برای خرید کالای دست دوم دیجیتال در اصفهان این 7 کلید را از دست نده

این یک راهنمای خرید کالای دست دوم دیجیتال است. برای تمام افرادی که قصد خرید گوشی کار کرده و یا لپ تاپ نوت بوک و حتی مک بوک کارکرده را دارند می‌تواند مفید باشد. حتی اگر قصد خرید یک گیرنده دیجیتال را دارید آیا می‌خواهی یک تلویزیون دست دوم خرید کنیم محتوای این مقاله برای شما مفید خواهد بود.  اجازه دهید این مقاله دیجی باران را شروع کنیم.

کالاهای دست دوم از نوع دیجیتال به عنوان یک گزینه اقتصادی برای افرادی مناسب است که بودجه کمی را برای خرید خودشان اختصاص داده‌اند. البته اینگونه محصولات دردسرهای خاص خودشان را دارد. حالا اینجا با چند نکته شروع می‌کنممن می‌خواهم شما خرید بهتری داشته باشید. پس اجازه دهید مقاله خود را شروع کنم.

1-علائم و شواهد فیزیکی کالای دست دوم دیجیتال را بررسی کنید

وقتی صحبت از خرید یک کالای دست دوم می‌شود. نحوه استفاده کاربر قبلی روی سلامت فیزیکی دستگاه تاثیر مستقیم دارد.  اگر صاحب قبلی کالایی که قصد خرید آن را داریم از وسیله مد نظر برابر مواردی مانند ضربه و گرد و غبار درست محافظت کرده باشد طبیعتاً خرید شما به عنوان صاحب بعدی دستگاه یک خرید موفق خواهد بود.

به طور مثال لپ‌تاپ‌هایی که در شرایط درستی نگهداری نشده باشددارای آثار شکستگی و یا سوختگی بر اثر داغ شدن بیش از حد می‌باشد . یا برای خرید گوشی دست دوم بهتر است به لبه‌ها و گوشه‌های آن به دقت نگاه کنید حتی من گوشی‌های آیفون بسیاری را دیده‌ام بانک شاسی فلزی دارند اما به خاطر زمین خوردن محکم و ضربه‌های مکرر از لبه‌ها و گوشه‌ها آسیب دیدند. 

2-آیا باتری دستگاه سالم است

کالای دست دوم دیجیتال پرطرفدار مانند گوشی‌های موبایل و رایانه‌های قابل حمل به لطف باتری‌ها در همه جا قابل استفاده هستند. اگر بیشتر از یک سال از عمر دستگاه نگذشته سالم بودن باتری و عوض نشدن آن یکی از علائم کم کار بودن دستگاه مد نظر است. استفاده ناصحیح از دستگاه‌های دیجیتالی منجر به پیری زودرس باتری آن خواهد شد. به طور مثال وقتی صحبت از خرید یک گوشی دست دوم آیفون به میان می‌آید باید سلامت باتری آن نزدیک به ۹۰ درصد باشد این یعنی از گوشی به درستی نگهداری شده. 

یا حتی ساعت‌های هوشمند و اسپیکرهای بلوتوثی و شارژی دست دوم که دارای باتری هستند نباید آثار فرسودگی باتری مانند خالی شدن زود هنگام را از خود بروز دهند. باتری فرسوده برای دستگاهی که کمتر از دو سال کار کرده خبر از حال و روز بعد آن می‌دهد. وقتی یک دستگاه ظاهر خوبی ندارد و باتری آن رو به راه نیستبهتر است برای خریدش تردید کنیم. ممکن است اوضاع از این بدتر باشد به طور مثال احتمال آب خوردگی و آسیب به برد اصلی الکترونیکی وجود دارد.

3-به صفحه نمایش دقت کنید  

ما یک اصطلاحی داریم که می‌گوییمصفحه نمایش با شما حرف میزنه ! حالا این یعنی چی ؟! صفحه نمایش شکسته و یا حتی صفحه‌ای که دارای خط و خش است خبر از حال ناخوش دستگاه مورد نظر را دارد. خصوصاً در نمایشگرهای کارکرد و دست دوم این مورد بسیار مهم است اگر قصد خرید یک تلویزیون و یا مانیتور کارکرده را دارید به سلامت سطح پنل آن بسیار دقت کنید. پیکسل سوختگی و یا وجود خطوط رنگی در صفحه ارزش خرید دستگاه را به طور کامل کنسل می‌کند .

صفحه نمایشی که دارای آسیب فیزیک است به زودی به طور کامل از کار افتاده و تصویر کاملاً از دست می‌رود! اینکه من چند سال است با این دستگاه در همین حالت کار می‌کنم اصلاً توضیح خوبی نخواهد بود…. ! اگر با چنین مانیتوری روبرو هستید بی‌درنگ صحنه را ترک کنید.

مانیتورهایی که دارای شکستگی خطوط رنگی هستند اصلا ارزش خرید را ندارد کتاب‌های قدیمی دست دوم اگر چنین حال و روزی را داشته باشند فاقد ارزش خرید هستند زیرا هزینه تعمیر و جایگزینی صفحه نمایش بسیار بالا بوده و برای جایگزینی مقرون به صرفه نیست. یا گوشی‌های دارای هاله رنگی در صفحه هستند اصلا ارزش خرید را ندارد .

4-به صداها گوش کنید

آیا قصد خرید یک رایانه دست دوم را دارید به تمام صداها گوش کن از هنگامی که سیستم را روشن می‌کنیم به سر و صداهایی که احتمالا از داخل کیس و یا از داخل لپ تاپ کارکرده بیرون می‌آید به دقت گوش کنیم صداهای اضافه مثل صدای ناهنجار فن شدن صدای تلق و طلق ناخوشایند است این‌ها علائم خوبی نیست ! صدای بعدی که برای خرید کالاهای دیجیتال کارکرده اهمیت دارد مربوط به صدای بلندگوها و اسپیکرها است اینکه بخواهید یک اسپیکر دست دوم بخریم یا اینکه هر کالایی که دارای بلندگو و اسپیکر است را بررسی کنیم توجه به کیفیت و خروجی صدا بسیار اهمیت‌ دارد 

 تقریبا تمامی کالاهای دیجیتال اسپیکرها و بلندگوهای داخلی هستند. از مانیتورها و نمایشگرهای رومیزی که برای رایانه استفاده می‌شود گرفتهتا تلویزیون‌ها و نمایشگرهای مختلف دارای سیستم پخش صوتی داخلی هستند حتی بسیاری از رایانه‌های قابل حمل نیز از فناوری برندهای معروف برای پخش صدا بهره می‌برند. شنیده شدن صدای وزوز از بلندگو ها خبر خوبی نیست. وقتی یک دستگاهی که زیاد هم قیمتی نیست خروجی صدای خوبی ندارد و بلندگوهای آن وزوز می‌کند یعنی کاربران بدون ملاحظه از آن استفاده کردند.


5-کلیدها را بررسی کنید

کلیدها یکی دیگر از بخش‌های مهمی است که باید هنگام بررسی یک کالای دست دوم دیجیتال به آن دقت کنیم . شما قصد خرید یک رایانه را داشته باشید یا اینکه می‌خواهید یک تلویزیون خانگی دست دوم بخرید برای ما خیلی تفاوت ندارد .وقتی صفحه کلید خراب است این یعنی کاربر خوبی نداشته! خوب حالا لپ‌تاپی را فرض کنید که دو سال بیشتر کار نکرد اما تمام کلیدهای آن پاک شده خب این به نظر من فاجعه است!

به سراغ تلویزیون‌ها برمی‌گردیم. موقتی ریموت کنترل دستگاه را بررسی می‌کنید و متوجه می‌شویدشماره‌ها پاک شده یا مقدار زیادی خط و خش داردیعنی شما با یک کاربر بدون ملاحظه طرف هستید. شما را به حساب یک دستگاه دو سال کارکرد مورد بررسی قرار داده‌ایداما کمی بیشتر از سه سال روی این قضیه حساب کنیم زیرا احتمال این وجود دارد که کارشب‌های بسیاری راجلوی تلویزیون خوابش برده باشهدستگاه تا صبح روشن مانده باشد.

6-وضعیت تعمیر یا خدمات را مورد بررسی قرار دهید

به نظر من در قرار اول خرید نکنید! خصوصاً وقتی قیمت پیشنهادی برای خرید یک دستگاه دست دوم واقعاً پایین‌تر از سایر دستگاه‌های مشابه باشد کمی شک کنید. ممکن است دستگاه بسیار تمیز و کم کار به نظر برسد اما یک مشکلی وجود دارد. من اینجا درباره دستگاه‌هایی صحبت می‌کنم که با مشکل قطعات و تعمیرات مواجه است . برخی از دستگاه‌ها اصطلاحاً رند بازار نیستند و خریداران با مشکل پیدا کردن تعمیرکار و یا پیدا کردن قطعه جایگزین برای رفع عیوب چنین دستگاه‌هایی درگیر هستند .

وقتی یک کالایی را مورد بررسی قرار می‌دهید حتما بهتره قبل از خرید با یک تعمیرکار متخصص مشورت کنیم یک تعمیرکار که چه عرض کنم به چند تعمیرکار سر بزنید و درباره قطعات موجود این دستگاه و مواردی که به تعمیر و نگهداری آن مرتبط است سوال کنید .

7-جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

خوب اینجا سعی کردم چند نکته مهم برای بررسی و خرید تمام کالای دست دوم دیجیتال را بیان کنم نکاتی که اینجا گفتیم برای خرید هر نوع کالایی تقریبا مفید است توضیحات کاملا عمومی بوده و منحصراً به نوع یا مدل دستگاه خاصی مرتبط نیست سایر موارد مانند داشتن گارانتی معتبر برای خرید یک دستگاه دست دوم بسیار مهم است حتی اگر مدت گارانتی دستگاه تمام شده باشد اما شرکت گارانتی کننده یک شرکت معتبر باشداین یعنی شما با کالای خوبی سر و کار داریدکالاهای اصلی و با کیفیت توسط شرکت‌های گارانتی معروف و دارای اعتبار ضمانت می‌شود.

امیدوارم این مطلب تا اینجای کار برای شما مفید واقع شود. این مقاله در آینده نزدیک با نکات مهم‌تری به روز رسانی و تکمیل خواهد شد . بسیار خوشحالیم که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید و این مطلب را مطالعه نمودید من محمد کدخدایی از دیجی باران در خدمت شما هستم اگر سوال یا مطلبی هست حتماً در بخش نظرات با ما در میان بگذارید با تشکر.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

دو + 18 =