خرید باتری لپ تاپ در اصفهان از عمده فروش باتری نوت بوک 1000 مدل!

خرید باتری لپ تاپ ، فهمیدن مدل و بررسی مشخصات و پیدا کردن پارت نامبر باتری رایانه های قابل حمل و همچنین عوض کردن باتری رایانه و داشتن بهترین تجربه از باتری جدید در حد نسخه اورجینال از دغدغه های صاحبان لپ تاپ و سایر رایانه های قابل حمل است. پس با این مقاله همراه شما هستم تا بهترین راهنمای خرید و مدل یابی باتری رایانه های قابل حمل را تقدیم حضورتان نمایم.

  • باتری های لپ تاپ از نظر ساختار شامل : لیتیوم یون و لیتیم پلیمر است.
  • انواع باتری لپ‌تاپ از نظر نصب شامل باتری بیرونی – پر تابل ( لیتیوم یون ) و باتری داخلی ( پلیمری ) است.
  • برای تعویض باتری ابتدا باید از خراب بودن آن مطمئن باشید.
  • برای تعویض باتری باید مدل دقیق لپ تاپ و پارت نامبر باتری را به دقت بدانید
  • باتری های پرتابل به راحتی قابل تعویض است ولی باتری های داخلی باید توسط مرکز تعمیراتی تعویض شود.

اکنون شروع کنید!

  1. باتری مناسب با لپ تاپ من، دارای چه مشخصاتی است !
  2. آیا باتری من و باتری جایگزین آن کاملا اورجینال هستند !؟
  3. آیا توان باتری ( وات ساعت ) برای یک مدل متفاوت است و روی کارکرد و عمر آن تاثیر دارد ؟!

اینجا درباره انتخاب و خرید باتری به مطالبی دست می یابید که این عامل ذخیره و منبع انرژی الکتریکی را با بهترین نمونه موجود جایگزین خواهید کرد.

مثال مهم

پیدا کردن باتری برای دستگاه های پر فروش مثل ASUS N552 آسان است اما برخی از لپ تاپ ها خصوصا دستگاهای استوک وارداتی گمنام برای شما دردسر ایجاد می کند چون احتمال کمیاب بودن آن وجود دارد. برای تجربه بهترین خرید لطفا موارد زیر را دنبال کنید

باتری لپ تاپ شما از نوع داخلی است یا بیرونی؟!

مهم ترین نکته برای راهنمایی خرید باتری نوتبوک و لپ تاپ این است که بدانید : معمولا دو نوع باتری قابل شارژ برای انواع لپ تاپ و نوتبوک طراحی و ساخته شده است. شما این دو مدل را با عنوان باتری داخلی ( اینترنال ) باتری بیرونی ( اکسترنال ) خواهید یافت.

خرید انواع باتری لپ تاپ در اصفهان

باتری بیرونی – پرتابل

این نوع باتری یک بسته نصبی است که معمولا در دستگاه های قدیمی تر دیده می شد. بسته باتری بیرونی یا پرتابل شامل چند سلول قابل شارژ از جنس لیتیوم یون و مدل 18650 می باشد. این بسته معمولا در قسمت کف دستگاه نصب شده است و به راحتی قابلیت مدل یابی و جایگزینی دارد.

باتری لپ تاپ مدل پرتابل و بیرونی

فرض کنید لپ تاپ روبروی شما باز است . ووقتی دستگاه را به سمت کف برعکس کنید متوجه خواهید شد که باتری بیرونی یا پرتابل در قسمت کف لپ تاپ ( زیر ناحیه دکمه پاور و قسمت لولا ها ) نصب می شود و بیرون آوردن آن راحت است.

مدل باتری پرتابل
نمونه ای از باتری لپ تاپ پرتابل – اکسترنال – بیرونی که به راحتی از کف لپ تاپ جدا می شود.

برخی از باتری های لیتویم یون نیز از نوع داخلی است و برای تعویض آن باید لپ تاپ باز شود. مانند تصویر زیر:

فهمیدن مدل باتری لپ تاپ از نوع داخلی
نمونه ای از باتری داخلی ( لیتیوم یون ) با سلول گرد 18650 که البته برای ساخت باتری های بیرونی نیز از همین سلول ها استفاده می شود.
فهمیدن مدل باتری لپ تاپ
نمونه ای از باتری داخلی از جنس لیتیوم پلیمر – این باتری ها جدید تر هستند و داخل دستگاه نصب می شوند.

برای فهمیدن مدل باتری نوت بوک که معمولا از مدل باتری داخلی استفاده می کند، بهتر است از روش های نرم افزاری استفاده کنید. یا اینکه باید قاب کف دستگاه توسط مرکز تعمیرات لپ تاپ با تجربه باز شود.

2- مشخصات باتری لپ تاپ از نظر فنی

چرا فهمیدن مدل باتری لپ تاپ و مشخصات فنی آن اهمیت دارد؟! اگر مدل لپ تاپ خودم را به فروشنده بگویم آیا باتری مناسب دست مرا خواهد گرفت؟

پاسخ معمولا بله است اما موارد خاص نیز وجود دارد. مثلا اگر برای خرید باتری لپ تاپ 5110 – دل به فروشگاه مراجعه کنید، همین که لپ تاپ خودتان را معرفی کنید کفایت می کند؛ اما جایگزینی برخی برخی از مدلها به اطلاعات دقیق تری شامل مشخصات باتری لپ تاپ نیاز دارند. پس بهترین راه حل چیست ؟!

checkbattery

توجه به پارت نامبر بهترین راه حل برای جایگزینی باتری است

تمام کالاها و قطعات لوازم الکترونیکی خصوصا آنهایی که ( مانند باتری لپ تاپ ) قابل تعویض هستند دارای یک کد شناسایی بین المللی هستند که در نسخه های اورجینال مانند کد ملی اشخاص کاربرد یکتا دارد. برای باتری ها نیز یک کد اختصاصی روی برچسب یا بدنه همه باتری ها نوشته شده که کد پارت نامبر باتری لپ تاپ است. فرقی نمی کند که شما بخواهید باتری لپ تاپ قدیمی را بخرید یا یک باطری نوتبوک جدید! پیدا کردن پارت نامبر و توجه به این کد می تواند بهترین روش برای بررسی مشخصات باتری لپ تاپ باشد.

  • پارت نامبر باتری معمولا شامل ترکیب حروف و عدد انگلیسی و با حروف درشت تر نوشته شده است.
  • کد یا اعداد پارت نامبر باتری معمولا در گوشه بالایی سمت چپ – کنار یا زیر لوگوی اصلی برند لپ تاپ پیدا می شود.

درباره مدل یابی

خوب است که بدانید چگونه مدل باتری را پیدا کنید و دردسر شما کمتر می شود اما ترجیحا خودتان را گرفتار این داستان نکنید. اما اینجا برای شما در مورد این موضوع صحبت کردم که اگر فروشنده یک باتری اشتباهی فرستاد بدانید که مدل یابی آنقدرها سخت نبوده! در کل ؛ فهمیدن مدل باتری به دو روش امکان پذیر می شود و البته وظیفه فروشگاه باتری است

  1. معرفی مدل کامل لپ تاپ که روی برچسب خود دستگاه نوشته شده است.
  2. پیدا کردن و خواندن پارت نامبر باتری که روی برچسب باتری نوشته شده است.
a32 k55

چرا پارت نامبرهای یک محصول مشابه با یکدیگر تفاوت دارند؟

مشخصات باتری لپ تاپ که شامل سبک و مدل کد پارت نامبر باتری است معمولا برای هر برند و کارخانه سازنده لپ تاپ متفاوت است. هر مدل باتری لپ تاپ کد مخصوص خودش را دارد. برای همین ممکن است فروشنده، مدل لپ تاپ شما را به علت عدم شهرت تشخیص ندهد اما به محض اینکه پارت نامبر باتری را معرفی کنید احتمال پیدا کردن آن بیشتر خواهد بود. به مثال های زیر در مورد این کد شناسایی توجه کنید.

  • برخی از پارت نامبرها با یک کد ساده مشخص می شود مانند : J1KND باتری لپ تاپ دل سری N5010
  • پارت نامبر باتری MSI  معمولا با حروف BTY –  مشخص می شود.
  • پارت نامبر باتری سری پرتابل مدل ایسوس معمولا با A شناخته می شود.
  • پارت نامبر باتری لپ تاپ HP  با HSTNN  شناخته می شود

سایر مدلها معمولا کد اختصاصی خودشان را دارند اما روند مدل یابی برای همه باتری ها همینطور است.

یک چالش مهم تر از مدل یابی وجود دارد آن هم قیمت های متفاوت و مدت گارانتی های مختلف برای خرید باتری است. اگر یک باتری خیلی ارزان و یک باتری خیلی گران قیمت پیدا کردید که مدت زمان گارانتی آنها ماه ها اختلاف دارد، تعجب نکنید! اما به سلامت و اصالت کالا شک کنید

خرید باتری اورجینال چه لطفی دارد؟!

به جرعت می توانم بگویم که تنها نسخه باتری اورجینال لپ تاپ همان باتری است که هنگام خرید روی دستگاه شما نصب شده است. اگر عمر باتری تمام شده و به دنبال جایگزینی آن هستید از هیچ باتری ” حتی مدعی اورجینال ” انتظار شارژردهی که با روز اول باتری روی دستگاه برابری کند را نداشته باشید! اگر لپ تاپ شما حدود یک یا دو سال است که از تولید آن گذشته است و احتمالا یک دستگاه مشابه اوراق شود و باتری سالم آن به دست شما برسد؛ میتوانید بگوئید که باتری جایگزین ( صد درصد ) اورجینال است.

اورجینال بودن به عنوان یکی از انواع مشخصات باتری لپ تاپ برای خریدارانش اهمیت دارد. یکی از فواید باتری اورجینال ” روی دستگاه ” این است که شما می توانید در فراخوان های مربوط به تعویض باتری های معیوب که توسط کارخانه سازنده انجام می شود شرکت کنید که البته در ایران میسر نیست!

نکات مهمی که هنگام خرید باتری لپ تاپ باید به آنها توجه کرد

نکات مهمی درباره فهمیدن مدل باتری لپ تاپ و خرید آن وجود دارد که باید در لحظه خرید باتری لپ تاپ به آنها توجه کنید. ما اینجا دو نمونه برای شما به عنوان مثال مطرح می کنیم و البته یک راهنمای جامع و کامل برای خرید باتری لپ تاپ نیز برای شما در نظر گرفته ایم. ابتدا این دو نکته مهم را مرور می کنیم

توان باتری

توان باتری لپ تاپ بر حسب میلی آمپر ساعت مشخص می شود. باتری های اورجینال، توان مناسبی دارد و معمولا 3 الی 6 ساعت شارژ می دهد ؛ اما بخاطر مشکلات خاصی که وجود دارد هیچ باتری 100 درصد اورجینالی در ایران موجود نمی باشد؛ مگر اینکه دست دوم باشد و خرید آن رایج نیست!  سایر باتری های طرح اصلی و کیفیت های دیگر نیز در بازار موجود است.

بهترین نوع باتری لپ تاپ

بهترین نوع باتری لپ تاپ باید سه ویژگی اصلی داشته باشد. اوالا از تاریخ تولید آن مدل زیادی نگذشته باشد، ترجیحا کمتر از یک سال پیش تولید شده باشد مگر اینکه مدل لپ تاپ شما خیلی قدیمی باشد.

دومین ویژگی که برای خرید بهترین باتری لپ تاپ در نظر میگیرید مربوط به میلی آمپر ساعت آن است. پائین بودن میلی آمپر ساعت یکی از مهم ترین دلایل ارزان قیمت بودن باتری است

باتری باید حتما دارای سلول های مرغوب و با کیفیت باشد زیرا باتری هایی که دارای سلول های بی کیفیت و ضعیف هستند معمولا عمر مفید بسیار کمی دارند و از چرخه شارژ رنج می برند.

مواظب باشید!

این یک هشدار جدی است. خصوصا در مورد باتری هایی که از سلول 18650 استفاده می کنند احتمال تقلب وجود دارد. بسیاری از این باتری ها با سلول های ضعیف یا بی کیفت مونتاژ شده و قیمت پائینی دارد. باتری های بی کیفیت و ارزان قیمت معمولا دو یا سه ماه بیشتر از زمان گارانتی دوام نمی آورند. یعنی کمتر از یکسال!

سلول 18650 باتری اورجینال
نمونه ای از بهترین سلول 18650 که با عنوان NCR ژاپن شناخته می شود اما مواظب نمونه های تقلبی باشید

جمع بندی

باتری لپ تاپ یک قطعه فرسایشی است که عمر مفید آن در ازای 500 بار شارژ باتری یون لیتیوم ( همان باتری های گرد ) و 1000 بار شارژ  و تخلیه در باتری لیتیوم پلیمر ( باتری های مدل تخت ) تمام می شود. در این هنگام و پس از بررسی مسئله تعمیر باتری لپ تاپ ؛ مردم عمدتا تصمیم می گیرند که باتری را به طور کلی تعویض نموده و برای اینکه بتوانند باتری مناسب را برای جایگزینی پیدا کنند به دنبال فهمیدن مدل دقیق باتری فرسوده هستند.

  • برای خرید باتری جدید ابتدا به وسیله بررسی علایم و یا تست کردن از مشکل آن مطمئن شوید.
  • باتری ها در دو نوع لیتیم پلیمر = داخلی و لیتیم یون = بیرونی و گاهی داخلی است.
  • حتما باتری هایی بخرید که سلول های اورجینال سامسونگ ، پاناسونیک ، الجی و سایر برندهای مطرح را دارند.
  • ترجیحا باتری تعمیر شده نخرید و هنگام خرید باتری جدید به ضمانت و گارانتی آن دقت کنید.
  • از سال ساخت باتری نباید بیشتر از یکسال گذشته باشد.
  • هنگام خرید لپ تاپ و یا نوت بوک دست دوم از سلامت باتری و شارژر مطمئن شوید.
  • عیب یابی و تعویض باتری را به مراکز تعمیرات معتبر بسپارید.
  • برای جلوگیری از فرسودگی باتری خریداری شده جدید شارژ آن را بین 10 الی 90 درصد نگهداری کنید.
  • دمای باتری را بین 3 الی 40 درجه سانتی گراد حفظ کنید.
دیجی باران
2 نظرات
  1. برچسب باتری من کنده شده یعنی برای تعمیرش کندم ولی باز نشده آیا امکانش هست گارانتی قبول کند ؟ به نظر شما می شه ؟ لطفا راهنمایی کنید

  2. مطلب خوبی بود ❤️❤️❤️

    Μy blog post; tesla

پاسخ دهید

هفده − 4 =