رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ در اصفهان کمتر 5 دقیقه!

علت روشن نشدن لپ تاپ یا نوت بوک چیست ؟! در این مقاله می خواهیم شما را با دلایل اینکه : چرا لپ تاپ روشن نمیشه ، نزدیک کنیم. علت روشن نشدن دستگاه ، گاهی به خاطر بروز یک ایراد جزئی رخ می‌دهد.  ولی این احتمال وجود دارد که این ایراد منشاء مهمی داشته باشد و به علت نقص اساسی اتفاق افتاده باشد.

روشن نشدن لپ تاپ ها ، معمولا دلایل سخت افزاری و نرم افزاری زیادی دارد. قبل از هرچیز باید بدانیم که آیا سیستم فقط تصویر ندارد و یا بطور کلی روشن نمی شود و اصلاحا با مشکل No power روبرو هستیم ؟! پس برای فهمیدن دلیل قطعی و رفع ایراد ؛ لطفا موارد زیر را به عنوان بخشی از عیب یابی لپ تاپ دنبال کنید.

سایت انجمن تعمیرکاران ایران

بخش اول : چه چیزی باعث شده که لپ تاپ یا نوت بوک روشن نشود !؟

وقتی دستگاه شما روشن نمیشه معمولا اولین کاری که انجام می دهید : چک کردن باتری و آداپتور هست . البته قبل از انجام این کارها باید اطمینان پیدا کنید که : برد یا تجهیزات داخلی دستگاه دچار ایراد نشده باشد ! وگرنه اولین اقدام ( نامناسب ) ممکنه آخرین کار شما با لپ تاپ یا نوت بوک باشه ! اگر برد دستگاه دچار آسیب شده باشه ، اتصال شارژر و تلاش برای روشن نمودن دستگاه ، برای سلامت ان زیان آور است.

در برخی از مواقع ، لپ تاپ شما بصورت شبانه روزی به جریان برق شهر متصله . اینکار نه تنها شارژر و باتری را فرسوده می‌کنه بلکه باعث میشه نوسانات برق به دستگاه آسیب بزنه . ممکنه دلیل روشن نشدن دستگاه نیز همین باشه.

اگر لپ تاپ شما تا همین یک ساعت قبل به خوبی کار می‌کرده ، از خونه بیرون رفتین و برگشتید و الان روشن نمیشه ؛ بهتره جویای احوالش باشید که مثلا آب یا چایی روش نریخته باشه. اگه چنین اتفاقی افتاده باشه، ممکنه اهل منزل براتون سشوار گرفته باشن و دستگاه را با خیال راحت گذاشته باشن سر جاش! البته در روزگار ما از این دست اتفاقات کم نیفتاده ?

آسیب های فیزیکی مهم ترین علت روشن نشدن لپ تاپ است که چند دلیل عمده دارند :
  • ۱- ضربه یا برخورد لپ تاپ با سطح سخت
  • ۲- رخنه مایعات و یا رطوبت
  • ۳- نوسانات جریان برق شهر

۱- ضربه خوردن لپ تاپ ، چگونه دستگاه را از کار می اندازد؟!

اگر دستگاه شما بعد از ضربه خوردن مشکلی پیدا کرده و می‌خواهید بدانید چرا لپ تاپ روشن نمیشه ، خوشبینانه ترین حالت اینه که شاید کابل فلت دکمه پاور قطع شده یا از جایش در آمده باشه و یا اینکه ایرادات جزئی این چنینی اتفاق افتاده که این یعنی : یک تعمیر کم خرج! اما در حالت های بدتر شاید آسیب های جدی به دستگاه شما وارد شده . مثلا گاهی شکستگی برد، کانکتور و حتی نمایشگر اتفاق می‌افتند. به هرحال برخی از این صدمات ممکنه باعث به وجود آمدن ایراداتی شده باشه که شما از اون بی اطلاع هستید. اگر برای رفع این مشکلات اقدام نکنید بعدا دردسر های بزرگی برای دستگاهتون ایجاد می‌کنه و هزینه تعمیرات را افزایش می‌دهد.

  • چند روز پیش توی دانشگاه بودم. خواستم لپ تاپم رو از تو کوله پشتی در بیارم که از دستم ول شد. برش داشتم ظاهرا چیزیش نشده بود اما وقتی اومدم درشو باز کنم یه صدای تق تقی کرد. امروز هم دیگه اصلا تصویر نمیده ؟!
  • هفته پیش بچم لب تاپ  زد زمین . بعدش روشن کردم . قشنگ کار میکرد اما یه صدای تق تق از توش میومد. امروز که روشنش کردم دیدم اصلا تصویر نداره . صفه سیا شده !

اگر دستگاه شما دچار آسیب های فیزیکی مانند ضربه و یا سقوط از ارتفا شده باشد بهتر است برای بررسی ایراد آن ، به نمایندگی ها و مراکز تعمیرگاهی مجاز و با سابقه مراجعه کنید.

۲- آبخوردگی و مایعات ممکن است لپ تاپ را از رده خارج کند

اگر روی لپ تاپ شما مایعاتی مثل نوشیدنی ها و یا چای ریخته باشد ، بهتره بدونید اگر به درستی سرویس نشه بعدا با مشکل مواجه خواهید شد. سشوار گرفتن و اقدامات خودسرانه اینطوری  مشکل اصلی و عواقبش را مرتفع نمی کند. لپ تاپ آبخورده باید باز بشه و به روش اصولی و مرحله به مرحله تمیز بشه تا مایعات و مواد دیگه باعث سولفاته شدن برد و قطعات نشه

ممکن است علت روشن نشدن لپ تاپ شما، رسیدن مایعات به سطح برد و مدار یا سایر قطعات الکترونیکی آن باشد. در چنین مواقعی روشن کردن لبتاپ خطرناک و بعضا حادثه آفرین است. بهتر است در چنین شرایطی باتری دستگاه را خارج نموده و قبل از سولفاته کردن قطعات، برای سرویس دستگاه مراجعه کنید. مایعاتی مثل : آب و یانوشیدنی ها بعضا حاوی مواد رسانا هستند که باعث ایجاد اتصال کوتاه در مسیر قطعات می‌شود. در حالت دیگر: ممکن است رسوبات به مرور زمان به مسیر های اتصال و سیم کشی برد آسیب زده و یا قسمتی از آنها را بطور کامل از بین ببرند.


  • چای ریخت رو لپ تاپم، حسابی سشوارش گرفتم یه چند روز گذاشتم خشک بشه دو سه روز کاریش نداشتم بعد سراغش رفتم و روشنش کردم. چند روزهم درست و حسابی کار میکرد ولی نمیدونم چرا الان یهوئی از کار افتاد …!!!؟.
  • پریروز متوجه شدم لیوان شربت ریخته روی لپ تاپ ، با بلوور گرفتم بهش و حسابی خشکش کردم. دیدم روشن نشد گذاشتم شارژ بازم روشن نشد و الان آورم ببینم چشه !

هنگامی که دستگاه شما در معرض و نفوذ مایعات قرار میگیرد، ابتدا باتری را از لپ تاپ جدا کنید، و بدون معطلی برای سرویس سیستم مراجعه کنید. در صورت انجام اعمال خود سرانه لطفا قید مادربرد و یا یکی از قطعات مهم لپ تاپ خو را بزنید 😐

۳- نوسانات برق و شوک های الکتریکی

همانطور که میدانید ولتاژ های بالا و ناپایدار برق شهری به وسیله آداپتور ها کاهش یافته و پالایش می‌شوند که باتوجه به نیاز لپ تاپ ( مقدار خروجی ) برای آداپتور در نظر گرفته می‌شود. اما گاها نوسانات جریان برق و یا شوک های الکتریکی که مثلا : در مسیر جریان برق کارگاه های صنعتی وجود دارد به قدری شدید هست که قطعات محافظتی از پس آسیب و شوک ها بر نمیاد و در نهایت ممکن هست که مدار شارژ و یا حتی مادربرد لپ تاپ آسیب ببینند . اینگونه صدمات معمولا با وجود آثار سوختی قابل مشاهد هست. اما همیشه اینطور نیست . برای همین لازمه تا موضوع سوختگی در اثر نوسان برق توسط تعمیرکار لپ تاپ، در دست بررسی قرار بگیرد.

بخش دوم : بررسی مشکل روشن نشدن لپ تاپ

حالت اول : لپ تاپ برق ندارد !

در چنین مواقعی کاربر برای روشن کردن لپ تاپ یا نوت بوک تلاش می‌کند در حالی که ( اصطلاحا ) دستگاه برق ندارد ! قبل از هر چیز و در ابتدا منبع تامین انرژی الکتریکی ( آداپتور شارژر – باتری ) را به عنوان منبع برق دستگاه ، بررسی کنید . معمولا در چنین مواقعی میزان ( اندک ) شارژ باتری، قدرت روشن کردن دستگاه را ندارد. در این هنگام ، احتمالا با چراغ چشمک زن روبرو می‌شوید. این موارد را دنبال کنید :

  • احتمالا آداپتور کار نمی کند و یا اینکه یکی از کابل های ورود یا خروج جریان برق آن قطع شده . پس لازم است سلامت آنرا بررسی کنید.
  • بهتره باتری را از دستگاه خارج کرده و سیستم را بطور مستقیم و با کمک جریان ورودی برق ( آداپتور AC ) روشن کنید.

بسیاری از مواقع علت روشن نشدن لپ تاپ ، به تجهیزات و لوازم جانبی آن مرتبط هست در چنین مواقعی معمولا مادربرد و سایر قطعات داخل سیستم سالم هستند. پس احتیاجی به باز کردن قاب دستگاه نیست. اگر برای رفع ایراد اقدام نکنید ؛ ایراد لوازم جانبی که برای روشن شدن دستگاه دردسر ایجاد کرده می‌تواند به قطعات داخلی ( مدار شارژ یا برد اصلی ) صدمه وارد کند.laptoprepair101

چه زمانی باید به فکر خرید باتری باشیم ؟!

معمولا وقتی باتری دچار ایراد شد ، خیلی ها به فکر تعمیر آن هستند ! اگر از عمر باتری بیشتر از ۶ ماه گذشته با اطمینان خاطر بیشتری می‌توانید برای خرید باتری جدید اقدام کنید. چون مشخصا تعمیر آن ، بازده خوبی نداره .

قیمت باتری لپ تاپ

  • کلید پاور لپ تاپ معمولا به همراه برد کلید پاور تعویض میشود

برای تست مشکل باتری و تاثیر اون روی روشن نشدن لپ تاپ ، آنرا را از مدار خارج کنید ( اتصال با مادربرد را جدا کنید )


یکی از مشکلاتی که زیاد اتفاق می‌افتد : ایرادات آداپتور و شارژر لپ تاپ هست

یکی از برجسته ترین ایراداتی که باعث میشه دستگاه شما روشن نشه ؛ مشکل آداپتور اونه! مشکلات آداپتور لپ تاپ دلایل مختلفی داره . مثلا اگر چراغ شارژر روشن میشه ولی وقتی اونو به دستگاه متصل می‌کنید ( سیستم ) روشن نمیشه : این مشکل می‌تونه ناشی از قطعی در مسیر کابل شارژر و یا خراب شدن سر کانکتور یا اشکال در سوکت شارژر باشه.

خرید شارژر لپ تاپ


حالت دوم : لپ تاپ بوق می‌زند و روشن نمی شود !

یک سیستم بررسی و خطایابی برای کامپیوتر ها تعبیه شده . این برنامه که اختصارا P.O.S.T نام دارد در ابتدا هرکدام از قطعات سخت افزار را چک می‌کند. اگر در حالت استاندارد هر یک از قطعات حیاتی و اصلی سیستم رایانه اختلال یا ایرادی وجود داشته باشد، کل سیستم در آزمون P.O.S.T رد می‌شود. کاربر این ایراد را با کمک صدای Beep لپ تاپ متوجه می‌شود. البته هشدار Beep متد گوناگونی دارد که هرکدام از آنها بیانگر کد خطای ویژه ای هست.

روشن نشدن لپ تاپ به دلیل ایراد بایوس

مشکلات بوت، سیستم عامل و بایوس

مشکل در عملکرد Boot و یا عدم شناسایی صحیح درایو Bootable می تواند دلیل روشن نشدن لپ تاپ یا نوت بوک شما باشد. در این حالت تمامی قطعه ها سالم هستند. یک یا چند مورد از اختلالات بایوس هست که لپ تاپ شما را بدون تصویر می کند. این مشکلات بعضا در زمان بروز رسانی درایو ها و یا عدم تطابق نسخه بایوس اتفاق می‌افتد. اگر صفحه مربوط به بایوس را مشاهده نمی کنید بهتر است به تعمیرگاه لپ تاپ مراجعه نمائید.

آیا هنوز متوجه اشکال نشده اید ؟! اگر همه چیز ( Beep – نمایشگر – اتصالات و منبع برق و باتری ) در حالت استاندارد قرار دارد، ابتدا وارد صفحه تنظیمات بایوس شوید، سپس در قسمت درایو های Bootable بررسی کنید که : آیا H.D.D یا S.S.D شناسایی شده و آیا برای راه اندازی سیتم انتخاب شده و آماده هست یا خیر؟! در صورتی که درایو حافظه از نظر سخت افزار به درستی کار می‌کند ، احتمالا اطلاعات دیسک راه انداز به تعمیر و یا بازنویسی نیاز دارند . این کار به وسیله CMD – به کمک دیسک نجات – دیسک پشتیبان و یا برنامه راه انداز مخصوص نصب مجدد سیستم عامل قابل انجام است!

تنظیمات CMOS را در صورت خاموش شدن خودکار بررسی کنید.

BIOS لپ تاپ احتمالاً دارای تنظیماتی است که سیستم عامل را از وضعیت باتری کم مطلع می کند و باعث Hibernation  اجباری می گردد. زیرا این سریعترین راه برای خاموش کردن دستگاه بدون از دست دادن اطلاعات است. در این حالت آداپتور AC را وصل کنید ، زیرا Hibernation باعث می شود باتری ضعیف در عرض چند ساعت خالی شود. اگر بعد از اتصال مجدد آداپتور AC و راه اندازی مجدد ، شارژ آن به طور کامل خالی شود و باتری شارژ نمی شود، سعی کنید باتری را با لپ تاپ خاموش شارژ کنید. LED هنوز می تواند وضعیت شارژ را گزارش کند.

حالت سوم : رایانه روشن می‌شود اما نمایشگر تصویر ندارد !

ممکنه هنگامی که برای روشن کردن لپ‌تاپ ” دکمه پاور ” را فشرده باشید در پی آن دستگاه شما روشن شده و بطور کامل راه اندازی شود؛ اما به علت آنکه تصویری مشاهده نمی‌کنید دچار تردید و خطای ذهنی شده و درگیر یک موضوع گمراه کننده باشید و تصور کنید لپ تاپ روشن نمی شود. شاید نور دستگاه در کمترین حالت تنظیم شده و برای همین، تصویر در اماکن خیلی روشن و یا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قابل مشاهده نباشد. در چنین مواردی در مرحله اول تنظیمات نور سیستم عامل را دستکاری کنید. اما اگر واقعا هیچ چیز قابل مشاهده نیست شاید با مواردی مانند مشکلات زیر درگیر باشید :

  • اختلال در Hight-Voltage ( تصویر داریم اما خبری از نور نیست )
  • مشکل شکستن پنل نمایشگر ( ممکن است با چشم قابل رویت نباشد )
  • ایرادات فلت تصویر لپ تاپ ( به علت قطعی مسیر کابل فلت )
  • ایرادات گرافیک ( چیپست گرافیک خراب )

یکی از علایم لپ تاپ هنگامی که روشن می‌شود اما تصویر ندارد این است که : احتمالا صدای فن یا هارد دیسک مغناطیسی به گوش میرسد و یا چراغ پاور روشن است و یا چراغ هارد چشمک میزند. برای بررسی بیشتر موارد مربوط به تصویر نداشتن دستگاه لطفا علت تصویر نداشتن لپ تاپ را دنبال کنید.

اشکالات کلید‌پاور را جدی بگیرید ( Power Button )

پس از بررسی و عیب یابی لوازم برقی لپ تاپ و اتصالات مربوط به ورود جریان الکتریکی به دستگاه، اگر این لوازم سالم بودند و لپ تاپ روشن نشد، نوبت آن رسیده که از سلامت کلید پاور اطمینان حاصل کنید.کلید پاور با ایجاد اتصال مقطعی باعث روشن شدن دستگاه خواهد شد. درصورت خراب شدن این قطعه، لپ تاپ شما روشن نمیشه. بهترین روش برای تست کلید پاور ایجاد اتصال کوتاه در پایه های آن است، اما اینکار قدری خطرناک خواهد بود. اتصال اشتباه منجر به آسیب زدن به mainboard لپ تاپ خواهد شد. تست دقیق این قطعه را بهتره به تعمیرکار ماهر بسپارید. 

خراب شدن جک پاور

درگاه اتصال شارژر لپ تاپ در حقیقت محل اتصال آداپتور شارژر به بخش منبع تغذیه دستگاه هست. این قطعه به مرور زمان و به علت استفاده های مکرر دچار ایراد می شود. البته جایگزینی آداپتوری به غیر از مدل شارژر لپ تاپ، به عنوان علت اصلی آسیب به این بخش شناخته می شود. 

روشن نشدن لپ تاپ در بدترین حالت : نو پاور Laptop No Power

در این حالت دستگاه شما به هر دلیلی اصلا روشن نمیشه!  در حقیقت ولتاژ در سیستم جریان پیدا نکرده . البته اصطلاح نوپاور از نظر تعمیرکاران در حالتی است که دستگاه شما جریان نمی کشد. این موضوع با تست جریان مشخص میشه. در حقیقت لپ تاپ را به منبع تغذیه متصل می کنند. سپس میزان جریانی که پس از سوئیچ شدن دستگاه به آن وارد شده را اندازه می‌گیرند. اگر این مقدار کمتر از حد میزان لازم برای روشن شدن دستگاه باشد، این حالت را اصطلاحا LAPTOP NO POWER می گویند. این وضعیت ممکن است به دلیل اختلالات و بروز مشکل در قطعات اصلی سخت افزار لپ تاپ ( مادربرد ) رخ داده باشد.

البته علت روشن نشدن لپ تاپ برای NO POWER با NO SIGNAL تفاوت دارد. این موضوع با اسیلوسکوپ قابل بررسی خواهد بود. پس بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید. اما در ادامه این بخش ، برخی از قسمت هایی که با روشن نشدن و حالت نو پاور در ارتباط هستند را برای شما معرفی می کنیم! 

لپ تاپ در حالت نو پاور ، به بررسی و عیب یابی توسط تعمیرکار متخصص نیاز دارد.

بخش سوم :برای پیدا کردن علت روشن نشدن لپ تاپ چه اقدامی انجام بدهم ؟

بهتره به کمک چک لیست و مرحله به مرحله ایرادات را بررسی کنید تا علت روشن نشدن لپ تاپ را بیابید. در این مورد باید با ساختار دستگاه و نحوه کارکرد اون آشنائی پیدا کنید. بعد از اطلاع درباره الگوریتم تأمین انرژی لپ تاپ می تونید تک تک قطعات را بررسی کرده و به دلیل روشن نشدن آن پی ببرید. اگر اطلاعات بیان شده تا کنون نتونسته به رفع مشکل دستگاه شما کمکی بکنه، بهتره تمام قسمت هایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید را بیازمایید. این تصویر ( پائین ) یک نقشه راه کلی برای مسیر تأمین انرژی دستگاه شماست.


هزینه تعمیر لپ تاپ در صورت روشن نشدن چگونه محاسبه می شود !؟

صادقانه بگم همچین مواقعی که دستگاه شما کار نمی‌کنه شاید مشکل روشن نشدن لپ تاپ جزئی باشه و هزینه تعمیر اون زیاد نباشه. در حالت دیگر، ممکنه علت روشن نشدن لبتاپ یک مشکل سخت افزاری مهم باشه و تعمیرکار ( نابلد ) مرتباً برای روشن کردن دستگاه شما تلاش کنه. تازه اون موقع هست که شما باید قید یه قطعه اصلی مثل مادربرد دستگاه خودتونو بزنین چون زیر شوک های پی در پی از دست رفته …

اگر یه قطعه اصلی ( مثل مادربرد ) دچار آسیب ناپیدا شده باشه و تعمیر کار بی تجربه بخواد با آزمون خطا ایراد دستگاه شما رو پیدا کنه اون موقه هست که : وقت شما تلف میشه و از طرفی ممکنه دستگاه تون نابود بشه! پس لطفا خونسردی خودتونو حفظ کنین و در مورد تعمیر لپ تاپ عجولانه تصمیم نگیرید! بهتره برای بررسی دستگاه در صورت وجود گارانتی به نمایندگی لپ تاپ و یا تعمیرگاه معتبری مراجعه کنید. البته همیشه گارانتی و نمایندگی ملاک و معیار انتخاب تعمیرگاه نیست !

نهایتا برای اینکه بفهمیم هزینه تعمیر دستگاهی که اصلا روشن نمیشه چقدر هست و رفع مشکل روشن نشدن لپ تاپ چه مدت زمان لازم داره ، باید دستگاه و متعلقاتش را بررسی کنیم . اگه لپ تاپ یا نوت بوک به لوازمی مثل آداپتور یا باترری نیاز داشته باشه معمولا هزینه مشخصه اما برای تشخیص موارد دیگه مثلا : تعویض و یا تعمیر مادربرد، معمولا نیاز به بررسی بیشتر دستگاه شما توسط تعمیر کار هست. اینکه لپ تاپ با یک سرویس مختصر روبراه بشه یا اینکه یه قطعه اصلی ایراد پیدا کرده باشه خیلی فرق داره و روی میزان هزینه نهایی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

هشدار مهم در مورد علت روشن نشدن لپ تاپ !

اگر احیانا لپ تاپ یا نوت بوک شما پس از اتفاق و یا حادثه ای از کار افتاده ، به شما توصیه می‌کنم که تلاش برای روشن کردن آنرا متوقف کنید. دستگاه هایی که به علت آسیب های فیزیکی از کار افتاده اند به مرگ نزدیک هستند و باید در اسرع وقت توسط تعمیرکار حرفه ای مورد بررسی قرار گیرند. برخی از این آسیب ها شامل موارد زیرهستند. ابتدا موارد گفته شده را بررسی کنید و اگر از عدم بروز این آسیب ها و این موارد خطرناک خیالتان راحت شد، ادامه مطلب را دنبال کنید.

  • نفوذ و رخنه مایعات به داخل پنل و تماس یا رسوب کردن مواد مایع روی سطح برد یا قطعات الکترونیکی لپ تاپ.
  • سقوط از ارتفاع و یا آسیب های ناشی از ضربه های سخت مانند : تصادف و برخورد لپ تاپ با سطوح محکم.
  • نفوذ گرد و غبار و براده های فلز از طریق سیستم خنک کننده و مسیر گردش هوای رایانه.

مکان های ورود ممنوع لپ تاپ برای کاربران کنجکاو

ما معمولا به مشتریان خودمون توصیه می‌کنیم: زمانیکه با مشکل روشن نشدن لپتاپ مواجه می‌شوند به بررسی فیزیکی قسمت های دم دستی اکتفا کنند. باز کردن برخی از قسمت های لبتاپ و یا متعلقات آن ، برای سلامتی قطعات خطر آفرین هست. البته درون ( برخی از ) انواع منبع تغذیه دوتا خازن بزرگ و قوی هست که احتمال برق گرفتی به وسیله اونها وجود داره.

آسیب های بیشتر برایند تعمیرات نا کارآمد، چه پیامد هایی بجای رفع ایرادات اصلی دارد ؟

بسیاری از مشتریان بعد از بررسی و اقدام شخصی برای عیب یابی اینکه چرا لپ تاپ روشن نمیشه ، حتی هنگام بازکردن قاب لپ تاپ با مشکل مواجه شدند. آنها به طور ناخواسته به مادربرد دستگاه صدمه رسانده اند و هزینه تعمیر را به طرز چشمگیری افزایش داده اند. اگر ابزار بازکردن لپتاپ اصطلاحا رد کنه و به ریز قطعات روی مادربرد برخورد کنه. ممکنه باعث کنده شدن اونها بشه. یدک بسیاری از این ریز قطعات معمولا گیر نمیاد. و اگر هم بتوانید اونها رو تهیه کنین معمولا به علت اینکه قطعه قبلی از روی مدار چاپی کنده شده اصلا مشخص نیست که مدل قطعه چی هست!

آیا تعجب آوره که نقص فنی یا نبودن یه قطعه کوچیک بتونه یه مادربرد با این همه کارائی را از کار بندازه؟ اما این موضوع کاملا حقیقت داره.  پس اگر بعد از بررسی مواردی که در این مقاله به اونها اشاره کردیم نتوانستید مشکل روشن نشدن لپ تاپ را پیدا کنید، لطفا برای رفع این ایراد به تعمیرگاه متخصص مراجعه کنید.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

چهار × 3 =