راهنمای خرید تلویزیون خانگی و اداری LCD – LED در 2022

آیا برای خرید تلویزویون جدید دست بکار شده اید ؟ پس با بهترین راهنمای خرید تلویزیون در ایران همراه باشید. افرادی مانند شما که برای بررسی و مقایسه تلویزیون های مختلف به بازار مراجعه می کنند با محصولات متنوع و قیمت های متفاوتی روبرو خواهند شد. قیمت تلوزیون LED و LCD با توجه به ویژگیهای آن ، متغیر است و اغلب خریداران علاقه دارند به سمت مارک های معتبر و شناخته شده بروند. تلویزیون ها با برندهای مختلفی مانند : الجی – سامسونگ و سونی از دسته انواع محصولات پرطرفدار هستند . اما برخی از خریداران برای مشاهده کیفیت تصویر برند‌های جدیدی مانند G-Plus و ” تلویزیون سام ” نیز کنجکاو هستند. اینجا هستیم تا مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب تلویزیون را بررسی کنیم. لطفا لیست زیر را مرور کنید

  1. مارک یا برند سازنده تلویزیون : سامسونگ ، سونی ، الجی و دوو از برندهای مشهور و شناخته شده در سراسر دنیا هستند و اسنوا و سام به عنوان تلویزیون های ساخت ایران شناخته شده است.
  2. نوع تکنولوژی و کیفیت نمایشگر در تلویزیون ها LCD – L ED – 4K – 8K می باشد.
  3. ابعاد صفحه نمایش از 32 اینج برای دفاتر و 50 اینچ یا بزرگتر از 50 اینچ برای سالن های بزرگ کاربرد دارد.
  4. سیستم عامل و رابط کاربری : تلویزیون مجهز به اندروید و …
  5. درگاه های اتصال و انتقال تصویر شامل VGA – HDMI  – فیبر نوری و سایر درگاه ها مانند پورت USB که برای انتقال مستقیم تصویر و یا اتصال گجت ها کاربرد دارد.
  6. تلویزیون های مجهز به انواع گیرنده داخلی و گیرنده دیجیتال و یا بدون سیستم دریافت سیگنال های دیجیتال که فقط گیرنده آنالوگ دارند.
  7. انواع تلویزیون دارای ویژگی های خاص با تکنولوژی های مدرن تر مثل: تلوزیون فوق باریک ، نمایشگر صفحه خمیده و یا نمایشگر فوق عریض

اولین عیار برای خرید تلویزیون های جدید LED

اولین موردی که برای خریداران اهمیت دارد و میتواند تنها دلیل خرید تلویزیون جدید باشد چیزی جز ابعاد صفحه نمایشگر نیست. طبق بررسی که در فروشگاه دیجیکالا برای مقایسه انواع تلویزیون های پر فروش “در ایران” داشتم ، پر‌فروش ترین تلویزیون ها از نظر ابعاد نمایشگر مربوط به مدل های 43 اینچ و 50 اینچی است.

شما نیز وقتی که در نمایشگاه محصولات صوتی تصویری هستید معمولا کیفیت فیلم های دمو در تلویزیون های بزرگ، توجهتان را جلب می کند و میخواهید تلوزیونی با ابعاد بزرگتر از 40 اینچ داشته باشید. داشتن تلویزیونی با صفحه نمایش بزرگ لذت بخش است اما مواردی هست که باید هنگام انتخاب سایز تلوزیون به آنها دقت کنید.

6 mistakes people make when buying a tv

اگر به بررسی ابعاد تلویزیون علاقه مند هستید اینجا در این راهنمای خرید تلویزیون ؛ ابتدا بررسی می کنیم که اینچ تلوزیون چگونه محاسبه می شود و علاقه مندان را برای انتخاب بهتر راهنمایی می کنیم.

توجه داشته باشید که هر اینچ حدود 2.5 سانتی متر هست. ابعاد نمایشگر تلویزیون از روی دهنه ها محاسبه می شود یعنی از گوشه بالایی سمت راست تا گوشه پایینی سمت چپ .

در جدول زیر یک دسته بندی کلی را معرفی می‌کنیم که چند تلویزیون مناسب را با توجه به اندازه نمایشگر معرفی کرده است. در ادامه همراهمان باشید.

انواع تلویزیون با نمایشگر 32 اینچ مخصوص اتاق خواب – اتاق شخصی – یک اتاق اداری کوچک – تصویر 4 عدد دوربین مدار بسته
انواع تلویزیون با نمایشگر 40 الی 43 اینچمناسب برای آپارتمان با یک سالن 12 متری – اتاق اداری با 4 صندلی کنفرانس – تصویر همزمان 6 دوربین مدار بسته
انواع تلویزیون با نمایشگر 50 الی 55 اینچسالن پذیرایی با مبلمان 12 نفره را بخوبی پوشش می دهد. سالن کنفرانس تا 15 نفر – 10 الی 12 دوربین مدار بسته
انواع تلویزیون با نمایشگر 60 اینچ به بالامناسب خانه های ویلایی و آپارتمان های لوکس – سالن اجتماعات – 15 الی 20 عدد دوربین مدار بسته

کیفیت ایده آل در کنار ابعاد صفحه نمایش

مسئله قیمت و هزینه خرید هر تلویزیون از نکاتی هست که به عنوان راهنمای خرید برای ارائه به مشتریان از اهمیت خاصی برخورداره. مسئله بزرگ بودن ابعاد پنل نمایش در کنار کیفیت بالا و وضوح قابل قبول تصویر و فناوری هایی که برای ساخت تلویزیون استفاده شده است جزعی از مهمترین عناصر تاثیر گذار برای قیمت انواع مختلف تلویزیون است.

طبیعتا تلویزیونی که به فناوری های جدیدتری مجهزه قیمت خیلی بالاتری نسبت به هم نسل های قدیمی خودش داره. بعضی وقتها یک تکنولوژی جدید و یا افزایش تعداد پیکسل ها ؛ کیفیت تصویر را به حد چشمگیری بهبود میده و نظر همه را جلب می کنه!

  • البته این نکته را مدنظر داشته باشید که ممکنه یک نوع تلویزیون در یک سایز مشخص ، باقیمت های مختلفی بفروش برسه. مثلا تلویزیون سامسونگ 43 اینچی ، وقتی به تکنولوژی جدیدی مجهز میشه ، اونوقت قیمت محصول جدید سامسونگ نسبت به مدل قبل حدود 2 الی 3 برابر افزایش پیدا کند!
  • به هرحال و همیشه دو موضوع : ابعاد نمایشگر به علاوه کیفیت تصویر برای همه مهم هست . به نظر شما آیا ابعاد صفحه نمایش مهم تر هست یا کیفیت پخش تصویر ؟! در قسمت نظرات برام بنویسید و دلیلش را بیان کنید چون نظر شما برای من خیلی مهمه 🙂

موارد مهم دیگر مانند: نرخ پاسخگویی بالا – تکنولوژی های تصحیح کننده نور سیاه یا سفید – تنظیمات و درایو های اختصاصی سینما و … می تواند استفاده از تلویزیون را لذت بخش کند. پس به این نکات دقت کنید

راهنمای خرید نحوه انتخاب بهترین تلویزیون هوشمند

پس از گسترش اینترنت، شبکه های ویدیویی تحت وب به جایگزینی برای شبکه های تلویزیونی که بر مبنای سیگنال انالوگ یا دیجیتال کار می کند، تبدیل شده و بستر شبکه های اجتماعی به جای بولتن های خبری به محلی برای انتشار اخبار تبدیل شده اند و یا مثلا دیگر نیازی به تماشای پیش بینی هوا نداریم تا بدانیم آیا فردا بارون میاد یا نه اما علیرغم همه این تغییرات بزرگ، تلویزیون ها با توسعه خود و ورود به دنیای اینترنت موفق شده اند از تداوم حضور خودشان در خانه های ما محافظت کنند.

امروزه اگر بخواهید برای خانه خود یک تلویزیون هوشمند بخرید، در مقابل گزینه های عظیم موجود در بازار دچار سردرگمی خواهید شد، زیرا ده ها نوع و اندازه گیری ها و مشخصات مشابه وجود دارد که ممکن است فرآیند خرید را سخت به نظر برساند مانند یک معضل دشوار برای حل یک فرآیند انتخاب که به شانس بستگی دارد، اما این درست نیست زیرا خریدار قادر به انتخاب تلویزیون مناسب با چند مرحله آسان است. به طور مثال : می توانید ابعاد ، قیمت ها و امکانات را در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مقایسه کنید.

بودجه اختصاص داده شده برای خرید تلویزیون هوشمند را مشخص کنید

تعیین بودجه و دانستن سقف بالای مبلغی که می توانید هزینه کنید ضروری است. اول اینکه باید وضعیت مالی خود و مبلغ موجودی را در نظر بگیرید. دوم این که این به شما کمک می کند دامنه جستجوی خود را مشخص کنید و گزینه های خرید تلوزیون را بهبود دهید.

تصمیم بگیرید که تلویزیون را به کجا اختصاص دهید

ممکن است دقت به جای تلویزیون یک گام کوچک به نظر برسد، اما ضروری است. اگرچه امروزه اکثر صفحه نمایش ها صاف هستند که از همه طرف دید دارد و می توان آنها را به دیوار آویزان کرد، اما دانستن مکان تعیین شده از قبل به شما کمک می کند تا برخی از ویژگی های تلویزیون مانند موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • برای مثال، اندازه صفحه نمایش مناسب را مطابق با ابعاد دیواری که تلویزیون را به آن آویزان می کنید، تعیین کنید.
  • تصمیم بگیرید که کجا با خانواده و دوستان خود برای تماشای تلویزیون بنشینید تا متوجه شوید که آیا مستقیماً به آن نگاه می کنید یا از طرفین. به طور مثال اگر سالن شما عمق ندارد به تلویزیون هایی با زاویه دید گسترده تر نیاز دارید تا از همه طرف تصویر واضحی داشته باشید.

رزولوشن مناسب را انتخاب کنید

اگرچه بسیاری از مردم ممکن است تماشای فیلم با یک تلویزیون بزرگ را به صفحه نمایش تلفن همراه ترجیح دهند، اما موبایل به دلیل تفاوت وضوح گاهی اوقات می تواند بهتر باشد. برای انتخاب دقیق، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • هنگام انتخاب رزولوشن، نیازهای خود را در نظر بگیرید. برای مثال، اگر به صفحه نمایش نیاز دارید تا روی ویدیوهای با کیفیت بالا (4K) پاسخگو باشد، باید به دنبال صفحه نمایشی با این وضوح باشید.
  • انتخاب رزولوشن بالاتر می تواند یک سرمایه گذاری در آینده باشد و از نیاز به تعویض تلویزیون در آینده نزدیک جلوگیری کند.
  • دقت بالاتر به معنای قیمت بالاتر است.
  • نیازی به خرید نمایشگرهای 8K نیست زیرا فیلم و ویدیو با این رزولوشن زیاد در دسترس نیست، بنابراین خرید این صفحه نمایش ها هدر دادن پول خواهد بود.

نوع صفحه نمایش تلویزیون هوشمند خود را انتخاب کنید

اساساً سه نوع یا بیشتر در بازار ایران موجود است که صفحه نمایش های LED، LCD و OLED هستند و هر کدام ویژگی ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. می توان موضوع را به شرح زیر خلاصه کرد:

  • صفحه نمایش‌های LCD روشن هستند و مصرف انرژی نسبتاً کمی دارند، اما زوایای دید گسترده نیست و باعث می‌شود فقط هنگام نگاه مستقیم دید شما خوب باشد. زمان پاسخ‌دهی تلویزیون LCD کند است و ممکن است هنگام اتصال به برخی از پخش‌کننده‌های بازی مثل XBOX این تلویزیون های نسبتا قدیمی را به گزینه‌ای بد تبدیل کند.
  • صفحه‌نمایش‌های LED ضخامت کمتری دارند، مصرف انرژی بیشتری دارند و زوایای دید وسیع‌تری ارائه می‌دهند، اما رنگ مشکی ممکن است کمی تار و کم کیفیت باشد.
  • صفحه‌نمایش‌های OLED بهترین هستند، زیرا روشنایی بهتر و رنگ‌های واقعی‌تر را با زوایای بازتر و کنتراست رنگ بهتر ارائه می‌دهند، اما مشکل آنها این است که گران‌تر از بقیه هستند.

علامت تجاری

بسیاری از مردم تمایل دارند محصولات ارائه شده توسط شرکت های معروف مانند سامسونگ و ال جی را جستجو کنند، زیرا فکر می کنند برند باید مهمترین اولویت باشد، اما این طرز تفکر می تواند بسیار اشتباه باشد، زیرا دستگاه های زیادی در بازار وجود دارد که توسط شرکت های کمتر شناخته شده و با کیفیت خوب ارایه می شود که با مشخصات قابل قبول و قیمت ارزان تولید می شود و می تواند گزینه ای قابل تامل باشد. مانند محصولات سام و تلویزیون های اسنوا

صفحه نمایش های منحنی

اگرچه بسیاری از شرکت ها از صفحه نمایش های منحنی به عنوان راهی برای بازاریابی محصولات خود استفاده کرده اند، اما این صفحه نمایش ها تفاوت عملکردی را ارائه نمی دهند که ارزش اختلاف قیمت زیاد را داشته باشد، علاوه بر این، دارای نکات منفی مانند کاهش زاویه دید و تغییر شکل برخی از اشکال “نمایش داده شده” است.

نرخ بروزرسانی نمایشگر

نرخ نوسازی صفحه به معنای تعداد دفعاتی است که تصویر در هر ثانیه رفرش می شود و بر حسب هرتز اندازه گیری می شود.قبل از انتخاب نرخ نوسازی، باید موارد زیر را به عنوان راهنمای خرید تلویزیون در نظر بگیرید:

  • نرخ تازه سازی صفحه نمایش بالاتر اغلب با قیمت بالاتر صفحه نمایش همراه است.
  • نرخ تازه سازی بالای صفحه برای اکثر فیلم ها و ویدیوها مهم نیست، اما زمانی که می خواهید ورزش های اکشن سریع و برخی بازی ها را انجام دهید ضروری است.

نحوه اتصال تلویزیون به اینترنت

امروزه داشتن تلویزیونی با قابلیت اتصال به اینترنت ضروری شده است، به خصوص بعد از گسترش اشتراک فیلم هایی مانند نتفلیکس که امکان تماشای فیلم و سریال از طریق اینترنت را به شما می دهد، بنابراین همیشه سعی کنید تلویزیونی با Wi-Fi و سوکت اینترنت داشته باشید.

سوکت و اتصالات تلویزیون

این یکی از مواردی است که باید به خوبی بررسی کنید. اگرچه اکثر مانیتورها دارای تعدادی اتصال HDMI هستند، اما این اتصالات همیشه از نظر مشخصات یکسان نیستند. اتصالات HDMI از نسل اول و نسل دوم وجود دارد که با هم تفاوت دارند که ورژن های مختلف از نظر سرعت انتقال دارای اختلاف است. بنابراین همیشه سعی کنید از سوکت های نسل دوم استفاده کنید، مخصوصاً هنگام خرید تلویزیون UHD این موضوع اهمیت می یابد.

یک فاکتور مهم در تعداد سوکت تلویزیون است. همیشه بهترین کار این است که تلویزیونی با بیشترین تعداد سوکت HDMI تهیه کنید و سعی کنید حداقل 4 عدد از آنها داشته باشید.

فناوری هولوگرافی سه بعدی

این ویژگی مبتنی بر فریب ذهن و توهم است که بعد سومی در تصویر وجود دارد و البته روی همه ویدیوها کار نمی کند، بلکه روی تعداد خاصی از کلیپ ها که با فناوری سه بعدی فیلمبرداری شده اند کار می کند. اگرچه این یک ویژگی خوب است، اما لازم نیست آن را یک چیز ضروری بررسی کنید، زیرا فیلم های سه بعدی نسبتا کم هستند، این موضوع می تواند به این معنی باشد که باید برای فناوری 3D که به صورت محدود از آن استفاده می کنید، هزینه اضافی بپردازید.

نیازی به خرید جدیدترین مدل تلویزیون نیست!

در حال حاضر، دیگر جهش عمده ای در مشخصات تلویزیون های امسال و سال پیش وجود ندارد و این بدان معنی است که خرید تلویزیونی که در سال گذشته عرضه شده است، قابل قبول خواهد بود، به خصوص که این به معنای صرفه جویی قابل توجهی در هزینه خرید بدون کاهش محسوس کیفیت و مشخصات فنی تلویزیون است.

در پایان مقاله راهنمای خرید تلویزیون و پس از انتخاب و خرید آن بر اساس تمامی موارد ذکر شده، دو مورد ضروری است، اول اینکه سعی نکنید یک دستگاه بسیار ارزان بخرید، زیرا این انواع بسیار ارزان معمولا بد هستند و دومی این است که همیشه باید به دقت بررسی کنید زیرا شما یک کالای اساسی برای خانه می‌خرید و احتمالاً برای مدت طولانی در خانه شما باقی می‌ماند. در پایان از شما دعوت میکنم این ویدیوی دیجیکالا را مشاهده کنید.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

پنج × چهار =