کیس و مینی کیس و کامپیوتر دست دوم

خرید کامپیوتر و کیس دست دوم در اصفهان با تنوع 300 مدل

راهنمای خرید کامپیوتر دست دوم شامل کیس و مانیتور

خرید کیس و کامپیوتر دست دوم یا مانیتور کارکرده انتخاب کسانی است که می‌خواهند سیستم خودشان را ارتقاء دهند اما توان پرداخت هزینه های هنگفت را ندارند و یا از خرید و سیستم نو و آکبند مطمئن نیستند! این راهنمای خرید سیستم کامپیوتر و قطعات دست دوم به شما کمک می کند تا چند نکته مهم را در نظر بگیرید. این مقاله مناسب کسانی است که قصد خرید کامپیوتر دست دوم در اصفهان را دارند. با دیجیباران همراه باشید.

نکته اول : کیس دست دوم بخرم یا لپ تاپ کارکرده

خرید سیستم خانگی یا لپ تاپ دست دوم یک انتخاب دوگانه است. همه کاربران وقتی تصمیم می گیرند رایانه بخرند با خودشان فکر می کنند که خرید لپ تاپ دست دوم انتخاب بهتری نسبت به تهیه سیستم رومیزی و کیس باشد؛ برای همین به سمت خرید لپ تاپ های کارکرده روی می آورند.

Alienware deals limited time only

توصیه ما این است که اگر لپ تاپ و رایانه قابل حمل لازم ندارید به خرید کیس یا حتی تهیه مینی کیس استوک بسنده کنید. اینجا چند دلیل و نکته مهم برای بررسی و معرفی تفاوت لپ تاپ دست دوم و کیس دست دوم برای شما مطرح می کنم تا انتخاب دقیق تری داشته باشید

معایب لپ تاپ نسبت به کیس رومیزی

لپ تاپ ها شرایط نگهداری سخت تری دارند و به طور معمول استهلاک یک لپ تاپ از کیس رومیزی بیشتر است. آسیب پذیر بودن نوتبوک و لپ تاپ روی عمر مفید آن تاثیر می گذارد و از عمر آن کم می کند.

لپ تاپ دست دوم با مشکلاتی مانند پایان عمر باتری، فرسودگی آداپتور شارژر ، شکستگی قاب و بدنه و سایر ایرادات فیزیکی و سخت افزاری روبرو هستند اما این مشکلات در سیستم های رومیزی و کیس دست دوم کمتر دیده می شود و یا اینکه کلن بلاشهود و نا ممکن است.

  1. احتمال اینکه یکی از قطعات لپ تاپ مانند نمایشگر تعویض شده باشد و یا حتی احتمال تعمیر روی برد لپ تاپ های دست دوم وجود دارد.
  2. بعضا در لپ تاپ های دست دوم دیده شده که قسمتی از برد دستگاه به طرز ناشیانه ای سیم کشی شده و این موضوع حتی تا دوسال بعد مشخص نشده
  3. هارد لپ تاپ دست دوم ( هارد دیسک مغناطیسی ) در 70% از لپ تاپ های کارکرده با مشکل بدسکتور و سایر ایرادات ناشی از حمل و نقل درگیر است
نتیجه

کیس رومیزی به اضافه نمایشگر و صفحه کلید بزرگی که دارد به فضای بیشتری نسبت به یک نوت بوک نیازمند است. کیس ها و مجموعه کیس و مانیتور که اصطلاحا سیستم دستک‌تاپ نامیده می شوند حدود سه تا پنج برابر بیشتر از لپ تاپ برق مصرف می کنند. پس لپ تاپ های کارکرده از نظر اشغال فضای کمتر در مقایسه با سیستم رومیزی برنده هستند و هرچه یک لپ تاپ دست دوم جدید تر باشد معمولا سبک تر و کم مصرف تر نیز هست.


البته امروزه مینی کیس ها آنقدر کوچک هستند که در بسیاری از مدلها از یک لپ تاپ نیز کم مصرف تر است و فضای خیلی کمی را اشغال می کند و برای همین است که جایگزین لپ تاپ و کیس های معمولی شده است.

مزایا و معایب کیس دست دوم

کیس دست دوم از نظر تعمیرات و تعویض قطعات سخت افزار شرایط بهتری دارد اما با انتخاب و خرید یک نوت بوک دست شما برای تعنیر یا تعویض قطعه بسته شده و با انتخاب های محدودی روبرو هستید. این موضوع برای انتخاب و خرید کامپیوتر نو و لپ تاپ آکبند نیز صادق است.

مثلا اگر صدای کیس قطع شد به راحتی می توانید یک کارت صدا به آن اضافه کنید و مشکل را رفع کنید و تمام این قطعات به راحتی داخل کیس نصب می شود ولی اگر لپ تاپ شما دچار چنین ایرادی شد یا به تعمیر نیاز دارد یا اینکه یک قطعه اضافه و دست و پا گیر به لپ تاپ اضافه میشود. در اینجا از نظر شرایط تعمیر و یا ارتقای قطعات ، این کیس رومیزی است که برنده می شود.

راهنمای خرید کامپیوتر دست دوم

خب در ابتدا به مهم ترین سوال مشتری خرید کامپیوتر دست دوم پاسخ دادم و چند نکته مهم و عامیانه درباره تفاوت کیس دست دوم و لپ تاپ کارکرده را برای شما توضیح دادم.در ادامه این مقاله چندتا نکته مهم دیگه وجود داره که بد نیست از اون اطلاع داشته یاشید. اگر قصد خرید کامپیوتر دست دوم را دارید بهتره که بودجه خودتون را بین خرید کیس و مانیتور تقسیم کنید اما همه چیز باید باهم جور دربیان اما جای نگرانی هم نیست.

کدام کامپیوتر دست دوم برای من مناسب است؟!

بطور مثال اینکه اگر یک کیس مجهز به کارت گرافیک قوی تهیه کردید اما بودجه خرید مانیتور درست و حسابی را نداشتید اصلا نگران نباشید اما از طرفی به شما توصیه می کنم چیزی بخرید که به آن احتیاج دارید. مثلا اگر شما یک حساب دار ساده هستید از بین یک کیس دست دوم میان رده و یک کیس گیمینگ دست دوم، چیزی که مناسب شماست همان کیس میان رده و معمولی است. کیس های قوی با پاور برق پر توان ، انرژی برق بیشتری مصرف کرده و فقط سرمایه شما را مصرف می کنند.

راهنمای خرید کامپیوتر کارکرده و کیس دست دوم

احتمال اینکه شما به عنوان حساب‌دار به قدرت سخت افزاری یک سیستم حرفه ای نیاز داشته باشید خیلی کم است مگر اینکه به بازی های کامپیوتری علاقه مند باشید.

اینکه بخواهید از الان یک کیس گیمینگ دست دوم بخرید تا نوزاد شما هم بتونه 5 سال دیگه با اون بازی های کامپیوتری را انجام بده اصلا کار عاقلانه ای نیست و اینکار دور اندیشی و آینده نگری نیست بلکه هدر دادن پول است. حتی اگر برادر یا خواهر 10 ساله شما به رشته معماری و طراحی گرافیک علاقه منده بازهم دور از منطق ذهن هست که بخواهید یک سرمایه گذاری در قطعات “های اند” گیمینگ یا رندرینگ را برای آینده داشته باشید.

کارت گرافیک دست دوم میان رده

مشخصات مناسب برای خرید کیس دست دوم

بهترین توصیه برای خرید کیس دست دوم این است که از برندها و مدل های معروف خرید کنید. کیس های اسمبل شده با مادربرد ایسوس و کارت گرافیک انویدیا و سایر قطعات برند و مطرح دنیا از نظر کارایی ، ایمنی بهتری دارند. اگر قطعات دچار آسیب شود تعمیر کردن آنها نیز راحت تر است. شماتیک مادربردهای دست دوم معروف مثل مادربرد ایسوس و گیگابایت در دسترس است همچنین فایل های بایوس آن به راحتی یافت شده و تمام روند عیب یابی، تعمیرات و یا اطلاعات قطعات آن در دسترس است.

در این بخش تاکید ما بر روی خرید قطعات مارک و برندهای معتبر است. کیفیت را فدای مدل های جدید تر و مارک های گمنام نکنید مگر اینکه محصول تحت نظر یا با لیسانس برند معتبر سازنده قطعات کامپیوتر تولید شده باشد.

کیس مورد نظر را از نسل پنجم به بعد برای اینتل انتخاب کنید و سعی کنید سیستمی را انتخاب کنید که به 8 گیگابایت رم و 2 گیگابایت گرافیک مجهز باشد. اگر از کیس برای حسابداری و کارهای اداری استفاده می کنید یک سیستم نسل پنجم به بعد با گرافیک آنبورد می تواند نیاز شما را رفع کند ولی برای کارهای گرافیکی بهتر است کیس دست دوم مجهز به کارت گرافیک تهیه کرده و یا پس از خرید کیس آن را به کارت گرافیک مجهز کنید. ما برای مشاوره جهت خرید کیس دست دوم در اصفهان در خدمت شما هستیم

هنگام خرید کامپیوتر دست دوم حتما مهلت تست بگیرید زیرا مشکلات رم و گرافیک معمولا بعد از چند ساعت کارکردن خود را بروز داده و اختلالات سخت افزار سیستم را نمایان می کنند. خطاهای صفحه آبی ” مرگ ” به علت مشکلات رم یا هارد دیسک و سایر ایراداتی که در حین کار مشخص می شود به مهلت تست نیاز دارد.

وضعیت بسیاری از قطعات مانند سلامت هارد دیسک و رم کامپیوتر را می توانید با نرم افزار های مربوطه تست کنید. کیس دست دوم سالم و مادربرد دست دوم قابل ارتقا از مهم ترین نکات یک خرید خوب است. اگر قصد خرید مانیتور دست دوم در اصفهان را دارید مشاوران ما در خدمت شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =