راهنمای خرید دوربین عکاسی خانگی 10 نکته مهم

مواردی وجود دارد که برای انتخاب و خرید دوربین عکاسی خانگی اهمیت زیادی دارد. یک سری موارد جامع برای انتخاب شما تاثیر گذار هست. مثلا اینکه : بین عکاسی یا فیلمبرداری کدام مورد برای شما الویت بیشتری دارد. البته وزن دوربین و یا کیفیت تصویر برداری برای خریدار مهم هست. در کنار همه این موارد : قیمت دوربین نیز اهمیت زیادی دارد. دوربین ها از نظر کاربردی در دسته بندی های مختلفی طبقه بندی شده اند. با دیجیباران همراه باش تا در این باره اطلاعات خوبی را به شما ارائه کنم.

نکات مهم برای خرید دوربین عکاسی خانگی

موارد مهمی که برای خرید دوربین عکاسی حائز اهمیت است را در ادامه این مطلب برای شما آماده کرده ام ؛ این موارد شامل : نکات سخت افزاری و تکنولوژی های مهم مثل : کیفیت ، رزولوشن ، مگاپیکسل و سایر مشخصه های مهم انتخاب دوربین است. لطفا بامن همراه باشید.

  • دوربین ها از لحاظ فنی و کاربرد در 4 دسته طبقه بندی می شوند.
  • این مدل ها شامل  کامپکت، بریج/ شبه اس‌ال‌ار DSLR و بدون آینه است.
  • معیار شما برای انتخاب و خرید دوربین اهمیت دارد.
  • شما با توجه به نیاز خودتان می توانید مدل دوربین مورد نظر را انتخاب کنید.
  • وزن و اندازه خود دوربین ، کیفیت و ابعاد تصویر و سایر پارامتر ها بررسی می شوند.
برندهای خرید دوربین عکاسی

مساله انتخاب برند برای خرید دوربین عکاسی

مساله ای که از دید مشتری اهمیت دارد؛ توجه به برند سازنده دوربین عکاسی است. شرکت های مختلفی برای تولید دوربین های عکاسی در حال رقابت هستند. شرکت سامسونگ تقریبا هر وسیله الکترونیکی و دیجیتالی که برای مردم جذاب هست را تولید کرده است . انواع دوربین دیجیتال سونی برای کاربران خانگی شناخته شده است زیرا از قیمت مناسبی برخوردار بوده و هست اما محصولات کانن و نیکون برای بسیاری از عکاسان ، حرفه ای تر هستند.

انواع دوربین مناسب برای عکاسی خانگی

شناخت کاربرد و دسته‌بندی هریک از دوربین های موجود در بازار ؛ یکی از مهم‌ترین مراحل برای خرید دوربین عکاسی و فیلم‌برداری است. با شناخت ویژگی و امکانات دوربین و توجه به بودجه و نیاز خودتان، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه مطلب ؛ مهم‌ترین دسته‌بندی ها برای دوربین‌های عکاسی را مشاهده می کنید

خرید دوربین عکاسی خانگی

کامپکت خانگی : مقرون به صرفه اما غیر حرفه ای

دوربین‌های کامپکت خانگی ارزان‌ترین و ابتدایی‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند. دوربین خانگی تنها برای یک هدف ساخته شده ‌است: دوربین را سمت سوژه  مورد نظر گرفته سپس عکاسی کنید . چیزی شبیه اتفاقی که در گوشی‌های هوشمند رخ می دهد.

دوربین هایی که اصلاحا ” سری خانگی ” نامیده می شود : از حسگر‌های کوچک ۱/۲.۳ اینچ بهره می‌برند. از این سنسور ها توقع کیفیت ( خیلی خوب ) بعید است. این دوربین ها سبک و کوچک بوده و حمل آسانی دارند اما قابلیت تعویض و ارتقای لنز را ندارند.

سری حرفه ای برای افراد حساس

دوربین های مجهز به تکنولوژی های مخصوص عکاسان حرفه ای از دیرباز وجود داشته است. اما از زمانی که وجود دوربین در تلفن همراه مورد استقبال مردم قرار گرفت ، سازندگان دوربین های عکاسی نیز تصمیم گرفتند که سخت افزار و امکانات دوربین های معمولی را افزایش دهند تا در مقابل دوربین گوشی حرفی برای گفتن وجود داشته باشد. دوربین های حرفه ای از قیمت پایه 300 دلار الی 1500 دلار وجود دارند.

مشخصات فنی دوربین حرفه ای خانگی

عموما از حسگر‌هایی با ابعاد ۱ اینچی ، میکرو چهارسوم یا APS-C دوربین‌های کامپکت پیشرفته  درکنار لنز‌های ثابت ( نداشتن قابلیت تعویض لنز ) بسیار باکیفیت و گشودگی دیافراگم بالا بهره می‌برند. این موضوع منجر به بهبود قابل‌توجه کیفیت عکاسی آن‌ها به‌خصوص در محیط‌های تاریک و ایزو بالا شده است

قیمت دوربین های حرفه ای خانگی

دوربین گوشی‌های هوشمند جدید درحال‌حاضر با وجود پیشرفت‌های چشمگیر،  قابلیت رقابت با این دوربین های عکاسی را ندارند. البته این دوربین های عکاسی با برچسب قیمتی ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ دلار در فروشگاه های بزرگی مثل آمازون عرضه می شوند.

این دسته از دوربین‌ها به‌خصوص در نمونه‌های گران تر ، صرفه اقتصادی چندانی ندارند. بااین‌حال اگر به‌دنبال محصولی کوچک با قابلیت حمل بالا و البته توانمند برای کاربرد‌های عادی و خانگی هستید، دوربین‌های کامپکت حرفه ای رده‌بالا به‌خوبی قادر به تأمین نیاز‌های شما خواهند بود.

دوربین بخرم یا گوشی با دوربین خوب !

در پی این تصمیم و برای برنده شدن مسابقه ” بین موبایل و دوربین عکاسی ” دوربین هایی با کامپکت رده بالا تولید شده و به بازار عرضه شدند. این دوربین های جدیدتر همچنان قابلیت تعویض لنز را ندارند اما از لنز های با کیفیت بالا ، حسگر های قوی و فناوری های پیشرفته تری بهره مند هستند. خروجی تصویر دوربین های حرفه ای در مقابل عکاسی با گوشی از کیفیت و ابعاد تصویر قابل توجهی برخوردار است. گوشی های امروزی نیز به لنز های چند گانه مجهز شده است . این مجموعه نهایتا : کیفیت ، وضوح و عمق تصویر مناسبی را در معرض دید مشاهد گر تصاویر قرار می دهد.

معیار های سنجش کیفیت عکس

اصطلاح مگاپیکسل به تعداد نقاط رنگی مربوط میشه که در ابعاد کلی تصویر مشاهده می کنید ! طبیعتا هرچه این نقاط بیشتر باشند کیفیت عکس شما بالاتر میره . این یعنی زمانیکه می خواهید عکس را چاپ کنید با کیفیت بالاتری مواجه خواهید شد یا حتی موقع نمایش عکس روی مانیتور و صفحه نمایش ، می‌تونید تصاویر با کیفیت تری را مشاهده کنید. تمام این موارد را هنگام خرید با فروشنده چک کنید. حد اقل کیفیتی که امروزه مطلوب هست از 20 مگا پیکسل شروع میشه

این مقاله به صورت همگفتگی بروز رسانی و تکمیل می شود.

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

هفده − 3 =