چرا شبکه وای فای روی لپ تاپ ظاهر نمی شود؟ رفع مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای با 10 ترفند

چرا شبکه وای فای روی لپ تاپ ظاهر نمی شود ؟ حل مشکل عدم نمایش شبکه وای فای در ویندوز، رفع مشکل وای فای در لپ تاپ از جمله مشکلاتی است که بخش زیادی از کاربران در رایانه ها و لپ تاپ های دارای ویندوز 7، 10 و نسخه های دیگر از آن شکایت دارند. گاهی هنگام نصب ویندوز جدید یا ساخت اکانت کاربری تازه در ویندوز و یا هنگام آپدیت و حتی پس از سیستم ریستور، مشکل عدم امکان اتصال به اینترنت به وجود آمده و شبکه Wi-Fi در لپ تاپ ظاهر نمی شود.

این ایراد باعث کار نکردن شبکه بی سیم در رایانه می شود. امروز از طریق وب سایت Wireless World نحوه حل مشکل عدم نمایش شبکه وای فای در کامپیوتر را به طور کامل یاد می گیریم و برای رفع مشکل wifi لپ تاپ دارای ویندوز 7 و ویندوز 10 استفاده میکنیم.

  • چرا شبکه وای فای روی لپ تاپ ظاهر نمی شود؟
  • چگونه علامت وای فای را در لپ تاپ نمایش دهیم؟
  • مشکل عدم اتصال به شبکه را حل کنید
  • چرا شبکه وای فای روی لپ تاپ ظاهر نمی شود؟

چگونه Wi-Fi را در لپ تاپ HP یا سایر مدل هایی که این مشکل را دارد روشن کنیم؟ چندین دلیل احتمالی وجود دارد که چرا شبکه Wi-Fi  ظاهر نمی شود. برای حل این مشکل می توانید مراحل زیر را امتحان کنید:

تأیید فعال‌سازی Wi-Fi: ممکن است کلیدی در صفحه کلید خود پیدا کنید که برای فعال و غیرفعال کردن Wi-Fi استفاده می شود.

مطمئن شوید که Wi-Fi در لپ‌تاپ فعال است.

راه اندازی مجدد دستگاه: مشکل ممکن است با راه اندازی مجدد لپ تاپ یا رایانه حل شود، شاید مشکل یک اختلال یا نقص ناگهانی باشد.

فعال و غیرفعال کردن دیوایس وای فای: وای فای را غیرفعال کنید و سپس از تنظیمات شبکه لپ تاپ دوباره آن را فعال کنید.

در دسترس بودن سیگنال Wi-Fi را بررسی کنید: مطمئن شوید که یک شبکه Wi-Fi در محل شما موجود است و به درستی کار می کند.

دستگاه Wi-Fi خود (مودم ، روتر یا نقطه دسترسی) را راه اندازی مجدد کنید: در صورت وجود مشکل، ممکن است لازم باشد دستگاه Wi-Fi خود را مجددا ریست و تنظیم کنید.

به روز رسانی درایورهای کارت Wi-Fi: بررسی کنید که درایورهای کارت Wi-Fi در لپ تاپ به آخرین نسخه به روز شده باشند، زیرا قدیمی بودن نسخه دراو وایفای یکی از دلایل ظاهر نشدن Wi-Fi است.

درایورهای کارت Wi-Fi خود را دوباره نصب کنید: اگر درایورهای کارت Wi-Fi شما خراب شده یا مشکلی ایجاد کرده است، ممکن است لازم باشد آن را دوباره نصب کنید.

بررسی مشکل شبکه: برای بررسی مشکل وای فای و یافتن راه حل می توانید از ابزارهای تشخیص شبکه در سیستم عامل استفاده کنید.

بازنشانی تنظیمات شبکه: گاهی اوقات، بازنشانی تنظیمات شبکه می تواند به حل مشکل Wi-Fi کمک کند.

با سرپرست شبکه خود تماس بگیرید: اگر مراحل قبلی جواب نداد، ممکن است لازم باشد برای کمک با سرپرست شبکه خود، ارائه دهنده خدمات اینترنت یا شرکتی که اینترنت خانگی یا اداری را در اختیار شما قرار می دهد تماس بگیرید.

به این ترتیب می توانید مشکل وای فای را در لپ تاپ ویندوز 10 خود حل کنید و بر روی ویندوز 7، ویندوز 8 و سایر نسخه های ویندوز نیز کاربرد دارد.

چگونه علامت وای فای را در لپ تاپ نمایش دهیم؟

در زمینه صحبت در مورد اینکه چرا شبکه وای فای ظاهر نمی شود، سوال اینجاست که چگونه Wi-Fi را در لپ تاپ تعمیر کنیم؟ علامت Wi-Fi معمولاً در نوار وظیفه ویندوز 10 به عنوان نمادی ظاهر می شود که شبیه سیگنال بی سیم است. اگر این نماد در نوار وظیفه لپ تاپ شما قابل مشاهده نیست، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید تا آن را قابل مشاهده کنید:

روی نوار وظیفه (نواری که معمولاً حاوی ساعت و تاریخ است) در گوشه سمت راست پایین صفحه کلیک راست کنید.

از منوی ظاهر شده، “Customize” را انتخاب کنید. اگر فوراً مشخص نیست، ممکن است لازم باشد به دنبال این گزینه بگردید.

در پنجره «سفارشی کردن»، «سیگنال Wi-Fi» یا «Wi-Fi» را در لیست نمادهایی که می‌توانید سفارشی کنید، جستجو کنید.

«همیشه نشان داده شود» یا «نمایش نماد و اعلان‌ها» را انتخاب کنید تا نشانگر Wi-Fi همیشه در نوار وظیفه ظاهر شود.

برای از بین بردن دلیل ظاهر نشدن شبکه Wi-Fi، روی «OK» کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

پس از انجام این مراحل، علامت Wi-Fi باید در نوار وظیفه لپ تاپ شما ظاهر شود و همیشه قابل مشاهده باشد. اگر بلافاصله ظاهر نشد، ممکن است لازم باشد لپ تاپ را مجدداً راه اندازی کنید تا تنظیمات جدید فعال شود، به همین ترتیب می توانید مشکل ظاهر نشدن شبکه وای فای سامسونگ در گوشی های هوشمند را حل کنید.

دلیل ظاهر نشدن شبکه Wi-Fi؛ مشکل عدم اتصال به شبکه را حل کنید

راه اندازی مجدد دستگاه: رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود را مجدداً راه اندازی کنید. اگر این مشکل موقتی باشد، ممکن است مشکل را حل کند.

اطمینان حاصل کنید که به شبکه مناسبی متصل هستید: مطمئن شوید که به شبکه مناسب متصل هستید. نام شبکه (SSID) و رمز عبور را بررسی کنید و از صحت آنها مطمئن شوید.

دستگاه Wi-Fi خود را راه اندازی مجدد کنید (روتر یا نقطه دسترسی): ممکن است مشکلی در دستگاه Wi-Fi شما وجود داشته باشد. آن را دوباره راه اندازی کنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس دوباره سعی کنید وصل شوید.

تنظیمات فایروال را بررسی کنید: گاهی اوقات، تنظیمات فایروال می تواند اتصال شبکه را مسدود کند. مطمئن شوید که فایروال شما تنظیماتی نداشته باشد که از اتصال به شبکه جلوگیری کند، زیرا ممکن است دلیل نمایش نشدن شبکه Wi-Fi به همین دلیل باشد.

تنظیمات TCP/IP را بررسی کنید: در برخی موارد ممکن است تنظیمات TCP/IP مشکل داشته باشد. می توانید تنظیمات را به حالت پیش فرض بازنشانی کنید یا برای کمک با سرپرست شبکه خود تماس بگیرید.

به روز رسانی درایورهای شبکه: مطمئن شوید که درایورهای کارت شبکه دستگاه شما به آخرین نسخه به روز شده است. در صورت لزوم برای دریافت درایورهای جدید به وب سایت سازنده مراجعه کنید.

بازنشانی شبکه: می‌توانید با خاموش و روشن کردن مجدد Wi-Fi یا حذف و تنظیم مجدد فایل‌های پیکربندی شبکه، سعی کنید شبکه را بازنشانی کنید.

شبکه محلی (LAN) را بررسی کنید: اگر از اتصال سیمی (اترنت) استفاده می کنید، مطمئن شوید که کابل شبکه به درستی وصل شده است و به کابل آسیبی وارد نشده است.

سرویس اینترنت خود را بررسی کنید: اگر از اتصال اینترنت استفاده می کنید، مطمئن شوید که خود سرویس اینترنت به درستی کار می کند.

در خاتمه، در مقاله امروز با دلیل ظاهر نشدن شبکه وای فای بر روی لپ تاپ آشنا شدیم و در آن اطلاعات زیادی در مورد این مشکل آزاردهنده لیست کردیم، ضمن اینکه راه حل هایی برای خلاص شدن از شر آن ارائه کردیم تا شما می توانید شبکه بی سیم لپ تاپ خود را روشن کنید و آزادانه و بدون مشکل شروع به استفاده از اینترنت کنید.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

هجده + دو =