لپ تاپ مناسب طراحی گرافیک برای سال 2022

دسامبر 24, 2023

برای لپ تاپ مناسب طراحی گرافیک باید گفت که انتخاب لپ تاپ برای کارهای گرافیکی معمولا کار دشواری است زیرا چنین رایانه ای به سخت افزار و نرم افزار قدرتمندی نیاز دارد و اینجاست که ویژگی های سخت افزار لپ تاپ مانند پردازشگر اصلی و پردازش گرافیکی همچنین ظرفیت حافظه رم بسیار مهم می‌شود.

به علت سنگین بودن برخی از لپ تاپ هایی که به منظور پردازش گرافیک تولید می شود ؛ انتخاب لپ تاپ برای کارهای گرافیکی یک مساله چالش برانگیزاست. این مقاله یک بررسی برای یافتن تعادل منطقی میان عملکرد ، وزن ، حداکثر قدرت سخت افزار و قیمت مناسب برای خرید شما است. خوشبختانه تولیدکنندگان لپ تاپ محصولات مشخصی برای مقوله ها و مشاغل مختلف تولید می کنند.در این مقاله ، توصیه های کلی در مورد نحوه انتخاب لپ تاپ مناسب طراحی و رند و چند فاکتور مهم برای انتخاب وجود دارد.

به خاطر داشته باشید که برای طراحی کامپیوتری امور گرافیکی سبک و رسانه های اجتماعی ، ابزارهای طراحی گرافیکی آنلاین می توانند به طور موثر بر روی هر رایانه اجرا شود. اما چه عواملی بهترین لپ تاپ ها را برای طراحان گرافیک تعیین می کند؟ عملکرد بدون وقفه و سرعت بالای لپ تاپ مجموع تعامل سه قسمت : پردازنده ،حافظه و عملکرد رم  و فضای ذخیره سازی ( HDD -SSD ) است.

1- پردازنده مرکزی لپ تاپ برای کارهای گرافیکی : 

پردازنده اصلی ( CPU ) یک بخش جدایی ناپذیر از یک لپ تاپ است که اگر به عنوان مبنای خرید به آن توجه شود ، آنگاه اطمینان حاصل می کنید که بسیاری از برنامه های باز ( در حال اجرا ) به راحتی کار می کنند. پردازنده های زیادی برای انتخاب وجود دارد ، اما در اینجا بهترین آن برای پروژه های مرتبط با طراحی گرافیک معرفی می شود. یکی از انواع Core i7  ، Core i9 ، AMD Ryzen  و Intel Xeon می تواند انتخاب مناسبی باشد.

2- حافظه رم :

در ادامه این راهنمای لپ تاپ مناسب طراحی گرافیک می توانید به میزان ظرفیت حافظه RAM توجه کنید زیرا نرم افزارهائی مانند ” ادوبی فتوشاپ ” در حافظه دسترسی تصادفی : رم اجرا می شوند. رندرگیری در نرم افزارهایی مانند D3MAX -MAYA – AUTOCAD 3D  به طرز قابل توجهی از منابع سخت افزار شما استفاده می کند.

ظرفیت بیشتر حافظه RAM به پردازنده امکان پردازش داده های بیشتری را می دهد که می تواند عملکرد لپ تاپ شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. در ضمن اگر لپ تاپ شما به دو عدد رم مجهز باشد آنگاه عملکرد بهتری را مشاهد خواهید کرد. بطور مثال اگر حداکثر ظرفیت برای لپ تاپ معادل 64 گیگابایت است از دو عدد حافظه 32 گیگابایتی استفاده کنید.

3- هارد دیسک :

یک هارد دیسک مغناطیسی با حجم 2 ترابایت می‌تواند فایل های گرافیکی شما را به خوبی ذخیره کند. فضای ابری گوگل و ADOBE Cloud در دسترس است اما ذخیره فایل ها روی فضای هارد دیسک ، مقرون به صرفه و iهمیشه در دسترس هست.

4- حافظه اس اس دی :

ما برای سرعت بهتر و عملکرد بهینه در روند اجرای سیستم عامل ( ویندوز – مک ) و یا اجرای پر سرعت و روان نرم افزارهای گرافیکی به شما توصیه می کنیم حافظه ” اس اس دی” را انتخاب کنید. وقتی نرم افزارهای گرافیکی روی حافظه SSD نصب می شود می توانید سرعت فوق العاده در کارها را مشاهده کنید.

صفحه نمایش :

شاید مهمترین قسمت برای گزینش لپ تاپ ویژه کارهای گرافیکی ، انتخاب صفحه نمایش “مناسب” باشد. صفحه نمایش با وضوح بالاتر به معنای جزئیات و دقت بهتر در نمایش رنگ ها و جزئیات تصویر است. اندازه صفحه نیز مهم است. صفحه بزرگتر روند طراحی را بسیار آسان می کند. اندازه صفحه نمایش از 19 الی 22 اینچ امروزه استاندارد طلای جهان برای طراحی گرافیک است. ما پنل های مات سری IPS را معرفی می کنیم البته نظر شما به عنوان طراح مهم تر است.

صفحه کلید و صفحه لمسی:

طراحان گرافیک اصولا فقط طراحی را انجام می دهند. آنها معمولاً در یک تیم یا با مشتری کار می کنند. بنابراین یک صفحه کلید ارگونومیک برای آنها ضروری است. شما ( به عنوان طراح ) نمی خواهید ساعت ها به بررسی ایمیل های خود بپردازید. به علاوه ، میانبرهای صفحه کلید اغلب توسط طراحان استفاده می شوند ، بنابراین قرار دادن کلید مناسب و طراحی ارگونومیک ممکن است برای سرعت کار در طراحی های شما ضروری باشد.

عمر باتری لپ تاپ برای کارهای گرافیکی :

بیشتر طراحان گرافیک عاشق پیچیدگی هستند ، زیرا منبع الهام و ایده های جدید است. شما به احتمال زیاد محل کار مورد علاقه خود را خواهید داشت ، اما می توانید به کافی شاپ ها یا مکان های استارتاپی بروید. نداشتن دوشاخه برق در کافی شاپ مورد علاقه شما نا امیدکننده است. اما با پ تاپ مناسب طراحی گرافیک مجهز به باتری قوی، می توانید لپ تاپ خود را به هر کجا که بروید ببرید و کار خود را انجام دهید.

آیا می خواهید یک لپ تاپ با صفحه لمسی خریداری کنید؟

لپ تاپ کارهای گرافیکی معمولا بهتر است که دارای صفحه لمسی باشد. در مورد صفحه های لمسی هیچ رویکرد جهانی در بین طراحان وجود ندارد. برخی این کار را دوست دارند زیرا روشی سریع و آسان برای بزرگنمایی و کوچک نمایی در اختیار کاربر قرار می دهد ، در حالی که دیگران از صفحه نمایش لمسی متنفرند زیرا این تجربه را دوست ندارند. اما مطمئناً بعد از مدتی به صفحه لمسی عادت خواهید کرد و از آن لذت خواهید برد.

لپ تاپ کارهای گرافیکی با صفحه لمسی

لپ تاپ بخرم یا کیس ؟!

این سوال مستقیما به بودجه و نوع استفاده شما بستگی دارد. برخی از کارشناسان هنوز هم معتقد هستند کیس های رومیزی عملکرد بهتری نسبت به یک لپ تاپ دارند. ابعاد بزرگ تر برای خنک شدن سیستم و جریان همرفت بهتر به عنوان یکی از مهم ترین نکاتی است که در نظر گرفته می شود. یک سیستم فشرده تحت عنوان لپ تاپ برای پروژه های دانشجویی مناسب است. اما به هرحال مسئله حمل و نقل و جاگیری کمتر برای طراحان نیز حائز اهمیت است.

داغ شدن لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

توصیه کلی ما در این زمینه این است : رندر های بزرگ را با کیس انجام دهید و ارائه ها و ویرایش های کوچک را به عهده لپ تاپ بگذارید.

pcmag

ترجیحا دست دوم نخرید!

اگر ما لپ تاپ کارکرده برای انجام امور اداری و یا کارهای روزمره و حتی برای فیلم دیدن یک لپ تاپ استوک را توصیه کرده ایم اما برای سیستم های گرافیکی معمولا چنین توصیه ای نداریم زیرا چنین لپ تاپ هایی معمولا در حالتی نزدیک به حد اکثر ظرفیتشان فعال بوده و یا آورکلاک شده اند. بهتر است در این مورد به سراغ سیستم های دست دوم نروید.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

دوازده + 14 =

سبد خرید