7 برنامه رایگان کوچک اما مهم برای کامپیوتر شما

ما هر از گاهی تعداد زیادی از برنامه‌های کامپیوتری متمایز را در مجموعه بهترین نرم افزارها مرور می‌کنیم که با اولویت جدید بودن پیشنهاد، برتری و مزیت در هر معرفی برای شما منتشر می شود اما گجت های کوچک چطور؟! برخی از توسعه دهندگان، برنامه های نرم افزاری کوچکی را به منظور حل مشکل رایانه یا آسان تر کردن کار با برنامه های کاربردی منتشر می کنند. در واقع این ابزارها بسیار زیاد هستند و ما امروز 7 ابزار کوچک که نیازی به نصب ندارند را به شما معرفی می کنیم.

1- نرم افزار MicSwitch

این یک برنامه رایگان برای ویندوز با عملکردی خاص است که فرآیند خاموش کردن میکروفون را آسان‌تر می‌کند و با کلیک یک دکمه کار می کند. برنامه MicSwitch راه ساده‌ای برای روشن/خاموش کردن سریع میکروفون رایانه از طریق میانبر صفحه کلید را فراهم می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را اجرا کنید و کلید میانبر ( مدنظر ) را در قسمت Hotkey قرار دهید، سپس در هنگام استفاده از این میانبر می توانید صدایی که از میکروفون می آید را فعال یا غیرفعال کنید، یا اینکه می توانید صدای میکروفون را کاهش دهید.

برنامه یک علامت ثابت را روی صفحه نمایش نشان می دهد که وضعیت فعالیت میکروفون را نشان می دهد تا فراموش نکنید میکروفون را برای تماس ویدیویی یا جلسه آنلاین روشن بگذارید.

لینک دانلود MicSwitch از گیت هاب

2- Auto Saver

این یک برنامه کوچک رایگان برای ویندوز است که عملکرد بسیار مفیدی را اضافه می کند. با اتو سیو مطمئن میشوید تغییراتی که در یک سند یا پروژه در هر برنامه دیگری ایجاد می کنید ذخیره می شود تا در صورت قطع برق ناگهانی آنها را از دست ندهید. به عبارت ساده، AutoSaver یک ویژگی ذخیره خودکار را به هر برنامه ای مانند فتوشاپ یا مایکروسافت ورد اضافه می کند. بنابراین کارهای شما و تغییراتی که در فایل ها ایجاد می کنید همیشه ذخیره می شوند. این برنامه بسیار ساده است و تقریباً با هر نسخه از ویندوز کار می کند، حجم آن فقط 1 مگابایت است و حتی نیازی به نصب آن ندارید. اما در نظر داشته باشید که ابتدا باید پکیج .NET Framework 4 را نصب کنید تا مشکلی در راه اندازی آن نداشته باشید. 

لینک دانلود

3- VOVSOFT – Duplicate File Finder

برنامه ای که به شما کمک می کند فایل های تکراری را پیدا کنید و آنها را از رایانه خود حذف کنید تا مقداری فضا ذخیره شود. Duplicate File Finder از VOVSOFT یک برنامه کاملا رایگان است که با رابط کاربری بسیار ساده ارائه می شود. با شروع استفاده از برنامه می توانید یک یا چند پوشه را برای جستجوی فایل های تکراری اضافه کنید، همچنین می توانید شرایط خاصی را هنگام جستجو برای اسکن دقیق تر مانند یافتن فایل ها با پسوند خاصی را اضافه کنید. یا فایل هایی که بزرگتر از یک حجم خاص هستند را مشخص نمایید. همچنین می‌توانید نوع جستجو را انتخاب کنید، یا به‌طور خاص‌تر، می‌توانید برنامه را برای یافتن فایل‌های تکراری فقط بر اساس نام، اندازه یا محتوای آنها اسکن کنید. 

بوک دست دوم در اصفهان

این برنامه لیستی از تمام مواردی را که معیارها را با نتایج جستجو مطابقت دارند نمایش می دهد. وقتی به تب Duplicates می روید، به راحتی می توانید مواردی را که دیگر نیازی ندارید انتخاب کرده و با یک کلیک به سطل زبانه بفرستید. لینک دریافت

4- TbVolScroll

این یک برنامه کوچک رایگان است که عملکرد مفیدی را در ویندوز اضافه می کند و به شما این امکان را می دهد تا به سرعت صدای رایانه را با استفاده از اسکرول ماوس تنظیم کنید. TbVolScroll فرآیند تغییر صدا را تا حد امکان ساده می کند، زیرا به جای استفاده از کلیدهای رسانه روی صفحه کلید یا کاهش/بالا بردن دستی صدا مستقیماً از بلندگو، روش کاملاً متفاوتی برای کنترل صدا در رایانه ارائه می دهد.


هنگامی که برنامه در حال اجرا است، فقط نشانگر ماوس خود را به سمت نوار وظیفه (در هر نقطه از نوار) ​​بگیرید و سپس از چرخ ماوس برای حرکت به سمت بالا یا پایین برای کنترل صدا استفاده کنید، نوار کوچکی ظاهر می شود که سطح صدای فعلی را نشان می دهد و رنگ را بر اساس صدا تغییر می دهد. سطح انتخاب شده به طور پیش فرض، برنامه در هر بار ، صدا را 5 درصد تنظیم می کند اما می توانید این درصد را در تنظیمات کم یا زیاد کنید و به راحتی می توانید رنگ و اندازه نشانگر را نیز کنترل کنید.

دریافت برنامه کنترل صدا

5- تغییر اندازه پنجره

این یک برنامه رایگان است که به شما امکان می دهد اندازه های یک پنجره ( برنامه خاص ) را ذخیره و بازیابی کنید، به طوری که در صورت تغییر اندازه یا ابعاد پنجره، می توانید برای بازگشت مجدد به اندازه های قبلی کلیک کنید. استفاده از Window Resizer بسیار آسان است، ابتدا یک پنجره از هر برنامه ای را باز می کنید و اندازه های مشخص شده را برای آن تنظیم می کنید و سپس برای برنامه Ctrl + Alt + S را فشار می دهید تا اندازه ها ذخیره شود. حالا هر تغییری در ابعاد پنجره اعمال کنید اگر Ctrl + Alt + R را فشار دهید؛ بلافاصله موقعیت پنجره بازیابی می شود و در نهایت ابعاد آن به اندازه ای است که شما در نرم افزار مشخص نموده اید.

شما می توانید هر تعداد احتمالی را برای اندازه پنجره را ذخیره کنید. این برنامه اجازه می دهد تا فایل خروجی حاوی لیست پنجره های ذخیره شده و ابعاد آنها را دخیره کنید تا بتوانید بعداً هنگام نصب مجدد Window Resizer آن را بازیابی کنید. دریافت از گیت هاب

6- Touch Zoom Desktop

این یک برنامه رایگان است که به شما امکان می دهد صفحه نمایش رایانه خود را با استفاده از میانبر صفحه کلید و اسکرول ماوس “بزرگ” کنید. Touch Zoom Desktop یک عملکرد بزرگنمایی سریع پنجره را به رایانه شما اضافه می کند. اگر برنامه خاصی را اجرا می کنید و می خواهید پنجره را به حداکثر برسانید تا واضح دیده شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی کلید Ctrl کلیک کرده و نگه دارید و برای بزرگنمایی/کوچک کردن صفحه کامپیوتر از اسکرول ماوس یا علامت مثبت و منهای روی کیبورد استفاده کنید.

7- برنامه Force Delete

برنامه‌ای کوچک که به شما کمک می‌کند تا فایل‌ها را به اجبار حذف کنید، حتی آن‌هایی که به دلیل نداشتن مجوزهای لازم پاک نمی‌شوند با این برنامه قابل حذف شدن است. به عبارت ساده، برنامه Force Delete هر فایلی را در دستگاه شما ( مجبور می کند ) که به طور دائم و غیرقابل برگشت از هارد دیسک حذف شود. این یعنی حتی برنامه های بازیابی قادر به یافتن و بازیابی فایل های پاک شئه نخواهند بود.

برای حذف دایمی فایل ها از کامپیوتر ، باید فایل ها را بکشید و به پنجره اصلی Force Delete رها کنید. اگر فایل مربوط به برنامه یا فرآیندی باشد که در حال حاضر در حال اجرا است، برنامه Force Delete از شما می خواهد که فرآیند را ببندید تا از حذف فایل جلوگیری نکند.ب

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد Force Delete این است که نرم افزار به لیست کلیک راست اضافه می شود. به عبارت دیگر، لازم نیست هر زمان که می‌خواهید فایلی را حذف کنید حتما پنجره اصلی آن را به صورت دستی باز کنید. در عوض، فقط روی فایل کلیک راست کرده و ویژگی مورد نیاز خود را انتخاب کنید (حذف دائم یا انتقال فایل به سطل زباله)

دیجی باران
از دیدن افکار شما خوشحال خواهیم شد

پاسخ دهید

4 × 2 =