید که بسیار ارزان قیمت، کم مصرف و سبک هستند. گاهی تعجب می کنم که مردم چرا دنبال خرید لپ تاپ ۵۱۱۰ دل دست دوم ، اینترنت و سایت های آگهی را زیر و رو می کنند. شاید این یک توصیه دوستانه از طرف یک آشنا باشد.

حال قصد دارم تا مشخصات و ویژگی‌های این لپ تاپ پرطرفدار را برای شما بیان کنم. و برای من جای تعجب نداشت که صفحه این محصول در وب سایت رسمی شرکت دل هنوز از دسترس خارج نشده و از آپدیت ها و درایور ها میزبانی می کند. اگرچه به روزرسانی خاصی برای درایوهای دل ۵۱۱۰ وجود ندارد اما هنوز هم می توانید فایل های مربوط به نصب سخت افزار را از وب سایت رسمی شرکت دل دانلود کنید

مشخصات سخت افزار لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۱۱۰

لپ تاپ دست دوم دل اینسپایرون 5110 هم مثل بسیاری از مدل ها با چند کانفیگ و قدرت مختلف به بازار عرضه شده است. اینجا درباره ۵۱۱۰ میزبان پردازنده i7 اینتل صحبت می کنیم. پردازنده های اینتل برای سالیان متمادی به عنوان یک رقیب اصلی برای amd و سایر تولیدکنندگان شناخته می شدند. تا قبل از این که سر و کله تراشه های جدید اپل پیدا شود. اینتل هنوز هم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشت! این لپتاب با یک پردازنده آی سون نسل دومی ارائه شده. اگرچه لوگوی i7 را به یدک می کشد اما بسیار قدیمی است!

  • Display diagonal: 15.6″
  • Display resolution: 1366 x 768 pixels
  • Processor: i7-2630QM 2 GHz
  • Internal memory: 6 GB DDR3-SDRAM
  • Internal storage: 640 GB

قدرت پردازنده INSPIRON N5110

شما FH لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۱۱۰ بین ۲ گیگاهرتز تا ٢.٩ گیگاهرتز برای فعالیت پردازنده دریافت خواهی کرد که البته بسیار چشمگیرتر از رقیب های هم سن و سال از لپ تاپ های اچ پی خواهد بود. این محصول دل نسبت به هم سن و سال های hp خود حرف های زیادی برای گفتن دارد! چهار هسته و هشت رشته را با این لپ‌تاپ تجربه خواهید کرد. تکنولوژی ۳۲ نانومتری اینتل پردازش های ۶۴ بیتی را ارائه خواهد داد! این پردازنده دارای حافظه کش ۶ مگابایت است و تا ۸ گیگابایت رم DDR 3 را مصرف میکند!

این یعنی کمی بالا رفتن دما که با کار کردن در ساعتهای طولانی منجر به تاثیرگذاری منفی روی برق و سلامت باتری این دستگاه خواهد شد! البته مشخصات و بازدعی این پردازنده خرید یکی از بهترین لپ تاپ های دست دوم ارزان قیمت بسیار ستودنی است.

مشخصات گرافیک لپ تاپ دست دوم دل 5110

لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۱۱۰ دارای گرافیک دوم و میزبان یکی از بهترین های ۶٠٠ مگاهرتز شرکت انویدیا است. گرافیک با مدل GeForce GT۵۲۵M می تواند ” یک تا یک و نیم گیگابایت ” پردازش گرافیکی را به راحتی انجام دهد. گرچه فرکانس گرافیک آنبرد این دستگاه تا ۱۱۰۰ مگاهرتز قابل توجه است؛ اما کارت گرافیک این دستگاه هنوز هم می توانند از پخش فیلم های کیفیت hd به خوبی پشتیبانی کند! ما اینجا درباره یکی از مشاهیر خانواده اینسپایرون دل صحبت می کنیم! شرکت دل را به خاطر طراحی و ساخت این لپ تاپ؛ ایستاده تشویق می کنیم! این لپ‌تاپ در دوران خود یکی از جنگجو های خط مقدم رقابت ها بوده است! هم می توانید با نصب ویندوز ۸ و اولین نسخه های نصب ویندوز ۱۰ و بدون دریافت به روزرسانی های جدید کارایی این لپ‌تاپ را به نحو احسنت تجربه کنید.

وزن دستگاه

امروزه اکثر لپ تاپ ها بین یک و نیم تا دو کیلو گرم وزن دارند اما دل اینسپایرون ۵۱۱۰ حدود دو و نیم کیلوگرم وزن دارد که نسبت به رایانه های امروزی حدود یک کیلوگرم سنگین تر به نظر می رسد! این برای حمل و نقل شما دردسر ایجاد می کند و بهتر است برای خریدن آن به فکر یک کوله پشتی با بند های محکم باشید.

درباره صفحه نمایش

اما نوبت مهمترین مشخصه ای لپ تاپ می‌رسد. صفحه نمایش آن با اندازه 15.6 اینچ ارائه شده است یکی از استانداردهای پرطرفدار برای زل زدن به یک صفحه نمایش قابل حمل است! این پنل از نوع فلان می باشد. این صفحه از نوع اچ دی و با رزولوشن فلان تصاویر قابل قبولی را ارائه می دهد! محدوده داینامیکی و زاویه دید برای دستگاهی با این سن و سال واقعا بی نظیر به نظر می رسد!

درایو نوری را بررسی کنید

این هنوز یکی از لپ تاپ های ضخیم است که درایو نوری را در خودش جای داده. سالم بودن درایو نوری DVD لپ تاپ یکی از برد های ارزشمندی است که بعد از خرید یک دستگاه استوک احتمالاً نصیبتان خواهد شد!

اتصالات دستگاه

سال‌های زیادی است که ما از فلش مموری برای نقل و انتقال دیتا و اطلاعاتی سبک و سنگین استفاده می کنیم! اینجا اما تعداد پورت های usb کم به نظر می رسد! ٢ عدد درگاه usb را روی این دستگاه در اختیار دارید! اینکه بخواهید یک موس بی سیم را متصل کنید تقریباً دست شما برای اتصال دستگاه های پورت usb بسته می شود! امروز ارزانترین لپ تاپ ها نیز حداقل ۳۴ برد usb در دور تا دور خود دارند !

هارد دیسک روی N5110 را بررسی کنید

به هر حال اگر این دستگاه هنوز از هارد دیسک اولیه بهره‌مند باشد شما ۷۵۰ گیگابایت فضا را در اختیار دارید که می توانید انواع و اقسام اطلاعات و حتی سیستم عامل خودتان را روی این هارد دیسک مغناطیسی نصب کنید! ممکن است صاحب قبلی دستگاه تعریف داده باشد هارد دیسک مغناطیسی را با یک حافظه ssd دو و نیم اینچی جایگزین نموده تا سرعت دستگاه را بالا ببرد! در این صورت یا هارد دیسک مغناطیسی را حذف کرده یا با استفاده از کد ای آن را با درایو نوری جایگزین کرده و یا آن را در قاب یک هارد اکسترنال قرار داده است

این ها را قبل از خرید حتما بررسی کنیید و در نظر داشته باشید که اگر این دستگاه دارای هارد دیسک مغناطیسی است آن را از نظر سر و صدای حاد و یا بررسی بد سکتور ها حتما ارزیابی و امتحان نمایید. هارد دیسک های مغناطیسی هنوز هم ارزانترین هستند اما و قیمت قابل توجهی دارند برای خرید یک هارد دیسک مغناطیسی با کیفیت باید حدود یک میلیون تومان هزینه کنیم.

لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۱۱۰ دست دوم و کارکرده i7 راهنمای خرید N5110

ارزش خرید لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۱۱۰ کارکرده و دست دوم

هنوز هم می خواهم درباره نقاط قوت لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۱۱۰ حتی به عنوان یک لپ تاپ کار کرده صحبت کنم! صفحه کلید بسیار عالی کلید های درشت و با فاصله مناسب از یکدیگر و واقعاً نرم و راحت است! از ۳۰ سال پیش تاکنون تنها اصلی که در رایانه ها تغییر کرده همین کلیدها است! صفحه کلید به اندازه کافی ؛ دوست داشتنی و پرطرفدار خواهد بود! اگر شما به دنبال یک لپ تاپ دست دوم و مناسب حسابداری هستید این دستگاه با کلیدهای ماشین حسابی که در اختیارتان قرار می دهد خیال شما را بابت سهولت در حساب و کتاب راحت خواهد کرد.

ما به شما اطمینان میدهیم با خرید 5110 کارکرده و مجهز به درایو ssd برای انجام کارهای حسابداری روزمره کاملاً راضی خواهید بود. این پیرمرد هنوز هم از پا افتاده است و برای کارهای مانند ترید کردن بسیار مناسب به نظر می‌رسد!

لپ تاپ دل اینسپایرون ۵۱۱۰ دست دوم و کارکرده i7 راهنمای خرید N5110

ظاهر دستگاه

با اینکه کمی برای تعریف کردن از ظاهر این دستگاه پیر شده و باید سالها پیش این چیزها را می شنیدیم اما هنوز می توانم بگویم این دستگاه که از زیباترین رایانه های شرکت دل است! طراحی در عین سادگی اما جالب و چشم نواز به نظر می رسد! این تصاویر توجه کنید :

  • هرگز یک لپ تاپ قدیمی دل را به یاد می آوریم که از طراحی مناسب بهره برده باشد این دستگاه حتی از لپ تاپ فلان ایسوس که به عنوان یک دستگاه پرطرفدار امروزی نیز توجه خریداران است نیز شیک تر به نظر می رسد!
  • اگر قصد خرید لپ تاپ دست دوم اینسپایرون این ۵۱۱۰ را دارید حتما نکات زیر را بررسی کرده و از فروشنده در مقابل آنها تعهد اخلاقی و حتی کاری بخواهید

ابتدا درباره سلامت هارد دیسک دستگاه مطمئن شویم. سپس باید نمایشگر را به خوبی بررسی کنید. عدم انجام تعمیرات حساس روی مادربرد لپ تاپ نیز مطمئن شده و درباره سلامت باتری و آداپتور برق دستگاه نیز بررسی های لازم را به عمل بیاوریم قسمت لولا و جک ها را چک کنید تا دچار ترک های عمیق و یا شکستگی های زیاد نباشد! بررسی سایر موارد می توانید روی کارشناسی ما حساب باز کنی!

درباره باتری و شارژر اینسپایرون ۵۱۱۰

این دستگاه به کمک یک باتری لیتیومی ۶ سلولی که در کف آن نصب شده است ؛ در صورت سالم بودن چیزی حدود ۳ الی ۴ ساعت بدون برق کار خواهد کرد! بازدهی کمتر از ۳ ساعت به معنای ضعیف بودن باتری است و یا اینکه باتری شما اورجینال نیست! پیدا کردن باتری های ۱۰۰ درصد اورجینال برای چنین لپ تاپ قدیمی کمی محال و دور از انتظار به نظر می رسد! به هرحال بهتر است باتری را چک کنید و از فروشنده برای تست آن مهلت بگیرید اگر باتری کار نمی کند حتماً درباره سلامت جک شارژ و قسمت های مربوط به مدار شارژ دستگاه اطمینان حاصل نموده و یا در صورت لزوم از فروشنده تعهد بگیرید. اگر دستگاه فاقد باتری است هزینه خرید باتری را از آن کسب نموده و به فکر خرید باتری نو و تازه نفس باشید

  • لپ تاپ برای روشن ماندن و شارژ کردن باتری از یک آداپتور برق ٩٠ وات ساعت کمک می گیرد! سالم بودن سر سوکت کابل برق و سیم را کاملا بررسی کنید.

آیا کارکرده این لپ تاپ واقعا ارزش خرید کردن را دارد

اگر به فکر خرید دستگاه کارکرده اینسپایرون Dell ۵۱۱۰ هستید با یک انتخاب بی عیب و نقص سر و کار دارید و شما را راضی نگه می دارد البته لازم است آن را با دستگاه های میان رده و مقرون به صرفه امروزی مقایسه کرده و کمی بیشتر فکر کنیم. اگر توان مالی شما اجازه می دهد و می توانی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه کنید ما به شما توصیه می کنیم دستگاه های جدیدتر و محصولات تولید شده در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی را بررسی و مقایسه نمایید زیرا نوتبوک های جدیدتر دستگاه های مقرون‌به‌صرفه سبک و کم مصرف هستند! امیدواریم این راهنمای خرید دستگاه کارکرده برای شما مفید واقع شده باشد.

وزن

۲.۴۴ کیلوگرم

ابعاد

۳۵۶ × ۲۴۴ × ۳۷

سازنده پردازنده

Intel

سری پردازنده

Core i۷

مدل پردازنده

۲۶۷۰QM ۲.۲ GHZ

محدوده سرعت پردازنده

۲.۸ گیگاهرتز و بیشتر

فرکانس پردازنده

۳.۱۰

حافظه Cache

شش مگابایت

ظرفیت حافظه RAM

هشت گیگابایت

نوع حافظه RAM

DDR۳

ظرفیت حافظه داخلی

۷۵۰ گیگابایت

نوع حافظه داخلی

هارددیسک

مشخصات حافظه داخلی

۵۴۰۰ RPM

سازنده پردازنده گرافیکی

NVIDIA

مدل پردازنده گرافیکی

GeForce GT۵۲۵M

حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی

یک گیگابایت

اندازه صفحه نمایش

۱۵.۶ اینچ

نوع صفحه نمایش

TFT LED-backlit LCD

دقت صفحه نمایش

HD|۱۳۶۶x۷۶۸

توضیحات صفحه نمایش

HD TrueLife

درایو نوری

DVD-RW

توضیحات درایو نوری

۸X DVD±RW DL

توضیحات وبکم

۱.۰ مگاپیکسل

مشخصات اسپیکر

استریو

مشخصات تاچ پد

تاچ پد بزرگ و راحت مولتی تاچ

مودم

بدون مودم

توضیحات شبکه بی سیم Wi-Fi

DELL WIRELESS ۱۵۰۱ – ۸۰۲.۱۱G/N

توضیحات پورت شبکه Ethernet

۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰

تعداد پورت USB 2.0

۲

تعداد پورت USB 3.0

۲

نوع باتری

شش سلولی

توضیحات باتری

Lithium-Ion battery

شارژدهی باتری

۴ ساعت

سیستم عامل

: بدون سیستم عامل

امکانات دیگر

۲ عدد پورت USB۳ مجهز به پورت eSATA صفحه کلید عددی (Numeric) تاچ پد بزرگ و راحت میکروفون استریو

اقلام همراه

باتری لیتیومی شارژر کابل برق دفترچه راهنما

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

سه − 1 =

سبد خرید